دلیل درمان زخم بستر به موقع

دلیل درمان زخم بستر به موقع


Rate this post

دلیل درمان زخم بستر به موقع چیست؟

دلیل درمان زخم بستر به موقع را همه ی ما میدانیم ولی خالی از لطف نیست که دوباره دلایل آن را مطالعه کنید و به اهمیت بالای درمان زخم بستر پی ببرید و هر چه زودتر برای درمان یا پیشگیری از زخم بستر اقدام کنید. برای مطالعه این مطلب حتما این متن را دنبال کنید تا بتوانید درمان زخم بستر فوری را انجام دهید تا شدیدتر نشود که مجبور به کارهایی شوید که دلتان نمی خواهد.

مراحل پیدایش زخم بستر را می دانید؟

زخم بستر عمدتاً به دنبال فشار و نیرویی ایجاد می‌ شود که باعث قطع جریان خون به قسمت‌هایی از بدن و یا بافت‌ های آن ناحیه می‌ شود. با کاهش و یا قطع خون رسانی، مواد مغذی و اکسیژن نیز به مقدار کافی به سلول‌ها نمی‌ رسد. در صورت تداوم چنین وضعیتی، سلول می میرد و زخم نیز گسترش پیدا می‌ کند.

اولین نشانه ای که به شما اطلاع می دهد که زخم بستر در حال تشکیل است تغییر رنگ و بی رنگ شدن پوست ناحیه درگیر است اگر در این مرحله درمان زخم بستر را پی بگیرید صد در صد کار به جاهای باریکی مثل قطع عضو یا مرگ و میر نمی‌ کشد اگر در این مرحله متوجه ایجاد شدن زخم بستر نشده اید بهتر است دقتتان را بالا ببرید و مرحله ی دوم زخم بستر که تشدید می شود را مشاهده نمایید که پوست ناحیه باز، و علائمی از مرگ و نکروزه شدن بافت اطراف زخم مشاهده می‌شود، احتمال عفونی شدن در این چنین حالتی افزایش می‌ یابد، و بستر زخم به رنگ صورتی و قرمز در می‌ آید. بهبود زخم در این مرحله چند هفته‌ ای طول می‌ کشد.

در مرحله آخر که مرگ و میر بیشتر در این مرحله تشدید پیدا می کند زخم بستر عفونت می کند و عمق آن هر روز بیشتر از دیروز می شود که این امر سبب می شود بیمار شما زجر بکشد و همانطور که اشاره کردیم باعث مرگ او بشود اگر دلتان نمیخواهد عزیزتان را از دست بدهید حتما برای درمان زخم بستر او از پماد کیمیا استفاده کنید تا جان او را حفظ کنید.

مطالب پر بازدید : 

چگونگی درمان زخم بستر در خانه

راهنمای پیشگیری از زخم بستر

مواد غذایی مفید برای درمان زخم بستر

دلیل درمان زخم بستر به موقع با پماد کیمیا

رایج ترین راه های پیشگیری از زخم بستر 

تغییر وضعیت خواب بیمار اولین راهی است که شما می توانید از ایجاد زخم بستر جلوگیری کنید زیرا از فشار وارد بر زخم را کاهش می دهید . البته هر چند وقت باید وضعیت بیمار را تغییر دهید بهتر است هر چند ساعت اینکار را انجام دهید تا بیمار اذیت نشود و زخم بستر ایجاد نشود.

استفاده از بالشت های هوایی ، استفاده از بالشت های هوایی باعث می شود که فشار وارد بر زخم کاسته شود و خون بیشتری در سلول ها جهت تسریع بهبود زخم بستر جریان داشته باشد.

تغذیه مهم ترین و بیشتر تاثیر را بر بهبود زخم بستر خواهد گذاشت پس وضعیت تغذیه بیمارتان را جدی بگیرید. استفاده از پروتئین و سبزیجات و میوه جات تازه (مخصوصا میوه های حاوی ویتامین ث ) و زینک نقش بزرگی در بهبودی زخم دارند. همچنین یک برنامه غذایی منظم باعث می شود که بدن توانایی ساخت سلول های جدید را بدست آورده و درمان زخم بستر سریعتر پیش برود.

استفاده از پماد کیمیا مهمترین راه برای پیشگیری از زخم بستر است اگر هنوز دچار زخم بستر نشده اید می توانید از این پماد که خاصیت مکانیسم درمانی بالایی دارد استفاده کنید تا دیگر زخم بستر ایجاد نشود و دردسری نداشته باشید.

نقاطی از بدن که دچار زخم بستر خواهد شد 

بیشترین نقاطی از بدن که درگیر زخم بستر خواهد شد شامل موارد روبرو می شود : باسن، شانه، پوست، در امتداد ستون فقرات، پشت دست و یا کمر، پاشنه، مچ پا و یا پوست پشت زانو.

– افرادی که برای مدت طولانی‌ تری در یک وضعیت ثابت (خوابیدن به یک سمت) قرار می‌ گیرند

– افراد مسن

– افراد مبتلا به دیابت نوع دو

– افرادی که از ویلچر استفاده می‌ کنند

بهتر است موارد بالا را جدی بگیرید و از ایجاد زخم بستر جلوگیری کنید و اگر هم بیمار شما دچار زخم شده است باید هرچه سریعتر برای درمان زخم بستر از پماد کیمیا استفاده کنید تا مرگ عزیزتان را نبینید چون زخم بستر آنقدر تشدید پیدا می کند که مرگ بیمارتان را می توانید ببیند پس درمان زخم بستر را پشت گوش نیندازید و هرچه سریعتر درمان را پیش بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: 

ویتامین های موثر در درمان زخم بستر

مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند

پماد موثر برای درمان زخم بستر

دلیل درمان زخم بستر به موقع- پماد کیمیا

سفارش پماد کیمیا و درمان زخم بستر 

پماد کیمیا با مکانیسم دارویی که دارد باعث می شود که درمان زخم بستر سریعتر پیش برود و هیچ نوع برگشتی بعد از بهبود دیده نخواهد شد چون زخم بستر ممکن است بعد از بهبودی کامل دوباره ایجاد شود ولی اگر از پماد کیمیا استفاده کنید هیچ نوع برگشتی را مشاهده نخواهید کرد ، پس برای سفارش پماد کیمیا تا دیر نشده و زخم بستر بدتر نشده است همین حالا اقدام کنید.

راه های سفارش پماد کیمیا هم به صورت آنلاین صورت می گیرد هم به صورت حضوری که بعضی داروخانه ها به عنوان نماینده برای فروش پماد کیمیا این پماد موثر درمان زخم بستر اقدام کرده اند ، روی دکمه های زیر همین حالا کلیک کنید تا دیر نشده پماد کیمیا را سفارش دهید ، اگر هم از بوی بد زخم بستر یا شکل آن حالتان بد می شود میتوانید از مراکز پرستاری یک پرستار را برای انجام این کار استخدام نمایید.

2 دیدگاه ها

  • جا داره یه تشکر ویژه ازتون بکنم من کرمو برای زخم بستر پدر بزرگم گرفتم
    خیلی عالی بود امیدوارم موفق باشید

  • همیشه گفتن پیشگیری بهتر از درمانه! انقدر درمان زخم بستر سخته که می ارزه آدم حتی اگه بدونه در معرضشم هست، درمان رو شروع کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.