نکاتی راجع به درمان زخم بستر

نکاتی راجع به درمان زخم بستر


5/5 - (1 امتیاز)

نکاتی راجع به درمان زخم بستر که باید بدانید!

نکاتی راجع به درمان زخم بستر که با دانستن آن ها راحت تر می توانید راهی مناسب را برای درمان در نظر بگیرید. بسیاری از افراد هستند به دلیل اینکه مجبورند مدت زمان طولانی را در بستر یا روی ویلچر به دلیل بیماری های مختلفی بماند ، دچار زخم بستر می شوند.

درگیری با زخم بستر محدودیت سنی ندارد ، یعنی اینکه اگر کودک شما برحسب اتفاقی باید مدت ها در بستر بماند او هم ممکن است با این زخم درگیر شود ، پس با دانستن راهی مناسب برای پیشگیری از زخم بستر می توانید جلوی تشکلیش را بگیرید.

اگر به موقع و در زمان مناسب برای درمان زخم بستر اقدام کنید میتوانید آن را برای همیشه از بدن بیمار دور کنید ، اگر به طور کامل بهبود پیدا نکند صد در صد احتمال تشکیل دوباره اش وجود دارد ، پس به موقع درمان و پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید تا دیگر درگیر نشوید.

بقیه ی نکاتی راجع به درمان زخم بستر را در ادامه ی مطلب ذکر میکنیم که می توانید با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا بهترین نکات را بدست آورید و آن ها را حتما حتما عملی کنید تا نتیجه ی مثبتی بگیرید.

نکاتی راجع به درمان زخم بستر و پیشگیری

اولین نشانه ای که شما متوجه میشوید زخم بستر ایجاد شده است این است که در نقطه ی تحت فشار قرمز می شود و دردی شدید در آن منطقه شروع می شود که بیمار آن درد را حس می کند و شما را مطلع می سازد و شما هم با بررسی متوجه خواهید شد بیمارتان دچار زخم بستر شده است.

اگر به موقع برای درمان زخم بستر اقدام نکنید ممکن است باز شود و زخم بستر عفونت کند که کارتان در این مرحله خیلی سخت تر خواهد شد ، بنابراین بهتر است برای درمان زخم بستر همان لحظه اقدام کنید تا بتوانید در مدت زمان کمتری درمان زخم بستر را انجام دهید.

اولین و مهمترین نکته ای که برای درمان زخم بستر می توانیم به شما بگوییم این است که حتما بیمار را روزانه بررسی کنید و اینکه اور را هر دو تا سه ساعت جابجای کنید فقط آهسته این کار را بکنید که بیمار اذیت نشود.

با انجام دادن آن کارها به اضافه ی استفاده از پماد کیمیا به راحتی می توانید درمان را به صورت قطعی و بدون بازگشت انجام دهید ، اجازه ندهید که یک زخم بستر کوچک به زخم بسیار بزرگی تبدیل شود که راهی به جز قطع عضو برایتان نگذارد.

قطع عضو خیلی دردناک است حتی تصورش هم ناراحت کننده است ، پس برای اینکه این اتفاق ناگوار برای بیمارتان اتفاق نیفتد می توانید برای درمان زخم بستر همان لحظه اقدام کنید هرچه زودتر اقدام به درمان کنید سریعتر نتیجه می گیرید.

مطالب پیشنهادی : 

روش درمان زخم بستر عمیق

درمان زخم بستر سطحی

راهی مناسب برای پیشگیری از زخم بستر

برای پیشگیری از زخم بستر هم راه های متعددی وجود دارد اول از همه همان موردی که برای درمان زخم بستر هم ذکر کردیم ، جابجا کردن بیمار هر چند ساعت یک بار. میدانید دلیلش چیست؟

دلیلش این است که نقطه ی تحت فشاری که در اثر طولانی مدت بیمار مجبور است در طولانی مدت در آن حالت بماند ، برای چند ساعتی فشار را کم می کنید و گردش خون راحت تر انجام می شود و همین امر باعث می شود زخم بستر ایجاد نشود.

