درمان زخم بستر و اقدامات کلی آن

درمان زخم بستر و اقدامات کلی آن


5/5 - (1 امتیاز)

درمان زخم بستر و اقدامات کلی آن

درمان زخم بستر و اقدامات کلی آن موجب پیشرفت روند بهبودی خواهد شد و اینکه می توانید به بهترین شکل ممکن درمان زخم بستر را انجام دهید. درمان زخم بستر به شما کمک می کند تا بتوانید از شرِ این زخم خلاص شوید. این زخم برای همه ی بیماران زجر آور است و پیشرفت آن موجب مرگ بیمار خواهد شد.

پس با انتخاب بهترین روش درمان و پیشگیری از زخم بستر بیمار را از مرگ نجات دهید و به او زندگی دوباره ببخشید. با استفاده از بهترین پماد مناسب برای درمان زخم بستر بیمار کاملاً درمان خواهد و اینکه مدت زمان درمان بستگی به سطح زخم دارد که چقدر پیشرفت کرده در این صورت هم نمی توان گفت که مدت زمان درمان چقدر خواهد بود. با استفاده از بهترین روش به جنگ زخم بستر بروید و آن را به طور کامل نابود کنید.

اقداماتی جهت درمان زخم بستر :

۱- برای درمان زخم بستر جابجایی بیمار هر ۲ ساعت بدون آنکه پوست بیمار کشیده یا زخم شود.

۲- برای درمان زخم بستر حفظ رطوبت پوست.

۳- برای درمان زخم بستر سرتخت بیمار بالا نباشد.

۴- از نظر بهداشت و دفع ادرار و مدفوع کنترل شود.

۵- از ویتامین C روزانه ۲قرص ۵۰۰ میلیگرمی و غذای مقوی و حاوی پروتیین زیاد استفاده نمایید.

پانسمان زخم برای درمان زخم بستر 

پوشش های جدید زخم که بخار از آن عبور می کند در تسریع بهبودی موثر است . این پانسمان حتی برای زخم های عفونی موثر است ولی در صورت بروز سلولیت نباید بکار گرفته شود. جهت پانسمان بسته بایستی پوشش پانسمان را با یک حاشیه ۲تا ۳ سانتی برید و آن را روی زخم گذاشت و هر ۵ تا ۷ روز یا زودتر در صورت جمع شدن ترشحات تعویض کرد و تا بهبودی کامل ادامه داد.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید :

علت و درمان زخم دیابت

علت و پیشگیری از زخم بستر

درمان زخم بستر و اقدامات کلی آن - درمان فوری زخم بستر
تمیز نگه داشتن زخم در درمان زخم بستر چه تاثیری دارد ؟

بهتر است با سرم نرمال سالین و رعایت کامل بهداشت باشد و بافت های مرده اطراف زخم نیز باید به آهستگی تمیز شود. در این صورت می توانید از عفونت و تشدید زخم جلوگیری کنید. در صورت عفونی شدن زخم بستر هم استفاده از آنتی بیوتیک موضعی برای درمان زخم بستر فقط در صورت وجود ترشحات بدبو و عفونی از آنتی بیوتیک خوراکی یا تزریقی فقط در صورتی که کشت باکتریولوژیک مثبت باشد استفاده شود.

چه زمان جراحی برای درمان زخم بستر انجام می شود ؟

روش جراحی و فلاپهای عضلانی پوستی برای درمان زخم بستر در زخم های عمیق و پایدار روش انتخابی است. زخم بستر در افرادی که مدت های طولانی بستری هستند یا بر روی صندلی می نشینند به وجود می آید. این عارضه بیشتر در افراد سالخورده و بر روی برآمدگی های استخوانی ایجاد می شود . کم خونی موضعی منجر به نکروز پوست و ایجاد زخم عمیق شونده و مقاوم به درمان میگردد که به آن زخم بستر یا فشاری می گویند.

نظر به آنکه درمان زخم بستر بسیار سخت و طولانی می باشد بهترین کار جلوگیری از ایجاد آن در افراد مساعد به ایجاد زخم می باشد بدین منظور این افراد باید از بی حرکتی طولانی پرهیز کنند و در صورت عدم امکان حرکت بهتر است بیمار مرتب جابجا گردد و روی نواحی فشار پوستی به آرامی ماساژ داده شود و برای حفظ رطوبت پوست از کرم های مرطوب کننده استفاده شود. بدیهی است استفاده از تشک مواج موثرتر است.

قبل از اقدام به جراحی بهتر است برای درمان زخم بستر ابتدا آن را بر اساس شدتش طبقه بندی نمود :

۱- نوع خفیف با درگیری اپیدرم

۲- نوع متوسط با درگیری اپیدرم و درم

۳- نوع شدید با درگیر ی اپیدرم ، درم و بافتهای زیر جلدی

۴- نوع خیلی شدید که زخم به استخوان و عضله رسیده است.

مطالعه مطالب زیر را از دست ندهید : 

درمان التهاب ناشی از لیزر با پماد کیمیا

درمان سوختگی خانگی با پماد کیمیا

درمان زخم بستر و اقدامات کلی آن - نواحی درگیر زخم بستر

درمان زخم بستر با روشی مطمئن

جهت درمان زخم بستر و پیشگیری از آن کافیست از روشی مطمئن استفاده کنید تا بتوانید به نتیجه ای که می خواهید برسید. به منظور پیشگیری از زخم بستر و درمان زخم بستر به شما پیشنهاد میکنیم از پماد کیمیا استفاده کنید.

استفاده از پماد کیمیا برای اکثر بیمارانی که از زخم بستر رنج می برند بسیار موثر است و برای اینکه درمان را سریعتر شروع کنید و کار به جراحی و قطع عضو نکشد بهترین کار سفارش این پماد است. از خصوصیات و مکانیسم پماد کیمیا می توان به بهبودی کامل زخم بستر در تمام مراحل اشاره کرد شاید روش جراحی برای بار اول جوابگو باشد اما مطمئن هستید که دوباره زخم باز نمی گردد؟

خب پس بهتر است از روش قطعی و مطمئن استفاده کنید که برای همیشه از شر زخم بستر خلاص شوید. همچنین از پماد کیمیا می توانید برای درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم سوختگی و انواع زخم های پوستی استفاده کنید. برای سفارش پماد کیمیا کافیست با هر روشی که راحت هستید روی دکمه های زیر کلیک کنید برای افزایش سرعت شما در سفارش پماد کیمیا دکمه های زیر را قرار دادیم تا سریعتر نسبت به خرید این پماد اقدام کنید. پیش به سوی درمان و جلوگیری از قطع عضو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.