روش درمان زخم بستر عمیق

روش درمان زخم بستر عمیق


5/5 - (1 امتیاز)

روش درمان زخم بستر عمیق

درمان زخم بستر عمیق به افرادی که با این زخم دردناک درگیر هستند کمک بسیاری زیادی می کند تا بتوانند در زمانی کم به راحتی از شرِ این زخم راحت شوند. زخم بستر در فشار دراز مدت بر روی نقطه ای از پوست ایجاد می شود. قسمت هایی از بدن که نواحی استخوانی دارند مثل پاشنه ، قوزک پا ، لگن و .. با این زخم دردناک درگیر می شوند.

معمولاً افرادی که به دلیل ناتوانی ، حرکت کردن و تغییر وضعیت بدن خود را از دست داده اند و مجبورند ساعات زیادی را روی ویلچر بنشینند یا اینکه در مدت زیادی بستری شوند بیشتر در معرض خطر درگیری با زخم بستر قرار می گیرند.

اگر در خانه افراد سالمند یا ناتوان دارید که قادر به حرکت کردن نیستند حتما کاری برای پیشگیری از زخم بستر انجام دهید. اگر پیشگیری  را پشت گوش بیندازید و اصلا انجام ندهید زخم روز به روز گسترش پیدا می کند و باعث می شود بیمار زجر بیشتری بکشد.

درمان زخم بستر عمیق خیلی سخت تر از درمان زخم بستر سطحی است و زمان بیشتری هم باید صبر کنید تا به طور کامل از بین برود. در ادامه راه هایی که به درمان زخم بستر کمک می کند را به شما عزیزان پیشنهاد میکنیم. حتما آن ها را انجام دهید تا از شرِ این زخم دردناک خلاص شوید.

از کجا متوجه شویم زخم عمیق شده ؟ راه درمان زخم بستر عمیق چیست؟

علائمی که شما می توانید متوجه شوید آسیب دیدگی بافت ها عمیق شده است شامل موارد زیر می شود :

– رنگ پوست به رنگ ارغوانی یا قرمز کبود در می آید در صورتی که به آن نقطه آسیبی وارد نشده باشد.

– تاول بزرگی پر از خون روی پوست ایجاد می شود.

– ناحیه ی درگیر شده نسبت به نقاط دیگر اطرافش سردتر یا گرم تر است.

– در افرادی که رنگ پوست تیره ای دارند یک ناحیه ای با رنگ متفاوت در محل زخم ایجاد می شود.

اگر هر کدام از علائم بالا را داشتید باید این خبر بد را به شما بدهیم که دچار زخم بستر عمیق شده اید. باید برای درمان آن هرچه سریعتر اقدام کنید تا بدتر نشده  ، همانطور که میدانید اگر درمان زخم بستر را انجام دهید موجب مرگ بیمار خواهد شد.

درمان زخم بستر اگر در سطح پایینی باشد با انجام مراقبت های عمومی به طور کامل رفع می شود ولی برای  درمان زخم بستر عمیق علاوه بر انجام مراقبت های عمومی باید از پماد مناسب استفاده کنید. پمادی هم که برای درمان زخم بستر عمیق مورد استفاده قرار می گیرد باید از مکانیسم دارویی بسیار قوی برخوردار باشد تا بتواند درمان را به طور کاملاً قطعی انجام دهد. در ادامه همراه ما باشید تا پمادی که برای درمان زخم بستر عمیق مناسب است را معرفی کنیم.

مطالب پیشنهادی : 

راه قطعی درمان زخم بستر

درمان زخم دیابت با روش ساده

بهترین پماد برای درمان زخم بستر عمیق چیست؟

پمادی که برای درمان زخم بستر عمیق مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار بازدهی خوبی داشته ، پماد کیمیا است. این پماد با خاصیت دارویی و مکانیسمی که دارد باعث می شود درمان زخم بستر در هر سطحی که باشد به طور کامل ناپدید شود و بدون هیچ بازگشتی به زندگی خودتان ادامه دهید.

