از علت زخم بستر تا درمان

از علت زخم بستر تا درمان


5/5 - (1 امتیاز)

از علت تا درمان زخم بستر

از علت زخم بستر تا درمان آن را بدانید تا بتوانید با انتخاب بهترین روش جهت پیشگیری از زخم بستر و درمان آن اقدام کنید. از اینکه زخم بستر در طول دراز مدت بودن در بستر و نشستن روی ویلچر ایجاد می شود آگاهی کامل دارید و نیازی نیست دوباره در این باره توضیح دهیم. پس می دانید که وقتی زخم بستر ایجاد می شود باید برای درمان فوری زخم بستر اقدام کنید تا از شدید شدن آن جلوگیری شود.

اگر نسبت به درمان زخم بستر سریعاً اقدام نکنید باید به شما این خبر بد را بدهم که سلولیت و عفونت استخوان و مفاصل آغاز می شود و اگر این روند ادامه دار باشد ممکن است منجر به مرگ بیمار شود. پس در ادامه علت تا درمان زخم بستر را مرحله مرحله مطالعه کنید تا آگاهی کامل در این زمینه پیدا کرده تا از هر روند درمان بیهوده جلوگیری نمایید.

علت و مراحل ایجاد زخم برای آگاهی بیشتر نسبت به پیشگیری از زخم بستر 

نسبت به مراحل ایجاد زخم بستر آگاهی دارید اگر جوابتان خیر است لطفا موارد زیر را حتما مطالعه کنید تا نسبت به آن آگاهی کامل پیدا کنید :

شخصی که مجبور است مدت طولانی را در بستر سپری کند را باید روزانه مورد بررسی قرار دهید چراکه مرحله ی اولیه ی ایجاد زخم اینگونه است که رنگ پوست قرمز می شود و با خارش همراه است البته در هر بدنی یک شکلی است شاید خارش نداشته باشد بنابراین باید روزانه بدن شخص بیمار مورد بررسی قرار گیرد.

حالا اگر مورد بررسی قرار نگیرد زخم بستر تشدید شده و وارد مرحله ی دوم می شود که دارای نشانه های زخم باز و دردناک است که رنگ پوست اطراف به طور کامل تعییر می کند.

در مرحله ی سوم که شدید تر از مرحله ی قبل است به این شکل است که بافت زیرین سطح پوست آسیب می بیند.

مرحله ی چهارم که آخرین حد شدت زخم بستر است بدین شکل است که پوست به شدت آسیب دیده و بافت آن عفونت کرده به طوری که تمام استخوان ها ، عضلات را می توان مشاهده کرد.

فرآیند درمان زخم بستر در مراحل ۱ و ۲ به مدت ۱ تا شش هفته طول می کشد اما اگر زخم بستر شدیدتر شود به مراحل ۳ و۴  برسد درمان ممکن است چندین ماه طول بکشد یا اصلا درمان نشود.

پس نسبت به درمان زخم بستر در مراحل اولیه بهتر است اقدام کنید تا شاهد شدیدتر شدن و طول کشیدن فرآیند درمان نباشید بیمار هم در طی درمان زجر طولانی مدت را مجبور نباشد تحمل کند. هرچه سریعتر اقدام به درمان کنید صد در صد نتیجه ی بهتری خواهید گرفت و بیمار را راحت میکنید.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید : 

نکات کلیدی درمان زخم بستر

علت و درمان زخم دیابت

از علت زخم بستر تا درمان - درمان زخم بستر

عوامل ایجاد زخم که باید بدانید و نسبت به درمان زخم بستر سریع اقدام کنید !

یکسری عوامل هستند که میزان ایجاد زخم بستر را افزایش داده و باید نسبت به درمان آن سریعتر اقدام کنید. در متن بالا هم اشاره کردیم هرچقدر میزان روند درمان به تعویق بیفتد اولاً بیمار باید زجر بیشتری را تحمل کند و دوما اینکه کار شما جهت رسیدگی به بیمار سخت تر می شود. در نهایت عوامل زیر را در نظر داشته باشید :

۱) بی تحرکی : این مورد دوست زخم بستر است هرچقدر فرد بی تحرکتر باشد زخم بستر بیشتر از خودش رونمایی می کند.

