عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی


5/5 - (1 امتیاز)

عوارض پوستی در راستای عدم درمان زخم دیابت

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی که ایجاد می شود برای هر شخصی ممکن است بسیار آزار دهنده باشد چراکه پوست در اثر به موقع انجام ندادن درمان زخم دیابت عوارض بسیار ناهنجاری برایش پیش می آید که همیشه در نظر شخص می آید و نمی توان آن را به راحت از بین برد.

ولی عوارض پوستی را اگر به موقع متوجه شوید و برای درمان زخم دیابت سریعاً اقدام کنید به راحتی می توانید از شرِ عوارض شدیدی که برای پوستتان ایجاد می شود راحت شوید و دیگر درگیری در این زمینه نداشته باشید.

دیابت می تواند بر روی هر قسمت از بدن از جمله پوست تأثیر بگذارد. در حقیقت ، چنین مشکلاتی گاهی اوقات اولین نشانه ابتلای فرد به دیابت است. خوشبختانه در صورت ابتلا به زودتر بیماری های پوستی قابل پیشگیری یا به راحتی درمان می شوند.

برخی از این مشکلات بیماری پوستی است که هرکسی می تواند داشته باشد ، اما افراد دیابتی عوارض پوستی که برایشان رخ می دهد شامل عفونت های باکتریایی ، عفونت های قارچی و خارش نمی شود. سایر مشکلات پوستی بیشتر یا فقط در افراد دیابتی اتفاق می افتد ، این موارد شامل درماتوپاتی دیابتی ، نکروبیوز لیپوئیدیا دیابتیکوروم ، تاول های دیابتی است.

شرایط عمومی پوست در صورت عدم درمان زخم دیابت : 

ایجاد عفونت های باکتریایی که در صورت عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی ایجاد می شود انواع مختلفی دارد که در ادامه چند مورد از آن ها را ذکر کردیم. اگر نگران این عوارض پوستی شدید و نمی خواهید این اتفاقات برای شما بیفتد بهتر است به فکر این باشید که درمان زخم دیابت را به موقع انجام دهید و راه هایی که مناسب پیشگیری از زخم دیابت است را انجام دهید.

انواع مختلفی از عفونت های باکتریایی در افراد دیابتی ایجاد می شود :

-التهاب
-ایجاد تاول پوستی
-فولیکولیت (عفونت های فولیکول های مو)
-Carbuncles (عفونت های عمیق پوست و بافت زیر)
-عفونت های اطراف ناخن

بافت های ملتهب معمولاً گرم ، متورم ، قرمز و دردناک هستند. ارگانیسم های مختلفی می توانند باعث ایجاد عفونت شوند ، شایع ترین آنها باکتری استافیلوکوکوس است که استاف نامیده می شود.

عفونت های باکتریایی ، به ویژه برای افراد دیابتی ، تهدید کننده زندگی بود. امروزه ، به لطف آنتی بیوتیک ها و روش های بهتر کنترل قند خون ، مرگ افراد در اثر ایجاد عفونت زخم دیابت کمتر شده است ولی نمی توان این را هم تضمین کرد که آنتی بیوتیک ها می تواند به صورت قطعی تاثیر گذار باشند پس به دنبال راهی باشید که عفونت را به طور کامل از روی پوست و بدن از بین ببرد.

اما حتی امروزه افراد دیابتی بیشتر از افراد دیگر دارای عفونت باکتریایی هستند. پزشکان معتقدند که افراد دیابتی می توانند با انجام مراقبت های خوب از پوست ، احتمال ابتلا به این عفونت ها را کاهش دهند و راحت تر می توان درمان زخم دیابت را انجام داد. اگر فکر می کنید عفونت باکتریایی دارید ، به پزشک مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی :

راه مراقبت و درمان زخم بستر

مراقبت ها و درمان زخم دیابت

با درمان زخم دیابت از عفونت های قارچی پوست دور خواهید شد !

عفونت های قارچی افراد دیابتی ایجاد می شود ، اغلب آلبیکانس است. این قارچ مخمر مانند می تواند جوش هایی را در مناطق مرطوب و قرمز ایجاد کند که توسط تاول های کوچک و پوسته احاطه شده اند. این عفونت ها اغلب در چین های گرم و مرطوب پوست ایجاد می شوند مثل نواحی : اطراف ناخن ها ، بین انگشتان و انگشتان پا ، در گوشه های دهان و در زیر بغل و کشاله ران است.

عفونت های قارچی شایع نشانه هایی از جمله : خارش های شدید در پا و ایجاد لکه های دایره ای قرمز رنگ که باعث خارش می شود ، دارد اگر فکر می کنید به مخمر یا عفونت قارچی مبتلا هستید ، با پزشک خود تماس بگیرید.

دلیل خارش در افراد دیابتی :

خارش موضعی اغلب ناشی از دیابت است. می تواند در اثر عفونت مخمر ، خشکی پوست یا گردش خون ضعیف ایجاد شود. عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی هنگامی که گردش خون ضعیف است می تواند علت خارش باشد ، خارش آورترین قسمت ها ممکن است قسمت های پایین پا باشد که بیشتر زخم های دیابتی در این نقاط ایجاد می شوند. پس توجه لازم را به پاها و دست هایتان داشته باشید تا پیشگیری از زخم دیابت را به راحتی انجام دهید.

راه هایی برای رهایی از خارش برای افرادی دیابتی :

تعداد دفعات استحمام را محدود کنید ، مخصوصاً در فصل هایی که رطوبت کم است. از صابون ملایم با مرطوب کننده استفاده کنید ، بعد از استحمام حتما کرم مرطوب کننده به پوستتان بزنید تا خشک نشود.

