راه مراقبت و درمان زخم بستر

راه مراقبت و درمان زخم بستر


Rate this post

راه مراقبت و درمان زخم بستر

راه مراقبت و درمان زخم بستر را بسیاری از افراد هستند که نمیدانند و از روش هایی استفاده می کنند که اصلاً فایده ای ندارد بلکه بهبود را به تعویق می اندازد و باعث می شود که بیمار زجر بیشتری را متحمل شود بنابراین با دانستن کامل درباره ی این موضوع میتواند هم به درمان فرد کمک کنید هم اینکه از گسترش زخم بستر جلوگیری خواهید کرد.

اگر میخواهید بهترین راه درمان و پیشگیری از زخم بستر را با شیوه های امروزی انجام دهید بدون اینکه بیمار زجر فراوانی را تحمل کند بهتر است تا آخ راین مقاله همراه ما باشید تا راه هایی که منجر به درمان و از بین بردن زخم می شود را به شما اطلاع رسانی کنیم.

اگر هم فردی در خانواده و دوستانتان دچار زخم بستر شده است حتما راه هایی که در این متن می خوانید را به آنها پیشنهاد کنید تا بتوانید کمکی بکنید تا از شرِ زخم بستر رهایی پیدا کنند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

قبل از دانستن راه درمان زخم بستر بهتر است از دلیل ایجاد آن مطلع شوید!

زخم های تحت فشار نواحی آسیب دیده به پوست و بافت زیرین هستند که در اثر فشار مداوم یا اصطکاک ایجاد می شوند. این نوع آسیب پوستی می تواند به سرعت در افراد کم تحرک ایجاد شود ، مانند افراد مسن یا افرادی که در یک تخت یا صندلی هستند.

پوست بیش از نواحی استخوانی مانند پاشنه ، آرنج ، پشت سر و استخوان دنبالچه (دنبالچه) به ویژه در معرض خطر است. کمبود جریان خون کافی در صورت عدم درمان زخم بستر باعث از بین رفتن بافت آسیب دیده می شود. درمان زخم های تحت فشار ممکن است دشوار باشد و منجر به عوارض جدی شود.

نام های دیگر این نوع آسیب شامل صدمات تحت فشار ، زخم بستر ، زخم های فشار و زخم های دکوبیتوس (دراز کشیده) است.

پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید : 

درمان زخم دیابت برای جلوگیری عفونت

درمان زخم بستر با روش موثر

راه های مطلع شدن از زخم و کمک به درمان زخم بستر :

اگر مدت زمان طولانی در بستر بیماری بوده اید ، مناطقی از پوست که به طور مداوم با تشک یا صندلی در تماس هستند تغییر رنگ می یابد. این نشان می دهد که پوست در معرض زخم شدن است و باید برای پیشگیری از زخم بستر راه هایی را انجام دهید تا از بزرگ شدن آن جلوگیری کنید تا تشدید نشود.

زخم بستر به چهار سطح درجه بندی می شوند ، از جمله:

درجه یک – تغییر رنگ پوست ، معمولاً قرمز ، آبی ، بنفش یا سیاه
درجه دو – مقداری از دست دادن پوست یا آسیب دیدگی در بالاترین لایه های پوستی
درجه سه – نکروز (مرگ) یا آسیب به وصله پوستی ، محدود به لایه های پوست
درجه چهارم – نکروز (مرگ) یا آسیب به وصله پوستی و ساختارهای زیرین ، مانند تاندون ، مفصل یا استخوان.

راه مراقبت و درمان زخم بستر - پماد کیمیا
مواردی که درمان زخم بستر را به تعویق می اندازد!

زخم بستر در اثر فشار مداوم به پوست در طی یک دوره زمانی ایجاد می شود. پوست افراد مسن تر نازک و ظریف تر است ، این بدان معناست که یک فرد مسن در طول مدت طولانی ماندن در رختخواب خطر ابتلا به زخم بستر را دارد و با توجه به موارد بالا که راه های متوجه شدن از زخم بستر را نام بردیم می توانید به موقع برای درمان زخم بستر اقدام کنید.

از دیگر عوامل خطرناکی که درمان زخم بستر را به تعویق می اندازد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

👈 بی حرکتی – به عنوان مثال به دلیل سکته مغزی یا آسیب شدید سر در حالت نشسته یا دراز کشیده محدود می شود

👈 اختلال در احساس یا اختلال در توانایی پاسخ به درد یا ناراحتی. به عنوان مثال ، افراد دیابتی که آسیب عصبی را تجربه می کنند در معرض خطر افزایش زخم های فشار هستند.

👈 بی اختیاری ادرار و مدفوع – پوست در معرض ادرار یا مدفوع بیشتر در معرض تحریک و آسیب است.

👈 سوء تغذیه – می تواند منجر به نازک شدن پوست و خون رسانی ضعیف شود ، به این معنی که پوست شکننده تر است

👈 چاقی – اضافه وزن همراه با مثلاً بی تحرکی یا محدود بودن در حالت نشسته یا دراز کشیده می تواند فشار بیشتری به مویرگ ها وارد کند. سپس این باعث کاهش جریان خون در پوست می شود.

