درمان زخم بستر سطحی

درمان زخم بستر سطحی


5/5 - (1 امتیاز)

درمان زخم بستر سطحی

درمان زخم بستر سطحی به بیمار کمک می کند که درمان را هرچه سریعتر انجام دهد و اینکه درد زیادی نکشد ، بنابراین میتوان گفت که پیشگیری از زخم بستر کمک بسیار زیادی به بیمار می کند تا بتواند سریعاً بهبود پیدا کند.

اما راجع به اینکه چرا بیمار یا خودتان دچار زخم بستر شده اید می دانید؟

زخم بستر در اثر نشستن یا خوابیدن طولانی مدت یعنی یک تا دو ماه و حتی بیشتر ایجاد می شود. برای همین است که پزشکان به کسانی که مثلا پاهایشان را عمل کرده اند ولی بازهم می توانند حرکت کنند به آنها گوشزد می کند که در خانه به مدت یکی دو ساعت بنشینند و چند قدم هر روز راه بروند تا دچار زخم بستر نشوند.

کسانی هم که توانایی حرکت ندارند برای یکی دو ساعت هم که شده توسط کمک کننده یا پرستار خود بنشینند. هرچقدر فشار وارده به نقطه ای که بیش از حد روی تشک یا صندلی چرخدار قرار گرفته است کم تر شود راحت تر می توان پیشگیری از زخم بستر را انجام داد.

اگر هم دچار زخم بستر شده اید ولی آنقدر عمیق نیست در حد یک زخم کوچک است بهتر است از همان وهله ی اول به فکر درمان زخم بستر باشید تا آن زخم عفونت نکند و تبدیل به یک زخم بزرگتر نشود.  در ادامه با ما همراه باشید تا روش های درمان زخم بستر سطحی را با هم بررسی کنیم.

چه روش هایی برای درمان زخم بستر سطحی مناسب است؟

بسیاری از شما عزیزان این سوال را پرسیدید که آیا تشک مواج می تواند به درمان زخم بستر سطحی و عیق کمک کند یا خیر ؟

به دلیل اینکه تشک های مواج خیلی گران هستند ممکن است هر کسی از پسِ پرداخت هزینه ی آن بر نیاید ولی اگر تشک مواج را برای بیمار خود تهیه کنید میتواند بسیار موثر واقع شود چراکه این تشک ها به کاهش فشار روی زخم کمک زیادی می کند پس می توان گفت که می تواند موثر باشد.

از روش های بسیار موثر که در اول متن هم به آن اشاره کردیم کاهش فشار است. هرچقدر فشار در نقطه ای را کم کنید صد در صد می توانید برای درمان زخم بستر روشی مناسب را پیش بگیرید و اینکه کمک زیادی به بهبودی آن بکنید.

وقتی بیمار در تشک یا روی ویلچر به مدت چند ساعت می نشیند هوایی رد و بدل نمی شود پس باید بیمار را به مدت یک یا دو ساعت یک بار جابجا کنید و منطقه ی تحت فشار را ماساژ بدهید تا زخم بستر شدت نگیرد.

بعد از اینکه تمام روش های بالا را در خانه یا بیمارستان برای بیمارتان انجام دادید نوبت به رسیدگی به رژیم غذایی میرسد. رژیم غذایی در دوره ی نقاهت بسیار مهم است و باید از ویتامین هایی مثل B ،C و … استفاده کنید تا کمبود ویتامین در بدن بیمار مشاهده نشود.

هرچقدر در تغذیه ی بیمار حساسیت به خرج دهید می توانید سریعتر به درمان زخم بستر برسید و دیگر بیمار حس نمی کند زخمی اذیتش می کند.

مطالب پیشنهادی : 

درمان زخم دیابت با بهترین متد روز

مراقبت و درمان زخم دیابت

درمان زخم بستر سطحی - پماد کیمیا

درمان زخم بستر را در همان مرحله ی اولیه اش جدی بگیرید!

دلیل اینکه تاکید می کنیم درمان زخم بستر را از همان مرحله ی اولش اهمیت دهید این است که وقتی برای درمان زخم بستر کاری نمی کنید خودتان دستی دستی باعث قطع شدن یکی از اعضای بدنتان می شوید.

چون زخم بستر هرچقدر بماند روز به روز بزرگتر می شود ، عفونت می کند که همین عفونت باعث می شود بافت پوست از بین برود و به استخوان برسد که صد در صد زجرآور ترین زخم دنیا برای شخص بیمار خواهد بود و از همه مهمتر اینکه اگر بازهم جلوی زخم بستر در این مرحله هم گرفته نشود باعث مرگ بیمار می شوید.

بنابراین اگر میخواهید عزیزتان را از دست ندهید از همان مرحله ی اولیه زخم برای درمان زخم بستر اقدام کنید تمام مراحلی که در بالا ذکر کردیم را انجام دهید که خیلی زیاد می تواند به بهبود و پیشگیری از زخم بستر کمک کند.

درمان زخم بستر سطحی - پیشگیری از زخم بستر
درمان زخم بستر را با روشی صحیح انجام دهید!

قبل از اینکه بخواهیم درمان زخم بستر با روش صحیح را برای شما بگوییم ، میخواهم نقاطی از بدن که دچار زخم بستر می شوند را ذکر کنم :

👈 باسن

👈 ستون فقرات و تیغه های شانه

👈 دو طرف سر

👈 حاشیه از گوش

👈 تیغه های شانه

👈 پایین کمر

👈 مچ پا

👈 پاشنه

👈 پوست پشت زانو

نقاطی از بدن که در موارد بالا دیدید همیشه دچار زخم بستر می شوند پس حواستان را جمع کنید که این نقاط را همیشه در بیمارتان مورد بررسی روزانه قرار دهید که اگر هم دچار زخم بستر شدند سریعاً برای درمانش اقدام کنید.

حالا میرویم سر بحث اصلیمان یعنی درمان زخم بستر با روشی صحیح ، البته روش صحیح برای درمان زخم بستر همان هایی بود که در بالا ذکر کردیم ولی به جز روش های بالا باید یک روش قطعی هم برای از بین بردن کامل زخم انجام دهید.

پماد کیمیا ، به عنوان یک پماد مناسب برای درمان زخم بستر بسیاری از بیماران مورد استفاده قرار میگیرد و به طور کامل این زخم زجر آور را از بین میبرد و هیچ نوع بازگشتی هم در کار نخواهد بود.

پماد کیمیا به دلیل مکانیسم درمانی که دارد جریان گردش خون را در نقاط تحت فشار زیاد می کند و باعث می شود که نقاط تحت فشار دچار زخم بستر نشوند ، اگر هم دچار زخم بستر شدید از این پماد برای بهبود کاملاً قطعی استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه :

روش درمان زخم بستر عمیق

راهی برای درمان زخم بستر

برای سفارش پماد کیمیا اقدام کنید !

برای سفارش پماد کیمیا و درمان زخم بستر قطعی می توانید از کیمیا سدید دارو اقدام کنید. هرچه سریعتر برای درمان و پیشگیری اقدام کنید صد در صد می توانید نتیجه ی بهتری بگیرید. برای سفارش می توانید هم از طریق داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان و هم اینکه به صورت آنلاین سفارش را انجام دهید.

برای سهولت دسترسی شما مخاطبان عزیز برای سفارش روی هر کدام از دکمه های زیر کلیک کنید و همین حالا سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.