نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر


5/5 - (1 امتیاز)

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر باعث می شود تا همان موقع که مطلع شدید شروع به انتخاب راه درمان مناسب کنید. از اینکه راه درمان مناسب انتخاب کنید باید این را در نظر بگیرید که زخم بستر در چه سطحی قرار گرفته و باید چه راه درمانی را پیش بگیرید.

برای اینکه راحتر تر بتوانید زخم بستر را تشخیص دهید و راه پیشگیری از آن را انجام دهید برای شما این مقاله را حاضر کردیم تا به شما عزیزان کمک کنیم. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی در این زمینه را بدست آورید. اگر هم نیاز به مشاوره در این زمینه داشتید با مشاوران ما تماس بگیرید.

همچنین این نکته را هم می دانید اگر درمان زخم بستر زمان شروعش به موقع باشد صد در صد هیچ مشکل جانی برای بیمار پیش نمی آید همچنین روند بهبودی آن را با چشم خودتان خواهید دید از اینکه بتوانید بهترین راه حل را برای درمان و پیشگیری از زخم بستر انتخاب کنید لازمه اش این است که با مشاوران ما یا با دکترتان مشورت کنید هیچوقت خودتان از روش هایی که فامیل یا دوستتان پیشنهاد می کند استفاده نکنید.

نشانه های تشخیص شروع درمان زخم بستر

* اولین نشانه ها یکی از اولین علائم احتمالی ایجاد زخم بستر ، ایجاد ناحیه ای قرمز ، بی رنگ یا تیره است (پوست هایی با تن سبزه ممکن است بنفش ، مایل به آبی یا براق به نظر برسد). در اثر لمس ممکن است احساس سفت شدن پوست و بیش از حد گرم بودن را بکنید.

اگر به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه از ناحیه قرمز شده فشار وارد شده را کاهش دهید و رنگ پوست به حالت طبیعی برنگردد ، باید شروع به درمان زخم بستر کنید. دستورالعمل های مرحله ی زیر را دنبال کنید. بلافاصله علت را پیدا و اصلاح کنید.

پوست خود را تست کنید : با انگشت بر روی قسمت قرمز ، صورتی یا تیره فشار دهید. منطقه باید سفید شود. فشار را از بین ببرید و ناحیه باید در عرض چند ثانیه به رنگ قرمز ، صورتی یا تیره برگردد و این نشان دهنده جریان خون خوب است. اگر ناحیه سفید باقی بماند ، جریان خون مختل شده و آسیب ها شروع شده است.

ممکن است پوست تیره حتی در صورت سالم بودن نیز قابل مشاهده نباشد ، بنابراین جستجوی سایر علائم آسیب مانند تغییر رنگ یا سختی آن در مقایسه با مناطق اطراف ضروری است.

هشدار: آنچه در سطح پوست مشاهده می کنید غالباً کوچکترین قسمت زخم است و این می تواند شما را گول بزند و فکر کنید فقط یک مشکل کوچک دارید. اما آسیب پوست در اثر فشار از سطح پوست شروع نمی شود. فشار معمولاً در اثر فشرده شدن رگهای خونی بین سطح پوست و استخوان است ، بنابراین بیشترین آسیب را به عضلات و بافت های زیر پوست نزدیک استخوان وارد می کنند. هر فشاری که بر روی پوست دیده می شود ، هر چند کوچک باشد ، به دلیل آسیب احتمالی زیر سطح پوست ، باید جدی تلقی شود.

حتما مواردی که در بالا ذکر کردیم را جدی بگیرید تا بتوانید با استفاده از بهترین پماد برای درمان زخم بستر شروع به بهبود خانگی زخم کنید. هرچه سریعتر شروع کنید صد در صد روند بهبودی هم تسریع می یابد پس جدی بگیرید تا هر چه سریعتر از شرِ این زخم زجرآور خلاص شوید.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید :

۴ عامل اصلی درمان زخم دیابت

درمان زخم بستر حفره ای

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر - سطح یک

مراحل ایجاد زخم و روش موثر درمان زخم بستر

مرحله ۱

علائم :
پوست شکسته نشده اما قرمز یا تغییر رنگ داده است یا ممکن است در سختی یا دما نسبت به مناطق اطراف آن تغییراتی نشان دهد. وقتی روی آن فشار می دهید قرمز می ماند و روشن یا سفید نمی شود (آزمایش بلانچ). قرمزی یا تغییر رنگ ظرف ۳۰ دقیقه پس از رفع فشار کمرنگ نمی شود.

چه کاری باید انجام شود:
* تمام فشار را از آن نقطه بردارید.
*  منطقه را تمیز و خشک نگه دارید.
*  کالری کافی با پروتئین ، ویتامین ها (به ویژه A و C) و مواد معدنی (به ویژه آهن و روی) مصرف کنید.
*  آب بیشتری بنوشید.
*  علت را پیدا کرده و از بین ببرید.
*  حداقل دو بار در روز منطقه را بازرسی کنید.
*  اگر در طی ۲-۳ روز از بین نرفته است با پزشک خود تماس بگیرید.

