6-16-08 - R.N. staff on the Roundwing in Prevention of Pressure Ulcers. Dean Denise, R.N. and Patricia Galo, R.N. are shown turing patient Cy King in his bed in the 7th floor of the Roundwing. (Vanderbilt Medical Center Photo by: Neil Brake) Reporter: 6-20-08 Requested by: Leslie Hast


Rate this post

مراقبت و درمان زخم بستر

بهترین کار پیشگیری از رخ دادن زخم بستر(مراقبت و درمان زخم بستر) است. کنترل منظم پوست بیمار در این زمینه بسیار مهم است چرا که می توانید در همان مراحل ابتدایی به زخم رسیدگی کرده و از شدت یافتن آن جلوگیری کنید. همچنین بهترین زمان برای درمان زخم بستر پیش از تاول زدن آن ها است. اگر زخم بستر تاول زده باشد درمان آن طولانی بوده و به جای چند روز، چند هفته شما را گرفتار می کند (مراقبت و درمان زخم بستر)

زخم بستر در تصور عامه ناشی از تماس زیاد پوست با رختخواب است. در حالی که علت دقیق تر این مشکل، تماس و فشار بیش از حد استخوان به پوست است. در واقع وقتی بیمار برای مدت طولانی در بستر دراز می کشد. در بخش هایی از بدن که استخوان به پوست نزدیک است، قرار گرفتنن پوست تحت فشار زیر استخوان و رختخواب باعث ایجاد التهاب، قرمزی و زخم در پوست می شود.(مراقبت و درمان زخم بستر)

در مراحل اولیه زخم بستر(مراقبت و درمان زخم بستر) را زخم فشار می نامند. در این شرایط، زخم به صورت لکه ای قرمز رنگ روی پوست ظاهر می شود. در صورت عدم رسیدگی و درمان، این لکه قرمز شدیدتر شده و در نهایت موجب ترک خوردن پوست در این ناحیه و ایجاد زخمی باز و عفونی می شود. درموارد بسیار شدید، زخم بستر می تواند حتی تا بیرون افتادن استخوان و ماهیچه هم پیش روی کند.(مراقبت و درمان زخم بستر)

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.