درمان زخم بستر و روشهای آن

درمان زخم بستر و روشهای آن


Rate this post

درمان زخم بستر و روشهای آن

درمان زخم بستر و روشهای آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین راه را برای درمان انتخاب و انجام دهید. بسیاری از روش هایی که برای بهبود زخم بستر انتخاب میکنید باید مطمئن شوید تا به هیچ وجه برای مشا ضرری نداشته باشد و بتوانید نتیجه ای را بگیرید که به نفع شما تمام شود و آن نتیجه ای که می خواهید برسید.  از اینکه روش مناسبی را برای پیشگیری از زخم بستر و درمان آن انتخاب کنید مطمئن شوید و بعد اقدام کنید.

همانطور که میدانید زخم بستر در افرادی که مدتهای طولانی بستری هستند یا بر روی ویلچر می نشینند به وجود می آید. این عارضه بیشتر در افراد سالخورده و بر روی برآمدگی های استخوانی ایجاد می شود . کم خونی موضعی منجر به نکروز پوست و ایجاد زخم عمیق و مقاوم به درمان میگردد.

نظر به آنکه درمان زخم بستر بسیار سخت و طولانی می باشد بهترین کار جلوگیری از ایجاد آن در افراد مساعد به ایجاد زخم می باشد بدین منظور این افراد باید از بی حرکتی طولانی پرهیز کنند و در صورت عدم امکان حرکت بهتر است بیمار مرتب جابجا گردد و روی نواحی فشار پوستی به آرامی ماساژ داده شود و  برای درمان زخم بستر برای حفظ رطوبت پوست از کرم های مرطوب کننده استفاده شود.

احتمالاتی که شما را از درمان زخم بستر و روشهای آن مطلع می کند!

زخم فشاری در صورت فشار بیش از حد طولانی به پوست ایجاد می شوند و این امر باعث کاهش جریان خون در آن مناطق می شود. بدون خون کافی ، پوست کم کم از بین برود و ممکن است زخم بستر ایجاد شود.

در صورت بروز زخم فشاری ، احتمال زیر وجود دارد که با در نظر گرفتن آن ها حتما باید درمان زخم و روشهای آن را بدانید تا سریعاً شروع کنید :👈 از ویلچر استفاده کنید یا مدت طولانی در رختخواب بمانید.
– نمی توانید قسمت های خاصی از بدن خود را بدون کمک حرکت دهید.
– بیماری داشته باشید که بر جریان خون تأثیر بگذارد ، از جمله دیابت یا بیماری های عروقی
– به بیماری آلزایمر یا بیماری دیگری مبتلا باشید که بر وضعیت روانی شما تأثیر بگذارد.
– پوستی خشک داشته باشید.
– توانایی کنترل ادرار را نداشته باشید.
– تغذیه ی مناسبی نداشته باشید.با دانستن تمام موارد بالا باید حواستان باشد که بیمارتان یا خودتان که درگیر این مورد هستید اگر یکی از این احتمالات را داشتید حتما نسبت به پیشگیری از زخم بستر با روش مناسب اقدام کنید. اگر دیر اقدام کنید صد در صد با طولانی مدت درگیر بودن با زخم بستر مواجه خواهید شد.

مطالب پیشنهادی :

درمان زخم بستر حفره ای

راه مراقبت و درمان زخم بستر

راه های مراقبت و درمان زخم بستر در سطوح مختلف

برای جلوگیری از عفونت ، زخم را تمیز نگه دارید. هر زمان که پانسمان را عوض می کنید ، زخم را تمیز کنید ، اگر بتوانید این کار را انجام دهید صد در صد می توانید در سرعت درمان زخم بستر سرعت ببخشید. اما در سطوح مختلف یکسری کارها هست که می توانید انجام دهید تا از تشدید شدن و پیشرفت آن جلوگیری شود البته اگر انجام دهید.

درمان زخم بستر و روشهای آن در سطح های مختلف آن :

اگر زخم بستر در مرحله های اولیه باشد ، می توانید محل را به آرامی با آب و صابون ملایم بشویید. در صورت نیاز ، از یک مانع رطوبت برای محافظت از منطقه در برابر مایعات بدن استفاده کنید.

زخم بستر در مرحله دو، می توانید با آب نمک یا همان سرم تمیز کنید تا بافت سست و مرده از بین برود.

از پاک کننده های پراکسید هیدروژن استفاده نکنید. آنها می توانند به پوست آسیب برسانند.

زخم را با پانسمان مخصوص پوشانده و نگه دارید. این از عفونت محافظت می کند و به مرطوب نگه داشتن زخم کمک می کند تا بهبود یابد.

بیشتر زخم های مرحله III و IV توسط دکتر درمان می شود ، ولی راه درمانی مناسب دیگری هم وجود دارد که می تواند به عنوان کمک دهنده برای درمان زخم بستر تاثیرگذار باشد. پماد کیمیا به عنوان موثر ترین راه حل برای درمان زخم بستر خانگی می تواند موثر واقع شود.

درمان زخم بستر و روشهای آن - پماد کیمیا
برای درمان زخم بستر قطعی مراقب سلامت و تغذیه ی خود باشید!

مراقبت از سلامتی باعث میشود تا درمان زخم بستر به صورت قطعی انجام شود حتما سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا بتوانید هم انرژی برای مقابله با بیماریتان بدست آورید هم اینکه برای درمان زخم بستر سرعت بخشید بسیاری از افراد هستند که با داشتن تغذیه ناسالم و مراقبت نکردن از سلامتیشان شاهد شدید تر شدن زخم بسترشان و در خطر افتادن سلامتیشان هستند.

غذاهای سالم بخورید. دریافت تغذیه مناسب به بهبود شما کمک می کند ، همچنین اگر اضافه وزن دارید با تغذیه و رژیم سالم در کم کردن وزن اضافه به شما کمک می کند. به اندازه کافی استراحت داشته باشید و بخوابید کم خوابی از دیگر عواملی است که می تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد سعی کنید استراحت کافی داشته باشید. از دکترتان مشورت بگیرید که اگر مشکلی نداشته باشد تمرینات لازم و سبک را انجام دهید همین امر باعث می شود تا گردش خون بهبود پیدا کند.

بهبود گردش خون باعث می شود تا شما کمتر در صدد دچار شدن به زخم بستر باشید و اینکه لازم نیست دیگر درد بکشید.  برای اینکه پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید حتما این نکاتی را که تا اینجا مطالعه کردید را رعایت کردیم مطمئن باشید که نتیجه ی مثبت آن را خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه :

عدم درمان زخم دیابت و عوارض پوستی

زخم بستر را درمان کنید!

برای پیشگیری و درمان زخم بستر با روش قطعی آماده اید؟

اگر آمادگی دارید و مطمئن شدید درمان زخم بستر را با روش قطعی انجام دهید پیشنهاد ما به شما این است که پماد کیمیا را به عنوان گزینه ای مناسب جهت درمان خانگی و بهترین روش انتخاب کنید. پماد کیمیا به عنوان مکانیسم دارویی که دارد این امکان را به شما می دهد تا هرچه سریعتر از شرِ زخم بستر خلاص شوید.

برای سفارش پماد کیمیا و درمان زخم بستر و انواع زخم های دیگر مثل : درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر ، درمان انواع زخم های سوختگی ، زخم های عمل زیبایی از دو روش می توانید استفاده کنید که یکی از آنها سفارش به صورت آنلاین است و دیگری سفارش از طریق داروخانه های نزدیک به محل زندگیتان است.

تا درمان قطعی فاصله ی کمی است پس هرچه سریعتر اقدام کنید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.