درمان زخم بستر با عسل

درمان زخم بستر با عسل


3/5 - (1 امتیاز)

درمان زخم بستر با عسل

درمان زخم بستر با عسل یکی از روش های موثر به حساب می آید. همانطور که میدانید عسل یک ماده بسیار مفید است که از خواص درمانی زیادی برخوردار است. برای درمان زخم های کهنه بدنتان می توانید از عسل استفاده کنید تا کاملا از بین برود. افرادی که به زخم بستر مبتلا هستند می توانند از عسل برای درمان خانگی استفاده کنند. بعضی از شما ممکن است دنبال یک پمادی باشید که هم عسل داخلش داشته باشد هم اینکه خواص دارویی داشته باشد تا درمان زخم بستر را سریعتر انجام دهد پماد عسل کیمیا همان پمادی است که شما مد نظرتان است مکانیسم دارویی زیادی دارد و هم اینکه داخل آن عسل استفاده شده است دیگه چی از این بهتر ؟ درمان زخم بستر در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا از خواص عسل و پماد کیمیا که دارای این ماده ی مفید است آشنایی پیدا کنید.

چرا عسل برای درمان زخم بستر مفید است؟

زمانی که عسل با رطوبت بدن تماس پیدا می کند. آنزیم گلوکز اکسیداز که توسط زنبورها در عسل ایجاد شده است به آرامی آزاد می شود و پراکسید ئیدروژن ضد عفونی کننده به میزان زیادی آزاد می شود و می تواند در حدی که به خود بافت آسیب نرساند، باکتریها را نابود کند. در ادامه با جذب مایعات و مواد مقوی به منطقه آسیب دیده باعث رشد سلولی و جلوگیری از خشک شدن زخم می شود.
فعالیت عسل باعث حضور یک لایه از مایع بین بافتها و بانداژ می شود. باعث می شود سلولهای جدید پاره نشود. به همین جهت در برخی بیمارستانهای دنیا برای درمان زخم بستر از ترکیبات عسل و یا پمادی که حاوی عسل است ،  استفاده می شود.

برای بهبود زخم بستر و انواع زخم های دیگر به روش خانگی از عسل استفاده می شود که اثر فوق العاده ای در بهبود زخم ها دارد. به طور مثال برای درمان زخم سوختگی می توانید ترکیبی از روغن زیتون کهنه و عسل استفاده کنید. اما یک نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر زخم شما عمیق باشد ممکن است این ترکیب موثر واقع نشود اما با استفاده از پماد کیمیا درمان زخم بستر یا زخم سوختگی در هر سطحی که باشد قابل درمان است.

اگر بیمارتان دچار زخم بستر شده باشد متوجه این موضوع خواهید شد که یک بوی بدی از زخم ساطع می شود که با استفاده از پماد کیمیا دیگر این بو از بین می رود. همچنین در هنگام تعویض پانسمان هیچ چسبندگی بین زخم و پانسمان بوجود نمی آید و راحت و بدون ایجاد درد برای بیمار می توانید بانداژ را تعویض کنید.

مطالب پیشنهادی : 

بهبود کامل زخم بستر با پماد عسل کیمیا

درمان تاول در افراد دیابتی

دبریدمان زخم پای دیابتی

درمان زخم بستر با عسل-پماد کیمیا

عسل چه خواصی دارد که باعث درمان زخم بستر می شود؟

طبق بررسی های بدست آمده عسل دارای خواص ضد عفونی کننده طبیعی و همچنین تسکین و بهبود زخم می شود. این عامل باعث کاهش خارش، تسریع بهبود و تسکین درد می شود. عسل همچنین می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. عسل همچنین در کم کردن خارش و تسکین درد موثر می باشد.

اگر میخواهید خودتان از عسل برای درمان زخم بستر استفاده کنید بهتر است نکته ی زیر را بخوانید و دقت لازمه را به عمل آورید :

بیش از ۳۵۰ نوع عسل در دنیا وجود دارد و اگر عسل های موجود در بازار كه بیشتر آنها طبیعی نیستند و حتی عسل هایی كه اطمینان به طبیعی و خالص بودن آنها وجود دارد، روی زخم گذاشته شود علاوه بر اینكه منجر به عفونت می شود، تغذیه مناسبی برای باكتری هایی كه در داخل زخم هستند، محسوب می شوند و درمان را سخت تر می كند.

پمادهای دارویی كه از عسل تهیه شده اند، دارای اسیدیته لازم بوده، آب كمی دارند و به عنوان جاذب آب عمل می كنند؛ همین ویژگی ها سبب می شود كه خاصیت ضد باكتریایی داشته باشند. پماد کیمیا هم با خاصیت مکانیسم دارویی که دارد این ویژگی در آن به وضوح دیده می شود که می توانید با خیال راحت با مصرف پماد کیمیا به درمان زخم بستر کمک کنید.

 

درمان زخم بستر با عسل-پماد عسل کیمیا

راه استفاده از عسل برای درمان زخم بستر

برای درمان زخم بستر‌  با عسل طبیعی می توانید عسل و پودر برگ گیاه گزنه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و بعد از شستشوی خوب ناحیه زخم بستر، این ترکیب را به ناحیه موردنظر پانسمان کنید.

حالا میرویم سراغ پماد عسل کیمیا که دارای عملکرد های اکسیژن رسانی و افزایش گردش خون و ترمیم بافتهای آسیب دیده می باشد. ترکیبات به کار رفته در پماد کیمیا نقش مهمی در بهبود سریع تر و مطلوب تر زخم دارد.

استفاده از پماد کیمیا که باعث جذب مایع سرم زخم و کاهش سفت شدن و تورم آن میگردد. پس از دبریدمان پماد کیمیا باعث جذب اگزودا (ترشحات چرکی روی زخم) و کموکاین ها (پروتئین های ترشح شده توسط سلولها ) که داخل بافتها منتشر شده را به مکان عفونت …

توجه داشته باشیم در زخم بستر بافتهای زیرین بیشتر از آنچه به نظر میرسد درگیر شده اند. برای درمان اینگونه زخمها پماد عسل کیمیا کمک بزرگی خواهد کرد.

مطالب پربازدید : 

انواع روش های درمان زخم دیابت 

درمان زخم بستر بیماران بعد از جراحی

درمان زخم بستر بیماران قطع نخاع

پماد عسل کیمیا راهی موثر برای درمان زخم بستر 

در متن بالا مزایای استفاده از پماد کیمیا برای درمان زخم بستر را ذکر کردیم و گفتیم که می توانید از پماد کیمیا هم استفاده کنید پماد کیمیاحاوی موادی است که بر اساس سالها تحقیق و پژوهش به دست آمده است که باعث شده بیماران زیادی را مرگ و قطع عضو نجات دهد. برای درمان زخم بستر ، درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم سوختگی و … از پماد کیمیا استفاده کنید تا بتوانید از شر زجر کشیدن و درد خلاص شوید همین حالا برای سفارش این پماد اقدام کنید.

برای سفارش پماد کیمیا میتوانید به صورت آنلاین از قسمت سفارش آنلاین پماد کیمیا اقدام کنید و یا می توانید با مشاهده داروخانه هایی که پماد کیمیا را به فروش میرساند را مشاهده و برای خرید آن اقدام کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.