دلایل ایجاد زخم در بیماران دیابتی

دلایل ایجاد زخم در بیماران دیابتی


Rate this post

دلایل ایجاد زخم در بیماران دیابتی چیست ؟

بیماری دیابتی یکی از بیماری  های ناتوان کننده میباشد که میتواند عوارض جدی برای سایر اندامها ایجاد نماید ، یکی از این مشکلات زخمهایی میباشد که در این بیماران ایجاد میشود .

به طور خلاصه در بیمار دیابتی دو دلیل برای ابتلا به زخم در ناحیه پا وجود دارد که عبارتند از :

نرسیدن خون به اندام تحتانی به دلیل تنگ شدن شریانهای این اندام میباشد ، که خود عارضه ای از بالا بودن طولانی مدت قند خون میباشد .

این عارضه اگر در عروق قلبی پیش بیاید ، منجر به سکته قلبی میشود و اگر در مغز ایجاد شود منجر به سکته مغزی میشود .
دلیل دوم ابتلا به زخم در بیماران دیابتی اختلال عملکرد عصبهای پا است .

در قسمت حسی موجب میشود که بیمار حس درد نداشته باشد و در نتیجه آسیبها ، زخمها و التهابهایی که در حالت عادی باید دردناک باشد ، برای این افراد هشداری ایجاد نمیکند و گاه ممکن است حتی شکستگی استخوان پا بدون درد ایجاد شود .

همچنین اختلال عملکرد قسمتهای حرکتی عصبهای پا در اندام تحتانی منجر به عملکرد نامناسب عضلات در پا میشود ، مخصوصا عضله های بین استخوانی که حرکت و عملکرد طبیعی انگشتهای پا و قوس پا را بر عهده دارند .

هنگامی که این قسمتها مختل میشوند ، شکل پا تغییر میکند و قوس آن از حالت نرمال خارج میشود و قسمتهایی از پا بیشتر در معرض آسیب قرار میگیرد .

دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر آن، بدن شما نمیتواند از گلوکز یا قند خون به درستی استفاده کند.

این بیماری میتواند منجر به بروز مشکلات و عوارضی برای بیمار شود که برخی از این عوارض باعث سخت‌تر شدن فرایند بهبودی زخمها و جراحتها میشوند.

میتوان به‌ منظور مراقبت از زخم پاها و یا پاهایی که دچار تغییر شکل شده‌اند، از کفشهای مخصوص و یا کفیهای طبی استفاده کرد که به نرمی پا را در برمیگیرند.

در مطلب ذکر شده نکات پیشگیری توضیح داده شده است که شما میتوانید برای پیشگیری نکات را رعایت کنید و میتوانید جهت مبتلا شدن به زخم دیابتی پمادعسل کیمیا را تهیه کنید و از تشدید زخم دیابتی جلوگیری نمایید. برای خرید پماد عسل کیمیا میتوانید با راه های ارتباطی کیمیا سدید در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.