درمان زخم دیابت در فرد مبتلا

درمان زخم دیابت در فرد مبتلا


Rate this post

درمان زخم دیابت در فرد مبتلا را به چه روش هایی می توان انجام داد؟ زخم های پای افراد دیابتی معمولا همراه با درد زیادی بوده و بیشتر در مناطقی دیده می شوند که پوست آن قسمت بشدت ضخیم شده و پینه بسته است.

نوک انگشت شست، قاعده و کنار خارجی انگشت کوچک، زیر انگشت وسط، پاشنه پا، لبه خارجی پا و زیر پنجه پا از مناطق مستعد به زخم هستند.
این زخم ها ممکن است همراه با تورم موضعی، قرمزی، ترشح چرک باشند. به علت فعالیت میکروب های بیهوازی زخمهای پای فرد دیابتی معمولا بسیار بدبو هستند.

چه دلایلی باعث ایجاد زخم پای دیابتی می شود؟

عموما تا وقتی یک بیماری خود را نشان ندهد نمی توان آن را تشخیص دهد. برای مثال راه های زیادی وجود دارد که بتوان متوجه ایجاد زخم بشوید. با جدی گرفتن این علائم می توان به از پیشگیری از زخم دیابت را داشته باشید که این عمر حتی می تواند به کاهش هزینه های شما کمک زیادی کند.

گاهی اوقات اختلال عروقی و کاهش خونرسانی به پا حتی بدون ایجاد زخم هم موجب مردن و سیاه شدن و به اصطلاح نکروز قسمتی از پا میشود. این نکروز معمولا در انگشتان پا ایجاد میشود. این تنها یکی دلایل ایجاد زخم دیابت می باشد. یکی دیگر از دلایل ایجاد زخم دیابت همانطور که از نامش پیدا می باشد دیابت می باشد.

البته این نکته را در نظر بگیرید دیابت در بسیاری از افراد بدون آزمایش قابل تشخیص نیست و هیچ علائمی ندارد و گاها دیده شده که فرد با دیدن زخم بر روی انگشان پای خود متوجه بیماری دیابت می شود.

مهم نیست که زخم دیابت شما با توجه به چه دلایلی ایجاد می شود نکته مهم این است که بتوانید درمان زخم دیابت را به سرعت انجام بدهید.

در همین رابطه مقاله زیر را بخوانید:

درمان زخم دیابت بدون جراحی

چه دلایلی باعث ایجاد زخم پای دیابتی می شود؟

چه زمانی نیاز به جراحی زخم دیابت داریم؟

در تمام این بیماران دارای زخم دیابت باید برای مدتی از آنتی بیوتیک تزریق و سپس خوراکی استفاده کرد. از انواع اعمال جراحی برای کمک به بهبود این زخم ها استقاده میشود که مهمترین آنها عبارتند از:

در صورتیکه زخم کوچک باشد پزشک معالج بافت های مرده زخم را با عمل جراحی خارج کرده و سپس در روزها و هفته های بعد زخم پانسمان میشود تا بتدریج بافت جدید در ناحیه تشکیل شده و زخم بسته شود. این درمان در مواردی که وضعیت عروق پا خوب بوده و مشکل پا بیشتر عصبی است بهتر جواب میدهد
در زخم های بزرگ و یا در کسانی که پزشک معالج با بررسی های بیشتر متوجه میشود وضعیت عروقی پای آنها ناکافی است معمولا اقدام به قطع قسمتی از پا (آمپوتاسیون) که زخم در آن قرار دارد میشود.
در مواردی که نارسایی عروقی پا زیاد است بسته به تصمیم پزشک ممکن است از اعمال جراحی استفاده شود تا جریان خون پا بیشتر شود. آنژیوپلاستی، تعبیه استنت و یا بای پس بین شریان رانی و شریان پا ممکن است بتواند به افزایش جریان خون پای بیمار کمک کند.

در افراد مبتلا استفاده از درمان های سنتی مناسب است؟

تصور عموم افراد این است که درمان زخم دیابت در فرد مبتلا به روش سنتی امکان پذیر نیست آیا این تصور درست است؟ نمی توان به طور دقیق گفت که این طرز فکر درست یا غلط است.

بلکه چیزی که باعث می شود که به پاسخ درست این سوال برسیم این است که از کدام روش سنتی برای درمان زخم دیابت استفاده می شود. درمان هایی سنتی مانند عسل، آلوورا، تخم مرغ و … وجود دارد اما این که شما کدام یک را انجام بدهید نیاز به مشورت پزشک دارد.

کیمیا سدید در همین راستا خواندن مقاله زیر را پیشنهاد می دهد:

روش های پیشگیری از زخم دیابت

در افراد مبتلا استفاده از درمان های سنتی مناسب است؟
درمان زخم دیابت با پماد کیمیا

یکی از روش های درمانی که می توانید برای درمان زخم دیابت در پیش بگیرید استفاده از پماد کیمیا می باشد. این پماد از عسل طبیعی ساخته می شود. برای دیدن نمونه درمان های این پماد کافیست تا از گالری وب سایت کیمیا سدید دیدن کنید و همچنین برای سفارش کافیست با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.