درمان زخم دیابت در افراد دیابتی

درمان زخم دیابت در افراد دیابتی


Rate this post

درمان زخم دیابت در افراد دیابتی

درمان زخم دیابت در افراد دیابتی از جمله امور بسیار مهمی است که هر فرد دیابتی باید انجام دهد چراکه در صورت عدم درمان ممکن است فرد دیابتی یک عضو از بدنش را که درگیر زخم شده است را از دست بدهد بنابراین یکسری راه های پیشگیری از زخم دیابت را در ادامه به آن اشاره می کنیم که در صورت انجام این مراحل شما به راحتی می توانید در روند درمان سرعت ببخشید.

افراد دیابتی حتما دقت کنند که زخم دیابت را جدی بگیرند و در کنترل میزان قند خون تا آخرین درجه ی تلاششان را بکنند تا بتوانند از میزان قطع عضوی که سالانه انجام می شود جلوگیری نمایند.

چنانچه جراحتی حتی کوچک در بدن شما ایجاد گردید مراحل زیر را بدقت دنبال کنید تا از بروز عفونت پیشگیری کرده و درمان زخم دیابت را تسریع نمایید

راه های پیشگیری از زخم دیابت را بدانید و انجام دهید !

 

مراقبت پا: مرطوب نگه داشتن پا و محیط زخم به وسیله ی پماد عسل کیمیا

 

کنترل قند خون: یکی از عوامل ایجاد زخم‌های دیابتی ، بالا بودن قند خون است. بالا بودن قند خون ایمنی را کاهش می‌دهد و بهبودی زخم را به تأخیر می‌اندازد. کنترل قند خون چه به صورت تجویز دارویی و چه به صورت غذایی و همچنین تجویز انسولین به صورت کوتاه مدت زخم را بهبود می‌بخشد و قند اولیه را کنترل می‌کند.

اکسیژن رسانی : مرطوب نگه داشتن پا به وسیله ی پماد عسل کیمیا

 

از عملکرد مهم پماد کیمیا زمینه ساز اکسیژن رسانی و بهبود گردش خون می باشد که باعث ترمیم بافت های آسیب دیده به واسطه ی تحریک رگ زایی می گردد.

برای مثال چنانچه زخم در کف پای شما است (غالباً در افراد دیابتی کف پا محل ایجاد پینه و تاول است) کمتر بروی آن فشار وارد کنید این کار باعث می شود ترمیم سریع تر انجام شود.

پاها و قوزک پا مناطقی هستند که بسیار مستعد ایجاد زخم های دیابتی می باشند زیرا ترمیم زخم در ناحیۀ زیر زانو تفاوت دینامیکی خاصی نسبت به سایر نقاط بدن دارد. این نواحی بسیار مستعد تورم هستند که این تورم از ترمیم زخم دیابت ممانعت می کند.

چنانچه شما زخمی بروی بازویتان داشته باشید سعی می کنید آن را زیاد حرکت ندهید اما چنانچه در پاهایتان زخمی ایجاد شود، نمی توانید از حرکت دادن آن اجتناب کنید.

مطالب پیشنهادی :

نکات کلیدی درمان زخم بستر

۴ عامل اصلی درمان زخم دیابت

درمان زخم دیابت در افراد دیابتی - پماد کیمیا

درمان زخم دیابت پا را جدی بگیرید!

غالباً پاهای افراد دیابتی زخم می گردد زیرا افراد دیابتی نسبت به افراد عادی بیشتر به پینه، خشکی پوست و تخریب اعصاب ناحیۀ پا مبتلا می شوند. تمام این موارد باعث افزایش احتمال ایجاد زخم های باز و ایجاد عفونت در این افراد می گردد از طرفی از دست رفتن حس در پاها و ضعف بینایی عوامل دیگری هستندکه احتمال ایجاد زخم را در این افراد افزایش می دهد.

بنابراین این افراد حتی ممکن است از ایجاد زخم در پای خود مطلع نشوند، بخصوص اگر زخم کوچک باشد و تا زمانیکه زخم به مشکل بزرگی تبدیل نشده است آنها از وجود آن بی اطلاع باقی می مانند. زمانیکه زخم به مشکل جدی مبدل شود تنها مشکل، درد و ناراحتی نیست بلکه ممکن است آنچنان به بافت و استخوان آسیب رسیده باشد که چاره ای جز قطع عضو باقی نماند.

تحقیقات نشان داده است که سابقۀ قطع عضو در افراد دیابتی که زخم هایی در ناحیۀ انتهایی پاها داشته اند بسیار زیاد است بنابراین بر اساس گزارشات تحقیقاتی، اهمیت مراقبت از زخم های کوچک قبل از تبدیل به مشکلات حاد مشخص می گردد.

درمان زخم دیابت با بهترین روش 

جهت درمان زخم دیابت با بهترین روش لازمه اش این است که اول از همه نوع زخم را شناسایی کرده و سپس برای درمان همان لحظه اقدام کنید البته جهت شناخت بیشتر زخم هم می توانید به دکتر مراجعه کنید هم اینکه خودتان تشخیص را انجام دهید البته در صورتی که اطلاعاتی در این زمینه به صورت تخصصی داشته باشید.

بعد از اینکه شناسایی انجام شد می توانید درمان زخم دیابت را با بهترین روش ممکن انجام دهید اول از همه مطمئن شوید که روشی مناسبی را انتخاب کنید که صد در صد جوابگو باشد و بتواند نیاز شما را جهت درمان و یا پیشگیری برطرف سازد.

یک موردی که بیشتر افراد انجام نمی دهند این است که روشی را انتخاب می کنند و با دو الی سه بار انجام دادن رها می کنند این کار خیلی اشتباه است مثل این میماند که شما راننده ی یک اتوبوس هستید و مسافران را وسط راه رها می کنید درمان هر بیماری هم همین شکل است شما باید تا آخرین مرحله انجام دهید تا نتیجه ی خوبی بگیرید.

یکی از بهترین روش های درمان زخم دیابت استفاده از پماد کیمیا است ، پماد کیمیا با توجه به مکانیسم دارویی که دارد به راحتی می تواند درمان را طی یک زمانی انجام دهد البته مدت زمان درمان بستگی به میزان عمق زخم دیابت دارد.

پیشنهاد مطالعه :

نحوه شروع درمان زخم بستر

درمان زخم دیابت و ترک پا

درمان زخم دیابت در افراد دیابتی - پیشگیری از زخم دیابت
سفارش پماد کیمیا جهت شروع زخم دیابت

برای سفارش پماد کیمیا هرچه سریعتر اقدام کنید تا بتوانید درمان زخم دیابت را هرچه سریعتر انجام دهید ، پماد کیمیا با توجه به خواصی که دارد می تواند بهترین روش درمان زخم دیابت محسوب شود. جهت سفارش پماد کیمیا دو روش وجود دارد یکی از روش ها به صورت آنلاین است و دیگری مراجعه به داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان است.

برای سفارش پماد کیمیا با هر روشی که می خواهید روی یکی از لینک های زیر کلیک کنید. علاوه بر درمان زخم دیابت می توانید برای درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر ، انواع درمان زخم های پوستی و .. از این روش استفاده نمایید. برای درمان راه طولانی نیست همین حالا اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.