زمان بهبودی:

اگر تمام فشار از محل خارج شود ، یک زخم فشار در این مرحله قابل برگشت است. اما اگر از پماد کیمیا در کنار رعایت تمام مواردی که در بالا ذکر شد استفاده کنید به راحتی می توانید از پیشرفت زخم جلوگیری کرده بهبودی کامل پیدا کنید.

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر - سطح دو

مرحله ۲

علائم :
بالاترین لایه پوست (اپیدرم) شکسته شده و باعث ایجاد یک زخم باز کم عمق می شود. لایه دوم پوست (درم) نیز ممکن است شکسته شود.چرک یا نشت مایعات ممکن است وجود داشته باشد یا نداشته باشد.

چه کاری باید انجام شود:

* فشار را بردارید.
* مراحل مرحله ۱ را دنبال کنید.
* فوراً به ارائه دهنده به پزشک خود مراجعه کنید.

زمان بهبودی:

سه روز تا سه هفته. البته اگر پماد کیمیا را به همراه مراحلی که در سطح یک ذکر شد را انجام دهید در این مدت زمان ممکن است نتیجه ی درمان زخم بستر را مشاهده کنید. در غیر این صورت باید شاهد شدید تر شدن زخم بستر باشید.

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر - سطح سه

مرحله ۳

علائم :

زخم از طریق درم (لایه دوم پوست) به داخل بافت چربی زیر پوست  گسترش می یابد. استخوان ، تاندون و عضله قابل مشاهده نیستند. به دنبال علائم عفونت (قرمزی در اطراف لبه زخم ، چرک ، بو ، تب یا تخلیه مایل به سبز از زخم) و احتمال نکروز (بافت سیاه و مرده) باشید.

چه کاری باید انجام شود:

* اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، فشار را از سطح زخم کاهش دهید و فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

* زخم ها در این مرحله اغلب نیاز به مراقبت ویژه دارند.

* همچنین ممکن است شما به یک تخت مخصوص یا تشک تسکین دهنده فشار احتیاج پیدا کنید.

زمان بهبودی:

بیش از یک تا چهار ماه. البته این زمان تقریبی است و بستگی به شرایط بدنی شما ، نحوه ی استفاده از پماد کیمیا که به صورت مستمر باید انجام دهید دارد. اگر خواستار این هستید که درمان زخم بستر در مدت زمان کوتاهی انجام شود حتما نکات را رعایت کنید و به سلامتی خود رسیدگی کنید.

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر - سطح چهار

مرحله ۴

علائم :

زخم با عضله ها درگیر می شود و می تواند تا استخوان هم گسترش یابد. معمولاً مقدار زیادی بافت مرده و تخلیه وجود دارد. احتمال عفونت هم در این مرحله بسیار زیاد است.

چه کاری باید انجام شود:

* همیشه بلافاصله با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مشورت کنید.

* برای درمان این گونه زخم ها یا باید جراحی انجام شود یا اینکه از پماد مناسب برای درمان استفاده کنید.

زمان بهبودی:

هرجای دیگر از سه ماه تا دو سال. این زمان تقریبی است و ممکن است بیشتر از این مدت درمان زخم بستر طول بکشید اگر به تغذیه خودتان رسیدگی کنید و نکاتی که از اول تا به اینجا ذکر کردیم را یکی یکی انجام دهید نتیجه ی ای مثبت می گیرید.

عوارض احتمالی عدم درمان زخم بستر

می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

عفونت می تواند به خون ، قلب و استخوان منتقل شود.

موجب قطع عضو می شود.

استراحت طولانی مدت در رختخواب که می تواند ماه ها شما را از کار ، مدرسه و فعالیت های اجتماعی دور نگه دارد.

از آنجا که هنگام بهبود زخم فشار فعالیت کمتری دارید ، بیشتر در معرض خطر برای مشکلات تنفسی یا عفونت ادراری (UTIs) قرارمی گیرید.

درمان در مراحل پیشرفته می تواند هزینه های گزافی را برای شما داشته باشد.

مطالب پیشنهادی :

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی

نکاتی راجع به درمان زخم بستر که باید بدانید!

برای درمان زخم بستر همین حالا اقدام کنید!

اگر به این نتیجه رسیدید که درمان زخم بستر را از همین لحظه شروع کنید لازمه اش این است که از روش درست و موثر این کار را انجام دهید اگر به این نکته توجه نکنید صد در صد نمی توانید آنطور که باید از شرِ زخم بستر رهایی پیدا کنید شاید ازن زخم بستر بتواند خطری برایتان ایجاد کند.

پماد کیمیا به این منظور پیشنهاد میکنیم که با توجه به مکانیسم دارویی قوی که دارد باعث می شود تا زخم بستر ، زخم دیابت ، زخم بورگر ، زخم سوختگی و .. در هر سطحی که باشند روند بهبودی را طی کنند. برای سفارش هم می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید هم اینکه از داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان پماد را خریداری کنید.

هدف ما حفظ سلامتی شما عزیزان است پس خودتان را با ارزش بدانید تا بتوانید زندگی سالم بدون هیچ مشکلی را بگذرانید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.