درمان زخم دیابت و ترک پا

درمان زخم دیابت و ترک پا


Rate this post

ارتباط مستقیم درمان زخم دیابت و ترک پا

ممکن است همین حالا که در هر حال خواندن این مطلب هستید از ترک پا رنج ببرید تا به حال راجع به درمان زخم دیابت  و ترک پا مطلبی مطالعه کرده اید ؟

اگر هم دارای بیماری دیابت هستید که باید این موضوع را حتما جدی بگیرید تا مشکل جدی تر نشود چراکه در افراد دیابتی علاوه بر مشکل ترک پا مشکلات دیگری هم وجود دارد اما ترک پا عمده ترین مشکل بین افراد دیابتی است.

اگر این مورد یا موارد دیگری که برای پای افرادی دیابتی پیش می آید را جدی نگیرید مشکل دو برابر شده و باعث قطع عضو و عوارض جدی تری مثل قطع عضو خواهد شد. در درمان ترک پا راه های متفاوتی وجود دارد اما اینکه کدام یک واقعا جوابگو هستند مسئله ی دیگری است.

در ادامه همراه ما باشید تا بتوانید در زمینه درمان زخم دیابت همراه با ترک پا دانش کافی کسب کرده و برای رفع آن همین حالا اقدام نمایید انتخاب راه درست برای درمان باعث می شود تا شما جلوتر از بهبودی حرکت کنید.

راه پیشگیری از زخم دیابت و ترک پا

– اولین راهی که همیشه در راه های پیشگیری از زخم دیابت و هر نوع عوارض پوستی مطالعه کردید مراقبت از سلامتی و کنترل میزان قند خون است که باید به توصیه های پزشک خود عمل کنید و میزان سطح قند خون را در حد توصیه شده نگه دارید.

– دومین راه شستشوی روزانه پا با صابون های ملایم در آب گرم. البته قبل از شستشو حتما میزان دما را با آرنج خود آزمایش کنید تا به عصب های پایتان آسیبی وارد نشود. پاها را بعد از شستشو حتما حتما خشک کنید مخصوص بین انگشتان به هیچوجه نباید خیس بماند.

– به صورت روزانه پاهای خود را حتما بررسی کنید تا از وجود زخم ، تاول ، قرمزی ، پینه یا هر گونه مشکل دیگر مطلع شوید در صورت وجود داشتن سریعاً برای درمان آن اقدام کنید. اگر از جریان خون ضعیفی برخوردار هستید بررسی روزانه ی پا جزئی از واجبات است.

– اگر پوست پاهای شما خشک است و ترک دارد حتما بعد از شستشو و خشک کردن لوسیون مناسب برای مرطوب کردن پاها استفاده کنید از پزشک خود مشورت بگیرید تا به شما بگویید چه نوع لوسیونی بهتر است.

– اگر وجود میخچه و پینه ها اذییتان می کند بهتر است آن ها را جدی بگیرید چراکه ممکن است منجر به زخم دیابت شود در صورت پیشگیری و درمان زخم دیابت بهتر است بعد از استحمام از تخته چوب زمرد یا سنگ پا آن ها را به آرامی صاف کنید.

– همیشه از کفش ها و دمپایی هایی که جلو و پشت پا بسته است بپوشید ، به هیچ وجه صندل نپوشید و حتی در خانه پابرهنه راه نروید.

– اگر هم دوست ندارید دمپایی بپوشید می توانید همیشه جوراب بپوشید البته جوراب هایی که کاملاً مناسب پاهایتان هستند و دارای بافت نرمی هستند.

– همیشه قبل از اینکه کفشتان را بپوشید داخل آن را بررسی کنید که هیچ چیز داخل آن نباشد.

– جریان را به سمت پاهای خود حفظ کنید ، در مواقع نشستن پاها را بالا بگذارید تا ساعات طولانی آویزان نباشد ، همچنین هر چند دقیقه یکبار پاها و مچ پاها را تکان دهید تا جریان خون گردش پیدا کند.

