نکات کلیدی درمان زخم بستر

نکات کلیدی درمان زخم بستر


5/5 - (1 امتیاز)

نکات کلیدی درمان زخم بستر

نکات کلیدی درمان زخم بستر به شما کمک می کند تا در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشید و اینکه سرعت روند درمان را سریعتر کنید. همانطور که میدانید به زخمی که در نقاطی از بدن که تحت فشار قرار می گیرد ، ایجاد می شود زخم بستر می گویند.

زمانی که متوجه زخم بستر شدید حتما به فکر درمان آن بیفتید هرچقدر زودتر اقدام به درمان کنید صد در صد نتیجه ی بهتری خواهید گرفت ، بنابراین هرزمان که متوجه زخم بستر شدید از یک روش مناسب جهت درمان آن انتخاب کرده و شروع به درمان کنید.

حالا چرا آنقدر تاکید میکنیم که درمان را به موقع انجام دهید ؟ دلیلش این است که وقتی زمان درمان به تعویق بیفتد ضرر به بدن بیمار وارد می شود و بعد از چند هفته یا چند ماه زخم عفونت می کند هرچقدر عفونت تشدید پیدا کند ممکن است بیمار را از دست بدهید پس برای همین آنقدر تاکید میکنیم درمان را به موقع انجام دهید. در ادامه به یک سری نکات کلیدی درمان زخم بستر می پردازیم حتما آن را مطالعه کنید.

نکات کلیدی قبل از شروع به درمان زخم بستر ؟

قبل از اینکه شروع به درمان زخم بستر کنید حتما به موارد زیر دقت کنید تا آن ها را مو به مو انجام دهید چراکه ممکن است اگر موارد زیر را جدی نگیرید جان بیمار به خطر بیفتد.

مواردی که قبل از شروع به درمان باید بدانید :

–  قبل از شروع کنید برای بهبود زخم بیمار حتما سطح زخم بستر را مورد بررسی قرار دهید اگر هم خودتان در این زمینه تخصصی ندارید یا مطلع نیستید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا به شما در این زمینه راهنمایی های لازم را بکنند.

– قبل از اینکه روش درمانی را انتخاب کنید یک چک آپ کلی برای بیمار انجام دهید تا بدانید که سطح سلامت بدن بیمار در چه حدی است آیا می تواند آن درمان را بپذیرد یا خیر؟

– از عوارض جانبی دارویی که دکتر برای بیمار تجویز می کند حتما سوال بپرسید تا در صورت بوجود آمدن آن عوارض بتوانید درمانی را انجام دهید تا تشدید نشود و در صورت زیادتر شدن آن درمان را قطع کرده و راه درمان دیگری را جایگزین کنید.

– این موضوع را هم از پزشک متخصص جویا باشید که اگر درمان را متوقف کنید چه اثراتی را به همراه دارد؟ آیا جان بیمار را به خطر نمی اندازد؟

در نهایت تمام موارد بالا را در نظر بگیرید اگر هم مشکلی در حین درمان زخم بستر رخ داد به هیچوجه خودتان دست به کار نشوید با پزشک مخصوصتان مشورت کنید و بعد اقدام به درمان کنید.

مطالب پیشنهادی : 

درمان زخم بستر حفره ای

نحوه تشخصی شروع درمان زخم بستر

نکات کلیدی در حین درمان زخم بستر چیست؟

در متن بالا به نکات قبل از شروع درمان اشاره کردیم و حالا می رویم سراغ نکات کلیدی که باید در حین درمان زخم بستر رعایت نمایید. با رعایت کردن این نکات صد در صد نتیجه ی بسیار خوبی خواهید گرفت و سرعت روند درمان زخم بستر را بیشتر می کنید.

مواردی که در حین درمان زخم بستر باید بدانید :

– هر ۲ ساعت یک بار حالت بیمار را عوض کنید به عنوان مثال اگر همیشه در حالت خوابیده است آن را در حالت نشسته قرار دهید به طوری که صدمه ای نبیند و افرادی که روی ویلچر هستند حتما هر ۱۵ دقیقه یک بار تغییر وضعیت انجام دهند.

