ذخم های دیابتی


Rate this post

دلایل زخم های دیابتی و پیشگیری از آن ها

بیماری دیابت دفاع ایمنی بدن را کم میکند. در دراز مدت بیماری دیابت باعث کم شدن خون در رگ های بدن شده و گردش خون داخل بدن کم  و این امر در قسمت انتهایی بدن یعنی پا بیشتر دیده میشود. به طور معمول در پای افراد دیابتی  نسبت به بقیه اعضای بدن خون کمتری رسیده و باعث سردی انگشتان و کف پا در بیشتر اوقات می شود .

به همین دلیل  زخم هایی که در اثر آسیب های محیطی به پا میرسند دیر تر خوب میشوند. این زخم های دیابتی برای بهبود نیاز به مواد غذایی و اکسیژن داشته تا به ترمیم سریعتر  زخم دیابتی کمک کند که پماد عسل کیمیا با داشتن مواد موثر در بهبود سریعتر زخم به شما کمک خواهد کرد.

ذخم پا دیابتی

علایم بیماری دیابت

یکی از علایم بیماری دیابت بی حسی موقتی بوده که باعث زخم هایی در ناحیه پا میشود. به فرض مثال هنگامی که پا زخم شده به دلیل بی حس بودن پا درد آن حس نمی شود ، ممکن است چیزی درون کفش فرد دیابتی وجود داشته باشد که به دلیل بی حس بودن پا متوجه این موضوع نشده و در نهایت به زخم پا منجر می شود.
برای درمان زخم های دیابتی میتوان از مواد موثر در پماد عسل کیمیا که حاوی انواع ویتامین ها بوده بهره برد،  تا باعث  ترمیم سریعتر زخم شده و از قطع عضو جلوگیری کند.

راهکار های جلوگیری از زخم دیابتی

افرادی که سابقه ی دیابت دارند باید برای کنترل دیابت در طول روز قند خون را اندازه گرفته و در صورت بالا رفتن قند خون از حد مجاز به پزشک مراجعه کنند.  این افراد باید از خوردن بیش از حد غذاهایی که دارای  گلوکز بالایی هستند خود داری کرده و از رژیم غذایی مخصوص افراد دیابتی پیروی کنند تا دچار تشدید دیابت و زخم های دیابتی نشوند. ویتامین های موجود در پماد عسل کیمیا باعث بهبود سریعتر زخم دیابتی شده و از تشدید آن جلوگیری می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.