مطالب پیشنهادی : 

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی

درمان زخم بستر حفره ای 

درمان زخم دیابت و ترک پا - پماد کیمیا

چه زمانی باید برای درمان زخم دیابت اقدام کرد؟

زمانی که علائم زیر را داشتید اول از همه با پزشک خود تماس گرفته و سپس برای درمان زخم دیابت هر چه سریعتر اقدام کنید. از اینکه می گوییم در زمان کوتاهی اقدام به درمان زخم دیابت کنید دلیلش گسترش زخم دیابت در مدت زمان کوتاهی است طوریکه خودتان باور نمیکنید در چند روز چقدر پیشرفت کرده بنابراین برای درمان زخم دیابت حتما در سریعترین زمان ممکن اقدام کنید.

مواردی که آلارم اولیه را در صورت ایجاد زخم دیابت می زنند شامل موارد زیر می شود :

* وجود بریدگی ، تاول یا کوفتگی روی پای شما که پس از چند روز بهبودی پیدا نکرده است.

* پوست پای شما که قرمز ، گرم یا دردناک می شود – نشانه هایی از عفونت احتمالی است.

* یک پینه با خون خشک شده در داخل آن ، که اغلب می تواند اولین نشانه وجود زخم دیابت در زیر آن باشد.

* عفونت پا که سیاه و بدبو می شود – نشانه این است که ممکن است به گانگرن مبتلا شوید.

با توجه به موارد بالا حتما توجه کنید که اگر این علاوم را داشتید برای درمان زخم دیابت حتما اقدام کنید. برای درمان زخم دیابت خانگی و فوری هم پماد کیمیا بهترین راه حل برای شماست این پماد به دلیل مکانیسم دارویی قوی که دارد به شما کمک می کند تا درمان را با بهترین روش انجام دهید.

از بین بردن ترک پا در خانه و پیشگیری از زخم دیابت

۱) استفاده از پماد کیمیا ، اولین روش درمانی برای پاشنه ترک خورده استفاده از پماد کیمیا است. این پماد حاوی موادی برای مرطوب سازی ، لطافت و لایه برداری پوست مرده است. نحوه  استفاده و نکات بعد از استفاده پماد کیمیا برای درمان ترک پا :

هر روز قبل از شروع روزتان از این پماد استفاده کنید.

حتما دو سه بار در روز پاشنه پا را با این پماد مرطوب نمایید تا از دوباره خشک شدن آن جلوگیری نمایید.

از کفشی استفاده کنید که پاشنه پا را بپوشاند.

۲) عسل : عسل می تواند به عنوان یک درمان طبیعی باشد و برای بهبود ترک های پا بسیار مفید است طبق بررسی هایی که در سال ۲۰۲۱ انجام شده است عسل دارای خواص ضد میکروبی و باکتر است و می تواند به بهبود و پاکسازی انواع زخم ها کمک نماید و پوست را مرطوب نگه دارد. حتما بعد از اینکه پاهایتان را خیس کنید از عسل به عنوان یک اسکراب پا استفاده کنید هر شب از این اسکراب قبل از خواب روی ترک های پایتان بزنید و تاثیر آن را در چند روز مصرف خواهید دید.

۳ ) روغن نارگیل :  روغن نارگیل اغلب برای خشکی پوست ، اگزما و پسوریازیس توصیه می شود و می تواند به پوست شما در حفظ رطوبت کمک کند. استفاده از روغن نارگیل بعد از خیساندن پا نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

پیشنهاد مطالعه :

۴ عامل اصلی درمان زخم دیابت

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر

درمان زخم دیابت و ترک پا - پیشگیری از زخم دیابت
درمان زخم دیابت با پماد کیمیا

پماد کیمیا با خاصیت درمان و رطوبت رسانی که دارد باعث می شود تا ترک پا به کلی رفع شده و زخم دیابت بهبودی پیدا کند. اگر در نظر دارید درمان زخم دیابت در زمان کوتاهی بهبود یابد پماد کیمیا به شما کمک می کند تا این روند بهبودی را انجام دهید.

برای سفارش پماد کیمیا لازم نیست راه دوری بروید با کلیک بر روی دکمه های زیر هر کدام از راه های سفارش که برایتان راحت تر است را انتخاب کرده و برای درمان زخم دیابت ، درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر و انواع زخم های دیگر اقدام نمایید. همین حالا برای درمان زخم دیابت اقدام کنید تا میزان قطع عضو در سال را به حداقل برسانیم.

منبع مقاله : https://www.webmd.com/diabetes/foot-problems

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.