علت و پیشگیری از زخم بستر

علت و پیشگیری از زخم بستر


5/5 - (1 امتیاز)

علت و پیشگیری از زخم بستر

علت و پیشگیری از زخم بستر  به شما کمک می کند تا روند درمان را هرچه سریعتر انجام داده تا از پیشروی آن جلوگیری شود. زخم بستر در صورت اصطکاک و فشار روی یک قسمت از بدن به پوست آسیب می رساند و در اثر فشار طولانی مدت خون در آن ناحیه جریان پیدا نمی کند بنابراین سلول ها می میرند و پوست تجزیه می شود.

در اثر همین موضوع باعث می شود زخم بستر ایجاد شود. زخم بستر نام های دیگری از جمله زخم فشاری ، زخم دکوبیتوس هم دارد. در صورت پیشگیری از زخم بستر کافیست علت های آن را بدانید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن آن را رفع نمایید اگر می خواهید درمان زخم بستر را به صورت قطعی انجام دهید کافیست از روش درمانی که استفاده می کنید آن را به طور طولانی مدت ادامه دهید نه اینکه بعد از چند بار استفاده آن را رها کنید. در ادامه حتما همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

برای پیشگیری از زخم بستر ، علت ایجاد آن را بدانید !

اول از همه برای اینکه اقدامات پیشگیری یا درمان زخم بستر را انجام دهید باید نسبت به علت ایجاد آن اطلاعات کافی داشته باشید. اولین مورد که همه ی ما میدانیم اکثر افرادی که نمی توانند در اثر بیماری که دارند حرکت کنند و باید در یک وضعیت بمانند باعث می شود زخم بستر ایجاد شود.

اگر بیمار شما در تختخواب یا صندلی چرخدار به سر می برد بعد از گذشت مدت طولانی شما شاهد ایجاد زخم بستر خواهید بود و اینکه این موضوع را حتما در نظر داشته باشید که زخم فشاری کم کم پیشروی می کند و اینکه ممکن است شما حتی آن را نبینید بنابراین باید آگاه باشید تا جلوی پیشروی آن را بگیرید و سریعا درمان زخم بستر را آغاز کنید.

در ادامه علت ایجاد زخم بستر را بیشتر می کند را برای شما ذکر میکنیم که شامل موارد زیر می شود :

– به دلیل کهولت سن یا بیماری قادر به حرکت آسان نیست

– کاهش وزن – ممکن است در مناطق استخوانی خطر ایجاد زخم بستر بشتر شود.

– کشیده شدن پوست روی تخت یا صندلی ، فشار طولانی مدت موجب قطع جریان خون می شود.

–  داشتن یک رژیم غذایی ضعیف

– کمبود مایعات (کمبود آب)

– پوست مرطوب – به عنوان مثال ، به دلیل تعریق یا بی اختیاری

– سایر موارد پزشکی مانند دیابت

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید : 

نکات کلیدی درمان زخم بستر

درمان زخم بستر  حفره ای

علت و پیشگیری از زخم بستر - درمان زخم بستر

روش های پیشگیری از زخم بستر چیست؟

پیشگیری از زخم بستر از همان اول خیلی بهتر از این است که در مدت زمان طولانی تری برای درمان آن اقدام کنید. جهت پیشگیری از زخم بستر اول از همه باید با یک دکتر متخصص و با تجربه مشورت کنید تا او شما را راهنمایی کند و بگوید باید چه روش هایی را انجام دهید تا بتوانید از خطرات احتمالی که بعداً بوجود می آید جلوگیری کنید.

اگر می خواهید پیشگیری از زخم بستر را به صورت حرفه ای انجام دهید اولین کار و می توان گفت ساده ترین راه این است که شما بیمار را هر دو سه ساعت یک بار جابجا کنید چراکه فشار را بر ناحیه ای از پوست کاهش می دهید و باعث می شود خون جریان پیدا کند در این صورت می توان گفت شما یک دوم راه را جهت پیشگیری و درمان زخم بستر طی کردید.

