درمان زخم دیابت با روش صحیح

درمان زخم دیابت با روش صحیح


5/5 - (1 امتیاز)

درمان زخم دیابت با روش صحیح باعث می شود که تا آخر عمرتان دیگر دچار زخم دیابت نشوید. همانطور که میدانید افراد دیابتی در خطر ایجاد زخم دیابت در کمین آنهاست و برای اینکه پیشگیری از زخم دیابت را انجام دهید لازم نیست کارهای خیلی سخت انجام دهید با انجام کوچکترین کارها به راحتی میتوانید جلوی این زخم را بگیرید.

اگر درگیر زخم دیابت شدید و میخواهید روشی صحیح را برای درمان انتخاب کنید و قبل از این راه های بسیاری را امتحان کرده اید و مداوا نشده اید که هیچ زخم دیابت پیشرفته تر هم می شود.

بعضی از افراد هستند سر خود دارو و پماد مصرف می کنند که ممکن است به جای اینکه درمان زخم دیابت انجام شود ، بدتر از قبل می شود. بنابراین بهتر است خودتان برای درمان زخم دیابت از داروها و کرم ها استفاده نکنید.

با ما همراه باشید تا روشهای صحیح و مناسبی را برای درمان زخم دیابت به شما پیشنهاد کنیم تا نتیجه ای مثبت از انجام این کارها بگیرید.

مراحل مختلف درمان زخم دیابت با روش صحیح

اول از همه که متوجه وجود زخم دیابت در پا یا هر جای بدن خود شدید باید آن را بررسی کنید که در چه سطحی قرار دارد یا اینکه به پزشک معالج خود مراجعه کنید تا پزشک میزان عمق زخم دیابت را به شما بگوید تا راهی را برای درمان زخم دیابت پیدا کنید.

بعد از انجام بررسی های لازمه بهتر است منطقه ای که آسیب دیده است را پاک کنید تا هیچگونه کثیفی نداشته باشد ، با انجام این کار به راحتی می توانید به روند درمان سرعت ببخشید و خطر عفونت را کم کنید.

تمیز کردن روی زخم بیشتر برای اینکه عفونت نکند انجام می شود اگر عفونت کند و جلوی آن را نگیرید زخم بزرگتر و بزرگتر می شود و پزشک ها مجبور می شوند قطع عضو را انجام دهند ، بنابراین قبل از اینکه این اتفاق بیفتد بهتر است راهی مناسب را برای درمان زخم دیابت انجام دهید.

برای شستشوی زخم دیابت در سطوح پایین تر لازم است  از کمی آب تمیز برای پاک کردن روی زخم استفاده کنید.

نکته نکته : 

به هیچ وجه از بتادین برای شستشوی روی زخم استفاده نکنید . 

اگر میخواهید آب تصفیه شده را  استفاده نکنید می توانید از آب جوشیده ی سرد شده یا آب مقطر استفاده کنید تا تمام آلودگی های روز زخم به طور کامل پاک شوند.

مطالب پیشنهادی : 

مراقبت و درمان زخم دیابت

بهترین راه درمان زخم بستر

اقداماتی که بعد از شستشوی زخم باید انجام دهید تا درمان زخم دیابت تسریع پیدا کند!

بعد از شستشو حتما از یک حوله ی تمیز برای خشک کردن سطح زخم استفاده کنید و کاملا مطمئن شوید که به طور کامل خشک شده و هیچ خیسی ندارد ، اگر روی زخم خیس بماند آن شستشویی که انجام دادی بی نتیجه می ماند و باعث می شود که نتوانید به بهبود زخم دیابت کمک کنید.

بعد از خشک شدن روی زخم حتما یک مقداری از پماد کیمیا را روی زخم دیابت بمالید ، پماد کیمیا به عنوان پمادی مناسب برای درمان زخم دیابت به شمار می رود که می توانید با اطمینان کامل آن را مصرف کنید چراکه بسیاری از بیمارانی که با زخم دیابت های بسیار عمیق دست و پنجه نرم می کردند را به طور کامل درمان کرده است.

بعد از اینکه پماد کیمیا را به آرامی روز زخم پخش کردید روی آن را با پانسمان استریل یا باند ببندید تا از خطر عفونت جلوگیری شود و درمان با سرعت بیشتری پیشرفت کند.

بعد از گذشت یک روز دوباره روتین بستن زخم را انجام دهید تا هرچه زودتر از شرِ این زخم رها شوید. مهم نیست که زخم شما جزئی یا عمیق باشد ، به راحتی با انجام این مراحل می توانید درمان زخم دیابت را انجام دهید.

درمان زخم دیابت با روش صحیح - پماد کیمیا

کنترل میزان قند خون چه تاثیری ب روند درمان زخم دیابت می گذارد؟

برای اینکه پیشگیری از زخم دیابت و خطر عفونت در آن را کاهش دهید باید میزان قند خون را کنترل کنید. سطح قند خون بالا روند درمان را کند می کند و خطر اینکه عفونت ایجاد شود هم وجود دارد.

اگر دارای قند خون بالا هستید و از هر زخمی رنج می برید بهتر است میزان قند خون را کنترل کنید تا سریعتر روند درمان انجام شود. از مواردی که برای درمان زخم دیابت با روش صحیح می توان ذکر کرد همین مورد است.

با خوردن غذاهای سالم و بدون قند می توانید به صورت روزانه میزان قند را کاهش بدهید و اینکه به صورت روزانه ورزش کردن هم بی تاثیر نخواهد بود. پس از هر گونه زخ که رنج میبرید بهتر است کنترل میزان قند خون را حتما انجام دهید.

همچنین فراموش نکنید داروها و انسولین خود را در زمان های معینی که دکتر به شما گفته است مصرف کنید تا میزان قند خون کاهش یابد. از خوردن ویتامین های  B , C غافل نشوید.

کنترل میزان قند خون به شما کم می کند روند درمان زخم دیابت سریعتر پیش رود و بتوانید برای پیشگیری از زخم دیابت هم اقدام انجام دهید. هرچقدر در رژیم غذاییتان دقت کنید صد در صد می توانید قند خون را کنترل کنید.

پیشنهاد مطالعه : 

درمان زخم دیابت و نشانه های آن

درمان زخم دیابت با روش ساده

درمان زخم دیابت با روش صحیح - پیشگیری از زخم دیابت

برای درمان زخم دیابت با روش صحیح از چماد کیمیا استفاده کنید!

پماد کیمیا به عنوان بهترین روش برای درمان زخم دیابت قطعی محسوب می شود که می توانید با استفاده از آن به راحتی زخم دیابت را از بین ببرید. پماد کیمیا خاصیت مکانیسمی قوی که دارد باعث می شود زخم دیابت در هر سطحی باشد آن را به طور کامل بهبود دهد.

درمان زخم دیابت با روش صحیح را انجام دهید تا آخر عمر دیگر دچار زخم دیابت نشوید.  برای سفارش پماد کیمیا هم به صورت آنلاین می توانید اقدام کنید و هم میتوانید از داروخانه های محل خودتان سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.