درمان زخم دیابت با بهترین پماد عسل

درمان زخم دیابت با بهترین پماد عسل


Rate this post

درمان زخم دیابت با بهترین پماد عسل کیمیا

گروهی از محققات میگویند با مالیدن ترکیبات عسل ( پماد عسل کیمیا ) بر روی زخم یک فرد مبتلا به دیابت میتوان از لزوم قطع یک پای عفونی پیشگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مدیسون ، پزشکی در دانشگاه ویسکانسین که شش بیمار دیابتی خود را از خطر قطع عضو نجات داده است ، آزمایشی را برای ترویج استفاده گسترده از ترکیبات عسل روی زخم مالیده می شود.

جنیفر ادی پروفسور دانشکده پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه ویسکانسین گفت : 

ترکیبات حاوی عسل به  دلیل خواص آنتی باکتریایی باعث انهدام و جلوگیری از رشد باکتری می نماید و همچنین به دلیل خاصیت ضد میکروبی میتوان ترمیم زخم را دارد. وی این موضوع را برای بهداشت جهانی بسیار حایز اهمیت خواند. ادی گفت : افراد مبتلا به دیابت معمولا از جریان خون ضعیفی برخور دارند و از آنجا که توانایی آنان برای مبارزه با عفونت کاهش میابد، زخم هایشان به سختی درمان می شود. وی افزود تقریبا هر ۳۰ ثانیه یک قطع عضو ناشی از دیابت در جهان انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که اگر بتوان ثابت کرد که ترکیبات عسل موجب درمان زخم دیابت افراد دیابتی می شود. میتوان امید های تازه ای برای بسیاری از بیماران مبتلا به دیابت بوجود آورد.

وی احتمال این امر را بسیار زیاد توصیف کرد. ترکیبات عسل درمان هم اکنون در نیوزلند برای درمان زخم دیابت و در اروپا به عنوان یک شکل درمان زخم دیابت جایگزین استفاده می شود.

هم اکنون در ایران ترکیبات عسل ( پماد عسل کیمیا) برای درمان زخم دیابت مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیبات عسل ( پماد عسل کیمیا) تاثیر فراوانی در درمان زخم دیابت دارد.

ترکیبات عسل می تواند با معالجه ی درمان زخم دیابت ، به وسیله پماد عسل کیمیا ، مانع از قطع عضو در افراد گرفتار زخم دیابت شود.

ترکیبات عسل

اسید میکروبها را می کشد و مانع از افزایش مقاومت آنها در برابر آنتی بیوتیک ها می شود. پس از برداشتن بافت فاسد و آلوده به میکروب ، لایه ضخیمی از ترکیبات عسل ( پماد عسل کیمیا) بر روی زخم نهاده شود تا به درمان زخم دیابت کمک کند.

با توجه به اینکه در هر ۳۰ ثانیه ، یک عمل قطع عضو در جهان انجام می شود باید این روش درمان زخم دیابت را جدی گرفت.

درمان زخم دیابت را جدی بگیرید :

چنانچه به دیابت مبتلا هستید نباید حتی از زخم های کوچک و سطحی چشم پوشی کنید زیرا حتی همین زخم ها احتیاج به مراقبت های پزشکی دارند. گاهش اتفاق می افتد که ناخنهای خود را از انتها کوتاه می کنید با بر اثر کفش پایتان تاول می زند. یا هنگام تراشیدن صورت قسمتی از چانه خود را می برید، ایجاد این نوع جراحت ها در افرادی عادی مسئله کوچکی است اما اگر به دیابت مبتلا هستید حتما برای درمان زخم دیابت آن باید اقدام کنید.

چنانچه از چگونگی مراقبت از زخم های کوچک مطلع باشید از ایجاد عفونت در محل جراحت جلوگیری خواهید کرد و با مراقبت کافی ( پانسمان با پماد عسل کیمیا ) ترمیم محل زخم را تسریع می کنید.

قابل توجه : چرا زخم های  دیابتی می توانند مشکل ساز باشند دیابت یک بیماری مزمن است که در آن بدن قادر به استفاده از قند خون از راهی که در افراد طبیعی انجام می گیرد ، نیست.

این بیماری سبب ایجاد عوارضی می شود که برخی از این عوارض سبب تاخیر در درمان زخم دیابت می گردد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.