درمان زخم دیابت با عسل

درمان زخم دیابت با عسل


Rate this post

خواص عسل در درمان زخم دیابت

عسل دارای خواص ضد عفونی‌کننده قوی است؛ این خاصیت شاید به دلیل اثر اسمتیک پایین و اسیدی عسل باشد؛ از این رو عسل را می‌توان برای ضد عفونی‌کردن و درمان زخم دیابت استفاده کرد.

در طول تاریخ در میان ملل مختلف، عسل جایگاه خاصی را در میان داروهای سنتی به خود اختصاص داده است(درمان زخم دیابت با عسل)

عسل نواحی مختلف، دارای ارزش غذایی و خواص درمانی متفاوت است؛ اما مطالعات بالینی و آزمایشگاهی بعضی خواص مشترک را برای عسل ثابت کرده است.

در درمان زخم دیابت با عسل اگر عسل را به صورت موضعی روی زخم‌ها استفاده کنید، باعث تولید پراکسیر هیدروژن می‌شود که اثر ضد عفونی‌ کننده دارد.

این ماده شفابخش در تسریع درمان زخم دیابت نیز مؤثر بوده و می‌تواند از رد زخم (اسکار) نیز جلوگیری کند؛ امروزه پمادهایی موضعی از عسل تهیه می‌شود که حتی در اعمال جراحی زیبایی برای جلوگیری از رد زخم و بخیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص عسل برای درمان زخم دیابت در افراد دیابتی

گروهی از محققان میگویند با مالیدن عسل بر روی زخم یک فرد مبتلا به دیابت میتوان از لزوم قطع یک پای عفونی پیشگیری کرد و به درمان زخم دیابت کمک کرد.
در درمان زخم دیابت با عسل پس از برداشت پوست و باکتری مرده لایه عسل وارد زخم میشود.(درمان زخم دیابت با عسل)

افراد مبتلا به دیابت معمولا از جریان خون ضعیفی برخوردارند و از آنجا که توانایی آنان برای مبارزه با عفونت کاهش می یابد، زخم هایشان به سختی درمان میشود.

خاصیت اسیدی عسل از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند؛ برای درمان زخم دیابت، سوختگی‌ها و سایر زخم‌های عفونی، عسل می‌تواند یک جایگزین خوب باشد؛ در واقع عسل با جذب آب موجود در بافت‌های متورم درمان زخم دیابت را تسریع می‌کند.(درمان زخم دیابت با عسل)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.