بررسی تاثیر پماد کیمیا در درمان زخم دیابت

بررسی تاثیر پماد کیمیا در درمان زخم دیابت


Rate this post

بررسی تاثیر پماد کیمیا در درمان زخم دیابت-دانشگاه شهید بهشتی

چکیده سابقه و هدف:

در سال های اخیر خواص عسل در درمان زخم های مختلف توجه بسیاری از محققان را به خود جلب نموده است. زخم‌های فشاری یکی از مشکلات مهم بهداشتی هستند و درمان آنها همواره چالش برانگیز بوده است. ما در این مطالعه به بررسی تاثیر استفاده از یک پماد حاوی عسل، روغن کنجد و کافور در درمان زخمهای فشاری در بیماران دیابتی پرداختیم.

بررسی تاثیر پماد کیمیا در درمان زخم دیابت :

در این کارآزمایی بالینی تصادفی، ۶۰ بیمار دیابتی دچار زخم فشاری دیابت به صورت تصادفی در دو گروه قرار گرفتند. شستشوی روزانه زخم با نرمال سالین و پانسمان با گاز استریل انجام شد. در گروه شاهد از پلاسبو و در گروه مورد پماد حاوی عسل، روغن کنجد و کافور (پماد کیمیا) دو بار در روز به مدت ۸ هفته استفاده گردید. قبل و پس از درمان نمره معیار PUSH 3.0 تعیین شد. همچنین میزان بروز عفونت نیازمند دبریدمان در دو گروه مقایسه شد. برای مقایسه داده ها از آزمون های Mann-Withney U، ویلکاکسون و کای دو استفاده شد.

نتیجه‌گیری انجام شده در تاثیر پماد عسل کیمیا بر درمان زخم دیابت :

استفاده از پماد حاوی عسل، روغن کنجد و کافور می‌تواند در تسریع بهبودی زخم‌های فشاری در بیماران دیابتی کمک کننده باشد. در هر حال به انجام مطالعات بیشتر و گسترده‌تر نیاز است.

در تحقیقات و بررسی های انجام شده در درمان زخم دیابت میبینید که نتایج مثبت از این بررسی گرفته شده ، دانشگاه علوم و پزشکی و دارویی شهید بهشتی بزرگترین دانشگاه است که این تحقیقات را در درمان زخم دیابت با پماد عسل کیمیا انجام داده است.

برای مطالعه ی اطلاعات تکمیلی بررسی تاثیر پماد کیمیا در درمان زخم دیابت و جامع تر میتوانید روی دکمه ی زیر کلیک کنید و پی دی اف مرتبط را دانلود کرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

برای سفارش پماد عسل کیمیا میتوانید به صورت آنلاین و یا حضوری با مراجعه به داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان دریافت کنید و برای درمان زخم دیابت استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.