راه بعدی هم رسیدگی به تغذیه ی بیمار است حتما حتما از اکثر ویتامین ها در رژیم غذاییش بگنجانید تا بدن قوی شود و بتوانید برای جنگ با زخم بستر برود. هرچقدر رژیم غذایی مناسب باشد مطمئن باشید که درمان زخم بستر و پیشگیری از آن می تواند به نفع شما باشد پس این نکته را جدی بگیرید.

از دیگر موارد هم تمیز نگه داشتن بیمار است اگر خودتان وقت نمیکنید روزانه ملحفه ی روی تخت خواب بیمار را عوض کنید یا اینکه می توانید با مراجعه به مراکز پرستاری در سایت ما از پرستاران با تجربه در این زمینه کمک بگیرید چراکه ملحفه ی زیر بیمار نباید مرطوب باشد چراکه حتما رطوبت یکی از عوامل ایجاد زخم و عفونی شدنش خواهد بود.

دو مورد اصلی در پیشگیری از زخم بستر را برایتان ذکر کردیم حالا میرویم سروقت اینکه کدام یکی از مناطق پوست در معرض ایجاد زخم بستر هستند؟ ما در ادامه تصاویری را برایتان آماده کردیم که نقاط قرمز نشان دهنده ی ایجاد زخم بستر هستند پس حتما این نکات را جدی بگیرید تا بتوانید نسبت به درمان زخم بستر و پیشگیری از آن عملکرد بهترین داشته باشید. تصاویر زیر را با دقت مشاهده کنید.  و اینکه در حین مراقبت از بیمار حتما این نقاط را روزانه مورد بررسی قرار دهید.

مطالب زیر را مطالعه کنید : 

۴ عامل اصلی درمان زخم دیابت

نحوه تشخیص شروع درمان زخم بستر

علت و پیشگیری از زخم بستر و نقاط درگیر شدن زخم
انتخاب روش مناسب جهت درمان زخم بستر قطعی

در صورتی که خواستار درمان زخم بستر به صورت قطعی هستید و می خواهید این پروسه ادامه دار نباشد و در همان لحظه به اتمام برسد لازمه اش این است که حتما روشی را انتخاب کنید که مطمئن هستید جواب می دهد نه اینکه زخم را بدتر کند به هیچوجه با انتخاب روش های متعدد و متفرقه آزمون و خطا نکنید چراکه زخم پیشروی می کند و حتی ممکن است عفونت کند خلاصه که از روش های مناسب استفاده کنید به هیچوجه هم روش های متعدد را امتحان نکنید.

اول از همه برای جلوگیری از پیشروی زخم باید روشهای پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید سپس برای درمان زخم اقدام کنید. روشی مناسب جهت درمان زخم بستر استفاده از پماد کیمیا است. پماد کیمیا با مکانیسم دارویی بسیار قوی که دارد باعث می شود تا زخم به طور قطعی از بین برود.

حالا چرا پماد کیمیا ؟ این پماد به توجه به موادی که داخلش استفاده شده خاصیت ضد میکروبی دارد و می تواند از تخریب بافت و پوست جلوگیری نماید ، همچنین گردش خون ، تقویت و ترمیم بافت های آسیب دیده را به واسطه ی تحریک رگ زایی انجام می دهد ، سفت شدن و تورم محل زخم بستر را به میزان زیادی کاهش می دهد ، از ایجاد عفونت جلوگیری می کند.

تمام موارد بالا یکسری از فواید استفاده از پماد کیمیا بود ، خودتان وقتی این پماد را استفاده کنید متوجه می شوید که چه تاثیر فوق العاده ای جهت درمان زخم بستر دارد. همچنین از این پماد می توانید جهت درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم شقاق ، درمان التهاب ناشی از بخیه ، درمان زخم سوختگی و .. استفاده کنید. با کلیک بر روی دکمه ی زیر می توانید جهت سفارش این پماد اقدام کنید.

منبع مطلب : https://www.cancerresearchuk.org/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.