۲) افزایش سن : وقتی سن بیمار بالا باشد پوست نازک تر و حساس تر خواهد شد به همین علت درصد ایجاد زخم بیشتر می شود بنابراین باید حواستان به افرادی که سنشان بالاست و در بستر به سر می برند باشد. درمان زخم بستر هرچه زودتر برای این افراد صورت گیرد موجب راحتیشان خواهد بود.

۳) داشتن جریان خون ضعیف : دلایل این مشکل از درگیری با بیماری دیابت ، سیگار ، بیماری های عروقی و فشار خون بالا یا پایین می باشد. هرچه گردش خون ضعیف تر باشد زخم بستر خوش به حالش می شود.

۴) نداشتن رژیم غذایی مناسب : اگر از رژیم غذایی مناسبی پیروی نکنید مطمئن باشید هم روند درمان به کندی پیش می رود هم اینکه پیشگیری از زخم بستر به خوبی انجام نخواهد شد.

۵) داشتن بی اختیاری ادرار و مدفوع : بی اختیاری بیمار نسبت به این موضوع موجب مرطوب شدن سطح پوست می شود که خودش زمینه ای را برای ایجاد زخم بستر فراهم می کند جهت پیشگیری از زخم بستر لازم است تا نسبت به این موضوع آگاهی داشته تا بتوانید از ایجاد زخم جلوگیری کنید.

تمام موارد بالا عوامل ریسک پذیر در ایجاد این زخم دردناک برای بیماران است که باید نسبت به آنها آگاه باشید و در صورت ایجادش نسبت به درمان زخم بستر فوراً اقدام کنید تا بتوانید از پیشروی آن جلوگیری کنید.

با پیشگیری از زخم بستر درمان را آسانتر کنید !

با در نظر گرفتن موارد پیشگیری از زخم بستر می توانید روند درمان را سریعتر کنید و ریسک تشدید زخم ، جراحی ، قطع عضو را کاهش دهید. جهت پیشگیری از زخم بستر مراحل زیر را انجام دهید تا بتوانید درمان را آسانتر از آنچه که تصور می کنید پیش ببرید :

– حتما بیماران ویلچری را هر ۱۵ دقیقه و بیمارانی که روی تخت بستری هستند را هر ۲ ساعت جابجا کنید.

– روزانه پوست شخص بیمار را مورد بررسی قرار دهید تا اگر نشانه های زخم را مشاهده کردید نسبت به درمان زخم بستر همان لحظه اقدام کنید و پماد کیمیا را سریعتر سفارش دهید.

– حتما تمرینات ورزشی را در صورت توانستن بیمار با کمک شخصی دیگر انجام دهید تا جریان خون بهبود پیدا کند.

پیشنهاد میکنیم مطالعه ی مطالب زیر را از دست ندهید : 

درمان التهاب ناشی از لیزر با پماد کیمیا

درمان سوختگی خانگی با پماد کیمیا

از علت زخم بستر تا درمان - پیشگیری از زخم بستر
 درمان زخم بستر با روش مناسب

حالا می رویم سروقت درمان زخم بستر با بهترین روش. درمان زخم بستر و پیشگیری از آن باید با روشی مناسب انجام شود تا بیمار از شر این زخم خلاص شود اگر می خواهید درمان زخم بستر به صورت اصولی و بدون بازگشت انجام شود لازم نیست روش های متعددی را امتحان کنید کافیست از پماد کیمیا استفاده کنید.

پماد کیمیا به علت خواص درمانی و مکانیسمی که دارد برای درمان زخم بستر ، درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر ، انواع زخم های پوستی مثل سوختگی ، زخم شقاق ، زرد زخم و .. بسیار موثر است کافیست با یک بار امتحان کردن متوجه شوید که چقدر موثر است.

برای سفارش پماد کیمیا می توانید از دو روش سفارش آنلاین و حضوری از داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان اقدام کنید و با کلیک بر روی هر کدام از دکمه های زیر سریعاً در جهت سفارش اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.