راه هایی برای درمان زخم بستر

راه هایی برای درمان زخم بستر


Rate this post

راه هایی برای درمان زخم بستر که باید بدانید!

راه هایی برای درمان زخم بستر وجود دارد و مطمئناً همه ی شما بیشتر آنها را امتحان کرده اید ولی نمیدانید که کدام یک از آنها به صورت قطعی درمان زخم بستر را انجام می دهد. البته برای درمان زخم بستر نباید ریسک کنید چون ممکن است زخم را از آنچه که هست بدتر کند و وضع بیمار وخیم تر شود. اگر بیمار همش در رختخواب یا روی ویلچر باشد یا نشسته باشد باعث می شود زخم بستر تشدید پیدا کند و بدتر شود. بنابراین رختخوابی که همیشه به ما آرامش و خوابی راحت می دهد برای کسانی که مجبور هستند برای مدتی همیشه در رختخواب بمانند مضر است و موجب تشدید زخم می شود.

چرا درمان زخم بستر دشوار است؟

زخم بستر یا زخم های فشاری همانطور که میدانید به پوست و بافت زیرین آن آسیب های جدی وارد می کند که دلیلش هم فشار یا اصطکاک مداوم و بدون تغییر است. بیمارانی که در بیمارستان هستند و افرادی که به دلیل آسیب دیدگی قارد به تحرک نیستند ، به ویژه افراد مسن که شرایط ویژه ای دارند باید مراقبت های پزشکی درستی انجام دهند تا پیشگیری از زخم بستر را انجام دهند. اگر هم کار از کار گذشت و دچار زخم بستر شده اید باید راهی برای درمان زخم بستر پیدا کنید که بهترین تاثیر را بگذارد و نیازی نباشد آزمون و خطا کنید.

مطالب پیشنهادی : 

آنچه باید از درمان زخم بستر بدانید!

توصیه های پیشگیری از زخم دیابت

راه هایی برای درمان زخم بستر-پیشگیری از زخم بستر

اولین راه درمان زخم بستر که باید آن را اجرا کنید ، کاهش فشار روی محلی که در معرض اصطکاک است. اما چگونه؟

بررسی های زیادی در این زمینه انجام شده است که چگونه می توان اصحکاک بدن را کاهش داد و پیشگیری از زخم بستر را انجام داد و کدام یک از آنها موثر هستند. برای اینکه فشار را در یک سطح مثل قسمتهای استخوانی بدن ، پاشنه ، زانو ها ، باسن ، استخوان بازو کم کنید حتما بیمار را هر چند ساعت یکبار جابجا کنید. اگر این کار را انجام دهید ممن است دچار زخم بستر نشود. این راهکار را جدی بگیرید و هیچوقت فراموش نکنید که این کار را انجام دهید.

از دلایل دیگری که درمان زخم بستر دشوار است میتوان به این مورد اشاره کرد چون بیمار باید همیشه خوابیده باشد و برای دسترسی به محل زخم ممکن است سخت باشد و بیمار اذیت شود ، درمان قطعی ممکن است پیدا نکنید و روی حرف دوستان و آشنایان حساب کنید و از روش های مختلف استفاده نمایید که این کار به ضرر بیمار تمام می شود پس راه درمان مناسب انتخاب کنید تا کمی از سختی درمان زخم بستر کم کنید.

استفاده از تشک مناسب روی درمان زخم بستر تاثیر دارد؟

با تحقیقات بسیاری از پزشکان روی این مسئله به این نتیجه رسیده اند که استفاده از تشک مناسب می تواند روی درمان زخم بستر بسیار موثر باشد. تشک هایی که با فوم و چگالی بالاتری ساخته شده اند توانایی اینکه جلوی ایجاد و تشدید زخم بستر را بگیرند ، دازند. افرادی که از این تشک ها استفاده می کنند نسبت به افرادی که روی تشک های استانداردی که در بیمارستان ها استفاده می شود کمتر دچار زخم بستر می شوند.

بنابراین بهتر است از تشک هایی مناسبی استفاده کنید تا بیمار دچار زخم بستر نشود و از درد او در صورت ایجاد زخم بستر کاهش دهد. البته فکر نکنید خب حالا تشک خوبم تهیه کردم دیگه بیمار دچار زخم بستر نمیشه ، نه شما تا اینجا فقط نیمی از راه را رفتید و نمیتوان گفت که به صورت قطعی درمان زخم بستر را انجام دادید.

پیشنهاد مطالعه :

مراحل و راه های درمان زخم بستر

درمان زخم بستر و علت ایجاد آن

راه درمان زخم بستر و تسکین درد چیست؟

راه درمان زخم بستر و تسکین درد ممکن است ساده به نظر نیاید ولی اگر راهش را بدانید خیلی راحت به نظر می آید. به راحتی آب خوردن درمان زخم بستر را انجام می دهید. اگر بیمارتان در حال درد کشیدن است ، چون میدانید که زخم بستر یکی از زجرآور ترین زخم هاست پس برای کاهش درد زخم بستر و درمان آن بهتر است راهی مناسب انتخاب کنید.

راه هایی که در بالا ذکر کردیم را حتما انجام دهید چون به شما در درمان زخم بستر کمک بزرگی می کند و برای مراقبت از پوست بیماراز پمادهای مخصوص (پمادکیمیا) استفاده کنید دلیلش هم این است که این پماد می تواند :

🔸زمینه ساز اکسیژن رسانی و تغذیه بافت
🔸 بهبود گردش خون
🔸 استفاده از پماد کیمیاجهت پیشگیری از قرمزی روی پوست که خود منجر به زخم جدید در نواحی تحت فشار می گردد. ( ستون فقرات ، زانو ، پاشنه پا، برجستگی باسن، قسمت تحتانی کمر، ناحیه لگن، کتف و…..)
🔸 استفاده از پماد کیمیا جهت محافظت پوست دربرابر زخم های ناشی از رطوبت (بی اختیاری ادرارو مدفوع)

البته داشتن رژیم غذایی مناسب و افزایش میزان پروتئین میتواند به سلامت پوست کمک کند. ویتامین هایی بیشتر به درمان زخم بستر و پیشگیری از آن کمک می کند گروه ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین A ، ویتامین E است ، حتما از این گروه ویتامین ها استفاده کنید.

راه هایی برای درمان زخم بستر-پماد کیمیا

راه درمان زخم بستر قطعی چیست؟

اگر کنجکاوید که راه درمان زخم بستر قطعی را بدانید لازم نیست جای دوری بروید درمان قطعی همینجاست ، پماد کیمیا خواص درمانی قوی و خوبی که دارد به راحتی پیشگیری از زخم بستر ، درمان زخم بستر را انجام می دهد و طوری درمان می کند که اصلا دچار این زخم نشده بودید. راه درمان قطعی زخم بستر پماد کیمیا است و توانسته بسیاری از بیمارانی که دچار زخم های عمیق بوده اند را به طور کامل درمان کند.

برای سفارش آنلاین پماد کیما فقط از سایت کیمیا سدید دارو به صورت آنلاین سفارش دهید و اگر هم خواستید خودتان تهیه کنید باید به داروخانه هایی مراجعه کنید که پماد کیمیا را به فروش می رسانند داروخانه های تهران و شهرستانها که در لیست نمایندگی های داروخانه های فروش پماد کیمیا ذکر شده است میتوانید تهیه کنید. برای سفارش آنلاین و سفارش حضوری می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.