Rate this post

درمان زخم بستر با تمیز کردن زخم
درمان زخم بستر با تمیز کردن زخم تعریف مجموعه ی عفونت چیست ؟ وقتی که در یک ناحیه ای از پوست مثل ناحیه ی پرینه به دنبال عدم تحرک و فشار طولانی مدت دراین ناحیه ؛ زخم ایجاد می شود ؛ یعنی به اصطلاح سد محافظتی پوستی شکسته می شود ؛ میکروب ها و دیگر عوامل عفونی که به طور طبیعی در همه جای بدن مخصوصاً در ناحیه ی باسن و کشاله های ران به تعداد کمی در حال زندگی هستند از این فرصت به دست آمده استفاده کرده و در لابلای بافت های زخم ؛ خود را جایگزین می کنند که در ابتدا شاید ضرری هم نداشته باشند ؛ ولی وقتی که به خاطر وجود محیطی پر از غذا و رطوبت و گرمای کافی شروع به رشد و تکثیر می کنند از خود موادی را ترشح می کنند و یا قطعاتی از بدن آن ها رها می شود که باعث می شود درمان زخم بستر طولانی مدت و در بعضی از مواقع اصلاً ترمیمی انجام نشود . که در این حالت دردرمان زخم بستر گفته می شود در زخم مجموعه های عفونت تشکیل شده که باید با آنتی بیوتیک های مناسب و شستشوی صحیح و مداوم زخم این مجموعه ها را از بین ببریم . این مجموعه های عفونتی در زخم با چشم معمولی دیده نمی شوند و فقط با میکروسکوپ قابل دیدن هستند . ولی علائمی را از خود نشان می دهند که فرد متوجه می شود که زخم بستر او عفونی شده است ؛ مثل دیر خوب شدن و ناکارآمدی درمان های معمولی ؛ ترشحات بد بو و کف آلود ؛ دلمه های لجنی و بد شکل ؛ چرمینه شدن بالای زخم ؛ ایجاد تب و ضعف و بی حالی …(درمان زخم بستر با تمیز کردن زخم)

زخم بستر در افرادی که مدتهای طولانی بستری هستند یا بر روی صندلی می نشینند به وجود می آید.این عارضه بیشتر در افراد سالخورده و بر روی برآمدگیهای استخوانی ایجاد می شود . کم خونی موضعی منجر به نکروز پوست و ایجاد زخم عمیق شونده و مقاوم به درمان میگردد که به آن زخم بستر یا فشاری می گویند.
نظر به آنکه درمان زخم بستر بسیار سخت و طولانی می باشد بهترین کار جلوگیری از ایجاد آن در افراد مساعد به ایجاد زخم می باشد بدین منظور برای درمان زخم بستر این افراد باید از بی حرکتی طولانی پرهیز کنند و در صورت عدم امکان حرکت بهتر است بیمار مرتب جابجا گردد و روی نواحی فشار پوستی به آرامی ماساژ داده شود و برای حفظ رطوبت پوست از کرم های مرطوب کننده استفاده شود. بدیهی است استفاده از تشک مواج موثرتر است.(درمان زخم بستر با تمیز کردن زخم)
درمان زخم بستر با تمیز کردن و پانسمان مرتب زخم بستر

برایدرمان زخم بستر و ممانعت از عفونت باید زخم را تمیز نگه داشت. زخم مرحله یک را میتوان مرتب با آب تمیز و صابون ملایم شستشو داد ولی وقتی زخم ایجاد شده است شستشو باید با محلول سالین یا نمکی انجام شود. پانسمان موجب خشک نگه داشتن زخم و ممانعت از ورود میکروب به آن میشود. انواع مختلف پانسمان درمان زخم بستر بصورت گاز، ژل، فوم یا فیلم وجود دارند.(درمان زخم بستر با تمیز کردن زخم)
اقدامات دیگر برای درمان زخم بستر
برای درمان زخم بستر به بیمار داروهایی داده میشود تا شدت درد وی را کاهش دهد.
برایدرمان زخم بستر در صورت عفونی شدن زخم به بیمار آنتی بیوتیک داده میشود.
برای درمان زخم بستر وضعیت تغذیه بیمار بهتر میشود. ویتامین سی و روی به بهبود زخم کمک میکنند.(درمان زخم بستر با تمیز کردن زخم)
در موارد اسپاسم عضلات از یک شل کننده عضلانی استفاده میشود.(درمان زخم بستر با تمیز کردن زخم)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.