سهولت درمان زخم بستر برای سالمندان

سهولت درمان زخم بستر برای سالمندان


Rate this post

سهولت درمان زخم بستر برای سالمندان

سهولت درمان زخم بستر برای سالمندان میتواند کمک بزرگی به آن ها بکند. در سالمندان به دلیل اینکه سیستم دفاعی آن ها پیر شده است اول از همه باید از نظر تغذیه توجه خاصی به آن ها شود بنابراین اگر از این نظر تامین شود دیگر نیازی به داروهای شیمیایی نخواهد داشت ولی این مورد را حتما در نظر بگیرید که افراد سالمند باید تحرک لازم را داشته باشند اگر هم توانایی راه رفتن ندارند حتما شما کمک کنید که بتوانند چند قدمی در روز راه بروند این فعالیت به سلامتیشان کمک زیادی می کند.

در ادامه حتما با ما همراه باشید تا نکاتی را ذکر کنیم بتوانید بهترین روش را برای درمان زخم بستر افراد سالمند در خانه انجام دهید.

درمان زخم بستر به موقع برای سالمندان چه فایده ای دارد؟

همانطور که میدانید زخم بستر به بافت بدن مثل پوست و ماهیچه ها آسیب جدی وارد می کند و در اثر فشار دراز مدت در یک نقطه از بدن این اتفاق می افتد. خوابیدن طولامنی مدت ، نشستن روی ویلچر در زمان طولانی باعث می شود که بافت بدن آسیب ببیند. زخم بستر بیشتر در نقاط استخوانی شکل می گیرد که ماهیچه ی کمتری دارد و اینکه فشار بیشتری وارد می گردد بنابراین باید از این ناحیه ها بیشتر محافظت کنید برای محافظت هم راه های زیادی وجود دارد که یکی از آنها جابجایی بیمار چند ساعت به چند ساعت است اگر این کار را برای سالمند عزیزتان انجام دهید میتوانید در پیشگیری از زخم بستر قدمی بزرگ بردارید.

باید این نکته را هم بدانید که در نقاطی مثل باسن ، شانه ، پشت دست ، پاشنه پا ، مچ پا ، پوست پشت زانو زخم بستر ایجاد می شود باید این نقاط را در توجه خاصی قرار دهید.

خب میرویم سراغ جواب سوال اصلی که اگر درمان زخم بستر را به موقع انجام ندهیم چه اتفاقی می افتد ؟ اگر به موقع درمان نشود روز به روز زخم عمیق تر خواهد شد ، چرک می کند و این عفونت شدید موجب مرگ بیمار خواهد شد.

سهولت درمان زخم بستر برای سالمندان - پماد کیمیا

برای پیشگیری از زخم بستر سالمندان چه کاری انجام دهیم؟

تغییر حالت بیمار ، همانطور که در قبل تر ذکر شد یکی از مسائل مهم بشمار می رود که موجب کاهش فشار بر یک نقطه می شود بنابراین هر چند ساعت یکبار طوریکه بیمار اذیت نشود او را جابجا کنید. با انجام اینکار به راحتی می توانید پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید.

استفاده از بالشت های هوایی باعث می شود فشار وارده بر زخم کاهش پیدا کند و در تسریع جریان خون در سلولهای آن نقطه و نقاط دیگری که در تحت فشار است کمک بزرگی می کند.

از دیگر راه های بسیار مهمی که در پیشگیری از زخم بستر باید انجام دهید این است که حتما رژیم غذایی را برای بیمار رعایت کنید. استفاده از پروتئین ، میوه جات و سبزیجات و مخصوصا میوه هایی که ویتامین ث دارند و زینک دارند میتوانند نقش بسیار بزرگی در پیشگیری از زخم بستر داشته باشند. یک برنامه غذایی منظم موجب بهبود سریعتر زخم بستر و پیشگیری از آن خواهد بود و هرچقدر سریعتر برای درمان زخم بستر اقدام کنید صد در صد میتوانید لبخند سالمند عزیزتان را ببینید و اینکه دیگر او را از دست نمی دهید.

از موارد دیگر پیشگیری از زخم بستر 

حتما پوست نقطه ای که تحت فشار است را خشک نگه دارید چراکه باعث عفونت شدید خواهد شد ، اگر سالمند عدم اختیاری ادرار دارد باید هرچقدر که میتوانید سعی خود را بکنید تا آن نقطه را خشک نگه دارید.

دادن ۸ تا ۱۰ لیوان آب را به سالمند خود فراموش نکنید ، آب دادن به بیمار موجب این امر می شود تا پوست او خشک نشود ، جریان خون راحت تر در بدن گردش پیدا کند.

سر تا پای سالمند را هر روز مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که دچار زخم بستر نشده است و اگر هم شده حتما برای درمان زخم بستر او هر چه سریعتر اقدام کنید .

از راه های دیگری که برای درمان زخم بستر باید انجام دهید استفاده از پماد کیمیا است ، این پماد خواص دارویی که دارد باعث می شود تا بیمار دیگر دچار زخم بستر نشود و بدون هیچ استرسی استراحت کند.

راهی قطعی برای سهولت درمان زخم بستر افراد سالمند

برای اینکه راحت تر بتوانید درمان زخم بستر را انجام دهید حتما به بیمار از نظر تغذیه ای برسید ، چون تغذیه می تواند نقش اساسی در بهبود زخم بستر داشته باشد از ویتامین های گروه ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین A ، ویتامین E حتما در برنامه غذایی سالمند عزیزتان بگنجانید.

از راه های دیگری برای درمان زخم بستر که هم خیال شما راحت می شود هم خیال بیمار ، استفاده از پماد کیمیا است. پماد کیمیا مکانیسم دارویی خاصی دارد که موجب بهبود زخم بستر به صورت قطعی میشود بعضی از افراد هستند که درمان زخم بستر را طوری انجام می دهند که هیچ نتیجه ای ندارد و اینکه زخم شدیدتر میشود.

زخم بستر را به شوخی نگیرید چون آنقدر شدید می شود که ممکن است بیمار در اثر تشدید زخم بستر و عفونت فوت کند. بنابراین هرچه سریعتر برای سفارش پماد کیمیا اقدام کنید. برای سفارش آنلاین پماد کیما فقط از سایت کیمیا سدید دارو به صورت آنلاین سفارش دهید و اگر هم خواستید خودتان تهیه کنید باید به داروخانه هایی مراجعه کنید که پماد کیمیا را به فروش می رسانند داروخانه های تهران و شهرستانها که در لیست نمایندگی های داروخانه های فروش پماد کیمیا ذکر شده است میتوانید تهیه کنید. برای سفارش آنلاین و سفارش حضوری می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.