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی - پیشگیری از زخم دیابت
لکه های قهوه ای روی پوست را جدی بگیرید و برای پیشگیری از زخم دیابت سریعاً اقدام کنید!

درموپاتی دیابتی

بیماری دیابت می تواند باعث تغییر رگ های خونی کوچک شود. این تغییرات می تواند باعث مشکلات پوستی به نام درموپاتی دیابتی شود که باید برای پیشگیری از زخم دیابت به آن ها توجه کنید و با دکترتان مشورت کنید.

درموپاتی اغلب مانند تکه های پوسته پوسته ای قهوه ای روشن به نظر می رسد. این لکه ها ممکن است بیضی یا مدور باشند. برخی افراد آنها را با لکه های پیری اشتباه می گیرند. این اختلال اغلب در جلوی هر دو پا بروز می کند. اما ممکن است پاها به همان درجه تحت تأثیر قرار نگیرند. لکه ها صدمه ای نمی بینند ، باز نمی شوند و خارش ندارند پس آگاه باشید که ممکن است در اثر دراز مدت تبدیل به زخم دیابت شوند.

برای درمان زخم دیابت به عوارض پوستی حتما دقت کنید تا بتوانید به موقع درمان را انجام دهید که درگیر مشکلات دیگری که شاید جبران پذیر نباشد ، نشوید.

پیشنهاد مطالعه : 

بهبود قطعی و درمان زخم دیابت

درمان زخم دیابت با روش صحیح

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی - پماد کیمیا

دلیل ایجاد تاول های دیابت و راه درمان آنها!

به ندرت ، افراد مبتلا به دیابت تاول می زنند. تاول دیابتی می تواند در پشت انگشتان ، دست ها ، انگشتان پا ، پا و گاهی اوقات روی پاها یا بازوها ایجاد شود. این زخم ها مانند تاول های سوختگی به نظر می رسند و اغلب در افرادی که به نوروپاتی دیابتی مبتلا هستند ایجاد می شود. آنها گاهی بزرگ اما بدون درد هستند و هیچ قرمزی در اطراف خود ندارند. آنها تقریباً طی سه هفته ، به طور معمول و بدون زخم ، بهبود می یابند. تنها روش پیشگیری از زخم دیابت در صورت ایجاد تاول کنترل سطح قند خون است.

راه های مراقبت از پوست و پیشگیری از زخم دیابت

چندین کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از مشکلات پوستی و  پیشگیری از زخم دیابت انجام دهید :

⭐️ دیابت خود را به خوبی کنترل کنید. افرادی که سطح گلوکز بالایی دارند تمایل دارند پوست خشک داشته باشند و توانایی کمتری در دفع باکتری های مضر دارند. هر دو حالت خطر ابتلا را افزایش می دهد.
پوست را تمیز و خشک نگه دارید.

⭐️ از حمام و دوش بسیار گرم خودداری کنید. اگر پوست شما خشک است ، از حمام حباب دار استفاده نکنید. صابون های مرطوب کننده ممکن است کمک کنند. پس از آن ، از یک لوسیون پوست استاندارد استفاده کنید ، اما لوسیون را بین انگشتان پا قرار ندهید. رطوبت اضافی در آنجا می تواند قارچ را به رشد ترغیب کند.

⭐️ از خشکی پوست جلوگیری کنید. خشکی یا خارش پوست می تواند آن را باز کرده و باعث ایجاد عفونت شود. پوست خود را مرطوب کنید تا از لکه بینی به خصوص در هوای سرد یا باد جلوگیری کند.

⭐️ زخم های روی پوستتان را بلافاصله درمان کنید. برش های جزئی را با آب و صابون بشویید. فقط درصورت استفاده از کرم یا پماد آنتی بیوتیک زیر نظر پزشک استفاده کنید. برش های جزئی را با گاز استریل بپوشانید. در صورت ایجاد بریدگی ، سوختگی یا عفونت سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

⭐️ از شامپوهای ملایم استفاده کنید.

⭐️ از پاها به خوبی مراقبت کنید. هر روز آنها را از نظر زخم و بریدگی بررسی کنید. کفشهای تخت و پهن بپوشید که کاملاً مناسب باشد. قبل از پوشیدن کفش های خود را از نظر اشیا خارجی بررسی کنید.

 

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی - راه پیشگیری از زخم دیابت
در نهایت به سراغ راه مناسب درمان زخم دیابت میرویم : 

خلاصه با توجه به شرایط بالا می توانیم بگوییم که بیماری دیابت را دست کم نگیرید چراکه مراقبت های ویژه ای را نیاز دارد و شما هم برای اینکه از خطر زخم دیابت دور شوید بهتر است مراقبت های پوستی ، کنترل دیابت یا قند خون را به درستی و شیوه ی صحیحش انجام دهید.

اما بهترین راه درمان زخم دیابت و پیشگیری از زخم دیابت این است که از پماد کیمیا استفاده کنید. ممکن است پماد کیمیا را افرادی از خانواده تان یا دوستانتان استفاده کرده باشند و نتیجه ی آن را صد در صد با شما به اشتراک گذاشته اند. اگر هم این طور نیست حتما به بخش گالری مراجعه کنید و نمونه های درمان زخم دیایت و سایر زخم های دیگر را مشاهده نمایید.

اگر تصمیمتان را برای سفارش پماد کیمیا برای درمان زخم دیابت ، درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر و سایر زخم های دیگر گرفته اید روی لینک های زیر کلیک کنید و پماد را از شرکت کیمیا سدید دارو سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.