مراقبت و درمان زخم دیابت

مراقبت و درمان زخم دیابت


Rate this post

مراقبت و درمان زخم دیابت

مراقبت و درمان زخم دیابت از اهمیت بالایی برخودار است به طوریکه افرادی دیابتی اگر دچار یک زخم بسیار کوچک هم شدند باید درمان و مراقبت های لازم را انجام دهند. چون همان زخم کوچک ممکن است به زخم بسیار بزرگتری تبدیل شود و در نهایت به قطع عضو منجر شود.

اگر از همان اول پیشگیری از زخم دیابت را انجام دهید صد در صد می توانید درمان زخم دیابت را به صورت قطعی به سرانجام برسانید و طوریکه بعد از درمان هم مراقبت ها را انجام دهید که دیگر دچار این زخم زجرآور نشوید.

در هر فردی مدت زمان بهبود زخم دیابت متفاوت است ، ممکن است در یک فردی به سرعت بهبود یابد و در فرد دیگری خیلی طول بکشد. بنابراین اگر درمان زخم دیابت کمی طول کشید لازم نیست نگران شوید.

حتما این نکته را در ذهن خود به یاد داشته باشید که درمان زخم دیابت از همان ابتدا باید انجام شود تا عفونت نکند.

مراقبت و درمان زخم دیابت منجر به جلوگیری از عفونت می شود!

بیماری دیابت منجر به عفونت زخم میشود و همان زخم کوچکی که نادیده گرفته بودید به بزرگترین زخمی که تا حالا ندیده اید ، تبدیل می شود. پس درمان زخم دیابت را جدی بگیرید اگر کوچکترین زخم هم روی پایتان ایجاد شد آن را سریعاً درمان کنید.

بیماری دیابت که یک بیماری خاموش است و ممکن است بعد از چندین سال بفهمید که دچار این بیماری مرموز هستید و زخم دیابت هم از بیماریش مرموز تر است چرا؟

وقتی پای شما دچار زخم شود مثلا بین انگشتان پا شما تا بررسی نکنید اصلا متوجه نمی شوید ، به جز اوقاتی که عفونت کند و گسترده تر شود آن موقع است که میفهمید ای وای زخم دیابت گرفتم. خلاصه که حواستان را جمع کنید که زخم دیابت هر موقع ایجاد شد برای پیشگیری از آن اقدام کنید.

حالا یک راه خیلی ساده هست که روزانه باید کسانی که دچار بیماری دیابت هستند انجام دهند تا مچ زخم دیابت را بگیرند و فکر نکند که او زرنگ است.

در همین رابطه مقالات زیر را بخوانید:

درمان زخم دیابت با روش ساده

عواقب عدم درمان زخم دیابت

مراقبت و درمان زخم دیابت - پماد کیمیا

پیشگیری از زخم دیابت با روش بسیار ساده :

هر روز پاهای خود را با صابون بشویید و کامل آبکشی کنید مخصوصا بین انگشتان پا که آنجا چون زیاد دیده نمی شود ممکن است زخم در همان جا ایجاد شود ، پس بین انگشتان پایتان را توجه خاصی داشته باشید ، بعد از شستشو پا را با یک حوله ی تمیز کاملاً تاکید می کنم کاملاً خشک نمایید.

حالا یک راه حل دیگری هم هست : اگر حوصله ندارید هر روز پاهایتان را بشویید ، چند دقیقه وقت بگذارید یا همانطور که نشسته اید و در حال فیلم دیدن هستید بین انگشتان پایتان را بررسی کنید که زخمی نداشته باشد.

با این کار شما می توانید مچ زخم دیابت را بگیرید و برای پیشگیری از زخم دیابت هرچه سریعتر اقدام کنید. مراقبت و درمان زخم دیابت خیلی ساده است و آنقدر پیچیده و وقت گیر نیست که اصلا نتوانید انجام دهید.

مهمترین راه مراقبت و درمان زخم دیابت : کنترل میزان قند خون 

مهمترین راه برای جلوگیری از درگیری با زخم دیابت کنترل میزان قند خون است ، اگر میزان قند خون شما بالا باشد و اینکه آن را زیر نظر پزشک کاهش ندهید نمی توانید به هیچ وجه به درمان و رهایی از زخم دیابت برسید.

میزان قند خون بالا باعث می شود همان زخم کوچک سریع عفونت کند و بهبود آن از امروز تا سال بعد هم طول بکشد ، پس افرادی که به بیماری دیابت دچار هستید حتما برای کنترل و بررسی میزان قند خون اقدام کنید.

از هر زخمی که رنج می برید باید کنترل قند خون را حتما انجام دهید ، چون دیابت باعث می شود روند بهبود زخم شما کند پیش برود.

راه کنترل قند خون بسیار راحت است ، با خوردن غذاهای سالم ، نخوردن غذاها و خوراکی هایی که قند بالایی دارد ، ورزش روزانه به ۳۰ دقیقه ، مصرف داروهای قند به موقع می تواند به شما برای کاهش میزان گلوکز خونتان کمک مضاعفی بکند.

همیشه هم عادت کنید میزان قند خون ناشتا و میزان قند خون بعد از خوردن آخرین وعده ی غذایتان را چک کنید و اگر سطح آن بالا بود حتما با پزشکتان درمیان بگذارید و اینکه خودتان هم در رژیم غذاییتان تغییراتی بدهید.

پس در رده ی اول کاری که برای مراقبت و درمان زخم دیابت انجام دهید ، کنترل میزان قند خون دانست.

پیشنهاد برای مطالعه: 

روش درمان زخم بستر عمیق

چه کاری برای درمان زخم دیابت باید انجام دهیم؟

مراقبت و درمان زخم دیابت - پیشگیری از زخم دیابت
راهی مناسب برای درمان زخم دیابت چیست؟

اگر میخواهید به طور کامل درمان زخم دیابت را انجام دهید و نتیجه ای مثبت دریافت کنید ، پماد کیمیا میتواند به شما کمک بزرگی بکند تا از شر زخم دیابت خلاص شوید و هر چه سریعتر درد و زجری که میکشید را به پایان برسانید.

پماد کیمیا خاصیت داروی و مکانیسم قوی که دارد باعث می شود شما از زخم دیابت خلاص شوید. بسیاری از بیماران با استفاده از پماد کیمیا نتیجه گرفته اند و توانستند زخم دیابت را به طور کامل از بین بروند و از ویژگی های مهمی که این پماد دارد این است که دیگر شما بازگشت زخم دیابت را نخواهید دید و استرس این را ندارید نکنه دوباره زخم برگردد.

البته باید میزان قند خون را حتما کنترل کنید تا پماد کیمیا که استفاده میکنید نتیجه ای مثبت داشته باشد ، بنابراین کنترل قند خون را فراموش نکنید و ن گویید که پماد کیمیا استفاده میکنم دیگه براچی دیگه پرهیز غذایی داشته باشم؟ درسته پماد کیمیا مکانیسم دارویی قوی دارد ولی اگر شما قند خون را کنترل نکنید روند درمان زخم دیابت خیلی کند پیش می رود.

برای سفارش پماد کیمیا به صورت آنلاین می توانید اقدام کنید و هم میتوانید از داروخانه های محل خودتان سفارش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.