👈 اختلالات گردش خون – منجر به کاهش جریان خون در پوست در برخی مناطق می شود.

👈 سیگار کشیدن – جریان خون در پوست را کاهش می دهد و همراه با کاهش تحرک ، می تواند منجر به زخم فشار شود. درمان زخم بستر  برای افرادی که سیگار می کشند روند کندتری دارد.

راه مراقبت و درمان زخم بستر - پیشگیری از زخم بستر - پماد کیمیا
راه هایی برای مراقبت و پیشگیری از زخم بستر !

اگر برای مدت زمانی در تخت یا صندلی مجبور هستید بمانید ، مهم است که  راه های پیشگیری از زخم بستر بدانید. برای جلوگیری از آسیب به پوست ، شما یا مراقب خود باید فشار را کاهش دهید ، زمان اعمال فشار را کاهش دهید و کیفیت پوست را بهبود بخشید.

برای جلوگیری از زخم های ناشی از فشار می توانید از دستگاه های کنترل فشار که محتوای رطوبت پوست ، حرکت بدن و فشار بین آنها را اندازه گیری می کنند ، استفاده شود. یک نمونه از این وسایل ، حصیرهای فشار سنج است که روی تخت ها یا صندلی های چرخدار قرار می گیرد.

طرحی را تدوین کنید که خود ، سرپرست و سایر مراقبان می توانند آن را دنبال کنند. این طرح شامل تغییر موقعیت ، وسایل حمایتی ، مراقبت روزانه از پوست ، رژیم غذایی مغذی و تغییر سبک زندگی خواهد بود.

اگر در معرض خطر ابتلا به زخم فشار هستید ، ممکن است ارزیابی معمول پرستار مورد نیاز باشد. از آنجا که ارزیابی پوستی بصری ممکن است گاهی غیرقابل اطمینان باشد ، تشخیص زود هنگام زخم بستر با استفاده از برخی از فناوری های بالین ممکن است به تسهیل پیشگیری از زخم بستر کمک کند.

از جمله راه های دیگری که می توانید برای درمان زخم بستر در نظر بگیرید این است که حتما روزانه پوست بدن آن و نقاطی که تحت فشار است را مورد بررسی قرار دهید تا در صورت مطلع شدن راه درمان زخم بستر مناسب را انجام دهید.

از اینکه راه های مناسبی را چه برای پیشگیری و چه برای درمان زخم بستر انجام دهید خیلی خیلی اهمیت دارد چراکه اگر از راه های نامناسب استفاده کنید نمی توان این اطمینان را پیدا کرد که بیمار شما زنده خواهد ماند یا خیر ، چون که زخم بستر وقتی گسترش پیدا می کند ممکن است عفونت شدیدی بکند و همان عفونت باعث مرگ عزیزتان می شود بنابراین از راه هایی که برای درمان زخم بستر استفاده می کنید دقت لازم را انجام دهید.

مراقبت های روزانه که باعث می شود درمان زخم بستر سریعتر انجام شود !

مراقبت روزانه از پوست برای جلوگیری از زخم های ناشی از فشار راهی است که کمک می کند تا مدت زمان درمان زخم بستر سریعتر انجام شود. راه هایی که باعث می شود تا  از صدمات ناشی از زخم بستر دور بمانید عبارتند از :

👈 حداقل روزانه پوست را از نظر قرمزی یا علائم تغییر رنگ بررسی کنید.
👈 پوست را در سطح رطوبت مناسب نگه دارید ، زیرا اگر پوست خیلی خشک یا مرطوب باشد احتمال آسیب دیدگی بیشتر است.
👈 استفاده از محصولات مرطوب کننده برای لطافت پوست و جلوگیری از خشکی آن.
👈 هرگز مناطق استخوانی را ماساژ ندهید زیرا پوست بیش از حد ظریف است.
👈 استفاده از پماد درمانی مناسب برای جلوگیری از ایجاد و درمان زخم بستر

مطالب پیشنهادی :

بهبود قطعی و درمان زخم دیابت

نکاتی راجع به درمان زخم بستر که باید بدانید!

راه مراقبت و درمان زخم بستر - پیشگیری از زخم بستر
استفاده از پماد کیمیا کمک کننده مناسب برای درمان زخم بستر !

پماد کیمیا به عنوان یک پماد درمانی مناسب با خواص درمانی مناسب است که می تواند برای درمان زخم بستر مناسب واقع شود همچنین موادی که در ساخت آن استفاده شده کاملاً طبیعی است و هیچ ضرری برای پوست نخواهد داشت.

استفاده از پماد کیمیا به شما کمک می کند تا شما بتوانید درمان زخم بستر و پیشگیری از زخم بستر را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و هیچگونه اثری از زخم بستر بعد از درمان کامل باقی نخواهد ماند و نگرانی بابت ماندن جای زخم روی پوست نداشته باشید.

این پماد برای درمان زخم بورگر ، درمان زخم دیابت ، درمان زخم جراحی های زیبایی ، درمان زخم سوختگی و .. هم مناسب است یعنی شما با خرید پماد با قیمت مناسب می توانید برای درمان انواع زخم ها استفاده کنید. برای سفارش می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید هم اینکه به داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان مراجعه و تهیه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.