Rate this post

درمان زخم دیابت

اگر بدن انسولین تولید نکند یا انسولین ترشح شده به درستی مصرف نشود، فرد دچار بیماری دیابت می‌شود. انسولین هورمونی است که وجود آن برای تبدیل کردن قند، نشاسته و دیگر مواد غذایی به انرژی لازم برای زندگی روزمره ضروری است. اگر چه دلیل ابتلا به دیابت مشخص نیست، اما تصور می‌شود عامل‌هایی مانند چاقی و کم‌تحرکی در بروز دیابت نقش داشته باشد. دیابت عوارضی مانند ناراحتی قلبی، سکته مغزی، فشار خون بالا، کوری، بیماری کلیوی، بیماری سیستم عصبی (نوروپاتی)، قطع عضو و ناراحتی‌های پوستی از قبیل زخم و عفونت را به دنبال دارد.(درمان زخم دیابت و ناراحتی‌های پوستی)

درمان زخم دیابت

اگر مبتلا به دیابت هستید، زخم های پوستی در شما بیشتر ایجاد خواهند شد؛ زیرا افراد مبتلا به دیابت یک یا چند مورد از مشکلات زیر را خواهند داشت:
کاهش حس پوست در ناحیه پاها: عصب‌های شما به خوبی همیشه کار نمی‌کنند زیرا حتی سطح قند خون نسبتاَ بالا نیز می تواند به مرور زمان برخی از عصب‌های شما را از بین ببرد. این نوعی عارضه ناشی از دیابت است که ‹ نوروپاتی محيطي ديابتی› نامیده می شود.

درمان زخم دیابت

در بیماران دیابتی معمولاَ عصب‌هایی که دریافت کننده درد و حس از ناحیه پا هستند، آسیب می بینند. اگر حس ناحیه پا را از دست بدهید، متوجه آسیب‌دیدگی ایجاد شده در ناحیه پا نخواهید شد. برای مثال، زمانیکه پای شما روی چیز تیزی قرار می‌گیرد یا به دلیل تنگی کفش دچار تاول می‌شود. این بدین معناست که شما نسبت به مشکلاتی نظیر، بریدگی‌های جزئی، کبودی یا تاول، مستعدتر خواهید بود. همچنین، اگر نتوانید درد ناحیه پا را حس کنید، قادر نخواهید بود با پرهیز از راه رفتن به بهبود این زخم‌های کوچک کمک کنید. بنابراین، این جراحت‌ها به سرعت بدتر شده و به زخم‌هایی پای دیابتی جدی تبدیل می‌شوند.(درمان زخم دیابت و ناراحتی‌های پوستی)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.