تا به امروز به عنوان بهترین پماد برای درمان زخم بستر در هر سطوحی شناخته شده است چراکه توانسته بسیاری از بیمارانی که زخم بستر عمیق داشته اند را به طور کامل بهبود پیدا کنند. اگر هم هنوز خوشبختانه دچار زخم بستر نشده اید حتما برای پیشگیری از این پماد استفاده کنید چراکه باعث می شود در آن نقطه ای که فشار زیادی می آید جریان خون را بیشتر کند و اجازه ی ایجاد زخم بستر را نمی دهد.

اگر هم بیمار شما دچار بی اختیاری ادرار و مدفوع است پماد کیمیا میتواند از پوست شما در برابر زخم های ناشی از رطوبت محافظت کند ، همین امر موجب می شود اگر هم دچار زخم شده اید هیچ سوزشی را در هنگام رطوبت ایجاد شده حس نکنید.

اگر دقت کرده باشید نقاطی که دچار زخم بستر شده اند قرمز می شود و ممکن است آن قرمزی بعد از بهبودی کامل از بین نرود. بنابراین با استفاده از پماد کیمیا میتوانید به راحتی از قرمزی پوست خود که منجر به زخم جدید در نواحی تحت فشار شده است پیشگیری کنید.

در متن بالا که خواندید اشاره کردیم که نواحی مثل : ستون فقرات ، زانو ، پاشنه پا، برجستگی باسن، قسمت تحتانی کمر و … همیشه در معرض خطر هستند.

روش درمان زخم بستر عمیق - پماد کیمیا

علاوه بر استفاده از پماد کیمیا چه روشی برای درمان زخم بستر عمیق موثر است؟

برای درمان زخم بستر علاوه بر اینکه از پماد کیمیا استفاده می کنید باید کارهای دیگری هم انجام دهید تا به سلامتی خودتان لطمه ای وارد نشود. کارهایی که باید در حین استفاده از پماد کیمیا انجام دهید شامل موارد زیر می شود :

۱- بررسی روزانه پوست بیمار
۲- تغییر پوزیشن بیمارهر ۲ ساعت یکبار تا هوا  جریان داشته باشد .
۳- برای تغییر پوزیشن یا انتقال بیمار از ملافه استفاده شودو از کشیدن بیمار جدا خودداری کنید.
۴- استفاده از تشک مواج
۵- پوست بیمار تمیز نگه داشته شود.
۶- رژیم غذایی بیمار حفظ شود
🔸 افزایش میزان پروتئین
غذای پر پروتئین برای ترمیم سریع تر بافت ها و حفظ سلامت پوست مفید می باشد.
🔸 عناصر معدنی نقش مهمی در ترمیم زخم دارد و همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.
🔸 نقش ویتامینها در پیشگیری و بهبود زخم بستر :
گروه ویتامین B
ویتامین C
ویتامین A
ویتامین E

اگر موارد بالا را به طور کامل انجام دهید میتوانید برای همیشه از زخم بستر نجات پیدا کنید و هیچگونه برگشتی هم درکار نباشد. خلاصه با زخم بستر برای همیشه خداحافظی می کنید و با خیالی آسوده به استراحت خود ادامه میدهید.

پیشنهاد مطالعه : 

راه هایی برای درمان زخم بستر

سهولت درمان زخم بستر برای سالمندان

چه کاری برای درمان زخم دیابت باید انجام دهیم؟

وقت آن رسیده تا پماد کیمیا را سفارش دهید تا درمان زخم بستر را هرچه سریعتر شروع کنید! 

اگر میخواهید هرچه سریعتر درمان زخم بستر عمیق را انجام دهید باید پماد کیمیا را همین حالا سفارش دهید. برای سفارش پماد کیمیا به صورت اورجینال میتوانید به صورت آنلاین تهیه کنید یا اینکه از داروخانه هایی که نزدیک به محل زندگیتان هست این پماد را تهیه کنید. برای سهولت دسترسی شما مخاطبان عزیز برای سفارش روی هر کدام از دکمه های زیر کلیک کنید و همین حالا سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.