درمان زخم دیابت - پیشگیری از زخم دیابت

پیشگیری بهتر از درمان!

پیشگیری از زخم دیابت

پیشگیری از زخم دیابت چگونه است و چه راه هایی دارد؟ این سوال اکثر افرادی است که دچار بیماری دیابت هستند و می خواهند راهی پیدا کنند که بتوانند از درگیر شدن با زخم دیابت جلوگیری کنند. راه های پیشگیری از زخم دیابت بسیار مختلف است که اگر همه ی آنها را انجام دهید صد در صد می توانید برای پیشگیری از زخم دیابت اقدام کنید.

افرادی که به فکر هستند و نمیخواهند با زخم دیابت درگیر شوند از این موضوع مطلع هستند که اگر دچار یک زخم دیابت کوچک هم بشوند راه نجاتی که بتوانند از دست زخم دیابت خلاص شوند خیلی طولانی است و اینکه درد و رنجی که خواهند کشید بسیار زجرآور خواهد بود.

پس شعاری که همه ی پزشکان و کادرهای درمانی و حتی مردم ورد زبانشان هست را همیشه با خود تکرار کنید که دیگر دچار زخم دیابت نشوید.

اقدامات پیشگیری از زخم دیابت

پیشگیری از زخم دیابت-هیچوقت پا برهنه داخل خانه راه نروید

دومین اقدام پیشگیری از زخم دیابت : هیچوقت پا برهنه داخل خانه راه نروید

از توصیه های دیگری که برای پیشگیری از زخم دیابت باید جدی بگیرید این است که هیچوقت داخل خانه پا برهنه راه نروید. دلیلش هم این است که افرادی که با پرهیز نکردن دیابت آن ها پیشرفت کرده و انسولین مصرف می کنند در قسمت پای خود حس کمتری دارند چون دیابت گردش خون را تضعیف می کنند و همین موضوع باعث می شود که گردش خون در ناحیه پا کمتر باشد ، اگر مادر یا یکی از افرادی که دچار بیماری دیابت است پای او را نگاه کنید یا ورم کرده است یا اینکه اگر شیئی داخل پایش فرو برود حس نمی کند.

همین حس نکردن زنگ خطری است برای دچار شدن به زخم دیابت و خطرناک تر از دچار شدن این است که وقتی دردی در ناحیه پا حس نکنید زخم دیابت گسترش پیدا می کند و درمان آن سخت تر میشود. پس این موضوع را جدی بگیرید و از جوراب ، دمپایی های ابری استفاده کنید ،حتی در مهمانی ها هم از دمپایی یا کفش استفاده کنید.

پیشگیری از زخم دیابت -کنترل میزان قند خون

اولین اقدام پیشگیری از زخم دیابت : کنترل میزان قند خون

اگر میزان قند خون را کنترل کنید مطمئن باشید هیچوقت دچار زخم دیابت نخواهید شد. بیشتر افرادی که درگیر زخم دیابت می شوند دارای دیابت بالایی هستند که باید اول سطح قند خون را کاهش دهند با دکتر خود مشورت کنند تا راه حل های کاهش قند خون را پیشنهاد کنند و کار دیگری که خودتان هم باید انجام دهید این است که از خوردن مواد غذایی که قند زیادی دارند مثل شیرینی جات ، آبنبات ، اکثر میوه ها مثل موز پرهیز کنید و اینکه به دستور پزشک هر ۶ ماه یا ۳ ماه یک بار حتما آزمایش قند خون را انجام دهید و به دکتر خود نشان دهید این کارها را اگر انجام دهید هیچوقت دچار زخم دیابت نخواهید شد. البته اگر هم دچار این زخم دردناک شدید دیگر جای نگرانی نیست چون برای درمان زخم دیابت میتوانید از پماد کیمیا استفاده کنید.

جلوگیری از زخم دیابت-شستشوی مرتب پا

سومین اقدام جلوگیری از زخم دیابت : شستشوی مرتب پا

پاهای خود را مرتب بشویید. در هنگام شستشوی پا شما همه ی نقاط پا را میبینید همین امر باعث میشود که اگر پای شما درگیر یک زخم کوچک هم باشد متوجه شوید و همان موقع برای درمان زخم دیابت اقدام کنید. این اقدام پیشگیرانه از زخم دیابت بسیار موثر خواهد بود. وقتتان را هم خیلی کم می گیرد. از صابون و آب ولرم برای شستشوی پای خود استفاده کنید و در هنگام شستشو بهتر است بین انگشتان پا را حتما بشویید و کامل آبکشی کنید.

جلوگیری از زخم دیابت-درمان زخم دیابت

توجه توجه !

نکته ای در این مرحله حتما باید مورد توجه قرار دهید این است که همیشه بعد از شستشو تمام نقاط پا ، مخصوصا بین انگشتانتان را خشک کنید. خشک کردن پا را با دقت بیشتری انجام دهید تا هیچ نقطه ای از پایتان خیس نماند.

پیشگیری از زخم دیابت-عدم انجام پدیکور

توصیه ی مهم برای خانم هایی که دیابت دارند مخصوصا دیابت نوع دو ، این نکته را توجه کنید که از انجام پدیکور خودداری نمایید. چرا؟ وسایلی که برای انجام پدیکور استفاده می شود ممکن است پای شما را زخم کند و شما هم متوجه نشوید بهتر است که از انجام پدیکور خودداری کنید. 

اگر دچار زخم دیابت شدیم چه کاری انجام بدیم ؟ آیا راهی برای درمان زخم دیابت هست؟

بله هست ، درمان زخم دیابت را با راه هایی که نمیدانید جوابگو هست یا نه وقتتان را تلف نکنید. از وقتی که پماد کیمیا ساخته شده است دیگر لازم نیست نگران باشید که مبادا یکی از اعضای بدنم را از دست بدهم. دیگر آن زمان که تنها راه درمان زخم دیابت قطع عضو بود گذشت الان پماد کیمیا میتواند درمان زخم دیابت را به صورت قطعی انجام دهید طوریکه دیگر درگیر زخم دیابت نخواهید شد به شرطی که شما هم قند خون را کنترل کنید.

این نکته را هم همینجا ذکر میکنیم که پماد کیمیا علاوه بر اینکه برای درمان زخم دیابت مناسب است برای پیشگیری از زخم دیابت هم موثر واقع خواهد شد ، اگر از پماد کیمیا استفاده کنید ، میزان قند خونتان را هم کنترل کنید دیگر لازم نیست نگران درگیر شدن با زخم دیابت باشید. پس معطل نکنید همین حالا میتوانید سفارش دهید ، شرکت کیمیا سدید دارو برای شما راه های مختلفی گذاشته است که هر طور که خواستید پماد کیمیا را سفارش دهید ، یکی به صورت آنلاین از طریق همین سایت پماد را سفارش میدهید یکی راه دیگر هم این است که میتوانید از داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان دریافت کنید.

برای پیشگیری از زخم دیابت ، درمان زخم دیابت همین حالا پماد کیمیا را سفارش دهید!