– از بالشتک های نرم روی صندلی های چرخ دار و تخت ها برای کاهش فشار استفاده کنید. چراکه کم کردن فشار می تواند در روند درمان زخم بستر کمک بسیار زیادی بکند.

– حتما راهکارهای مراقبت از پوست را برای بیمارتان انجام دهید مثل تمیز و خشک نگه داشتن پوست ، این دو مورد را همیشه در ذهنتان داشته باشید و انجام دهید.

– رعایت کردن رژیم غذایی مناسب ، چراکه اگر بدن بدون کالری کافی ، ویتامین ها ، مواد معدنی ، مایعات و پروتئین باشد زخم بستر به هیچوجه بهبود پیدا نمی کند و زمان آن آنقدر طولانی می شود که خودتان علاوه بر بیمار کلافه می شوید و اینکه با دریافت نکردن این ویتامین ها هرچقدر هم از زخم مراقبت کنید هیچ تاثیری نخواهد داشت.

بهترین راه درمان زخم بستر چیست؟

بهترین راه جهت درمان زخم بستر خانگی این است که شما بتوانید در مدت زمان کوتاهی این طول درمان را طی کنید. البته بعد از درمان نگویید که ” خوب شد دیگه ولش کن ” اصلا اینطور نیست شما باید تا زمانی که در بستر بیماری هستید این موارد را برای پیشگیری از زخم بستر انجام دهید.

برای پیشگیری از زخم بستر هم تمام مواردی که در بالا ذکر شد را می تواند انجام دهید به علاوه اینکه یک پماد خوب جهت تسریع در درمان انتخاب کنید. پمادی که برای درمان زخم بستر مناسب باشد مثل پماد کیمیا توانایی اینکه روند درمان را سرعت ببخشید و از ایجاد دوباره ی این زخم زجر آور جلوگیری کند.

حالا چرا پماد کیمیا را ذکر کردیم؟ پماد کیمیا به علت خاصیت درمانی بسیار بالایی که دارد می تواند زخم بستر را به طور کامل از بین ببرد به طوریکه اصلا وجود نداشته است یعنی جای زخم را از هم به طور کامل از بین میبرد. مکانیسم دارویی این پماد بسیار قوی است و زخم بستر در هر مرحله ای که باشد به خوبی درمان می کند.

اگر هم می خواهید درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر را انجام دهید به شما این پماد را توصیه می کنم ، موادی که در ترکیب این پماد استفاده شده بسیار قوی است و زخم بستر را به طور کامل بهبود می بخشد.

یک نکته ای که در اینجا باید ذکر کنیم این است که روند درمان زخم بستر شما بستگی به سطح زخم دارد هرچقدر زخم شدید تر باشد روند درمان هم بیشتر طول می کشد پس با یک بار استفاده نگویید موثر نبود و آن را کنار بگذارید یک دوره ی کامل مصرف کنید خودتان نتیجه ی آن را خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه : 

درمان زخم دیابت و ترک پا

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی

نکات کلیدی درمان زخم بستر - پماد کیمیا
پماد کیمیا را برای درمان و پیشگیری از زخم بستر سفارش دهید!

اگر به این نتیجه رسیدید که درمان زخم بستر را از همین لحظه شروع کنید لازمه اش این است که از روش درست و موثر این کار را انجام دهید اگر به این نکته توجه نکنید صد در صد نمی توانید آنطور که باید از شرِ زخم بستر رهایی پیدا کنید.

برای سفارش پماد کیمیا همین لحظه که در حال مطالعه این مطلب هستید اقدام کنید تا بتوانید هرچه سریعتر اقدام به درمان زخم بستر کنید ، برای سفارش پماد کیمیا دو راه وجود دارد : ۱) به صورت آنلاین سفارش دهید ، ۲) از داروخانه هایی که پماد کیمیا را عرضه می کنند خریداری کنید. هر کدام از راه هایی که راحت هستید را انتخاب کنید و پماد را سفارش دهید.

منبع : www.hopkinsmedicine.org

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.