راه های دیگری که برای پیشگیری از زخم بستر مناسب است : 

رعایت رژیم غذایی مناسب و مصرف ویتامین های مختلف ، استفاده از تشک های مواج ، عوض کردن روزانه ی رو تختی و رو بالشتی برای چلوگیری از رطوبت و عفونت ، اجازه ی خشک شدن یا پوسته پوسته شدن به نقطه ی تحت فشار را ندهید و هر روز برای مراقبت از پوست از کرم های مربوط کننده استفاده کنید.

خلاصه که مواردی که در بالا ذکر کردیم می تواند به شما در پیشگیری از زخم بستر کمک زیادی بکند پس با انجام دادن آن ها میتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

نکاتی راجع به درمان زخم بستر - پماد کیمیا
نکات کلیدی راجع به درمان زخم بستر !

⭐️همانطور که در متون بالا به آن اشاره شد زخم بستر در زمانی رخ می دهد که نقطه ای در مدت طولانی تحت فشار قرار می گیرد بنابراین بهتر است سعی کنید بیمار را جابجا کنید این نکته را حتما حتما به خاطر داشته باشید و اگر هم فراموش می کنید می توانید یک آلارمی برای خودتان قرار دهید یا اینکه به خود بیمار بگویید یادتان بیندازد.

⭐️اگر هم بیمار دارای مشکل بی اختیاری ادرار است و تعرق زیادی دارد باید رویه ی تخت آن ها روزانه عوض شود و هیچوقت زیر آنها نباید خیس باشد چراکه همان رطوبت باعث ایجاد زخم می شود شاید بگویید که بیمار را هر چند ساعت یکبار جابجا میکنم ولی باز هم دچار زخم بستر شده است دلیلش ممکن است همین رطوبتی باشد که روزانه زیر او یا پشت کمرش (برای افراد ویلچری) می باشد و شما به دلیل اینکه آگاهی ندارید زخم ایجاد می شود.

⭐️ هر روز یا هر چند ساعت پوست بیمار را چک کنید. مثلا در بیمارانی که باید در تخت استراحت کنند باید پشت آن ها که شامل پشت سر ، پشت گوش ها ، پشت دست ها ، پشت پاها ، پشت کتف ها و … بررسی شود و برای کسانی که روی ویلچر مینشینند باید نقاطی مثل شانه ها ، قسمت لگن هم مورد بررسی قرار گیرد.

با در نظر گرفتن این نکات کلیدی بیمارتان دچار زخم بستر نمی شود و اگر هم زخم بستر برایش پیش بیاید می توانید بازهم با انجام این نکات کلیدی درمان زخم بستر را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:

درمان زخم دیابت با روش صحیح

راه هایی برای درمان زخم بستر

نکاتی راجع به درمان زخم بستر - سفارش پماد کیمیا
پماد مناسب برای درمان زخم بستر 

علاوه بر اینکه نکات بالا را در نظر میگیرد و حتما هم انجام میدهید در کنارش می توانید از روش درمانی موثر هم استفاده کنید. روش بسیار مناسب برای درمان زخم بستر استفاده از پمادی است که می تواند به از بین بردن قطعی زخم بستر و یا پیشگیری از آن کمک کند.

پماد کیمیا با مکانیسم بسیار مناسبی که دارد باعث می شود درمان زخم بستر به صورت قطعی انجام شود و شما بتوانید از شرِ زخم بستر خلاص شوید و اینکه به عنوان بهترین روش برای درمان زخم بستر استفاده کنید.

این پماد با استفاده از سالها تحقیق و پژوهش به دست آمده است و توانسته بسیاری از افراد را که دچار زخم بستر های شدید و سطحی بوده اند را مداوا کند و روی آن ها بهترین تاثیر را بگذارید.

شما هم برای اینکه تاثیر پماد کیمیا را به چشم ببینید و متوجه مکانیستم دارویی قویش بشوید همین حالا از ما سفارش دهید. برای خرید پماد کیمیا می توانید به صورت آنلاین یا از طریق داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان تهیه کنید. همین حالا اقدام کنید تا سلامتیتان را بدست آورید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.