پیشگیری از زخم بستر با پماد کیمیا

پیشگیری از زخم بستر موثرتر از درمان است!

پیشگیری از زخم بستر

پیشگیری از زخم بستر به شما کمک می کند که از دچار شدن به زخم بستر خلاص شوید. راه های پیشگیری زیادی وجود دارد با انجام دادن آنها نیازی نیست درد زخم زجر آور را تحمل کنید. همانطور که میدانید زخم بستر به معنای یکجا دراز کشیدن یا نشستن در طولانی مدت است که باعث می شود قسمت استخوانی بدنتان زخم شود اگر راه پیشگیری و درمان زخم بستر را انجام ندهید اتفاقاتی می افتد که جبران ناپذیر است و چیزی جزء پشیمانی برایتان نخواهد ماند.

پیشگیری از زخم بستر - درجه بندی زخم بستر

نشانه های بروز زخم بستر چیست؟

برای اینکه بتوانید پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید اول از همه باید بدانید با بروز چه نشانه هایی باید اقدام کنید. علائمی که باید به آن توجه کنید شامل موارد زیر است :

👈 تغییرات غیرمعمول در رنگ پوست یا بافت
👈 تورم
👈 ایجاد عفونت
👈 قسمتی که بیمار احساس خنک تر می کند
👈 نقطه ی نازک

تمام نشانه های بالا به شما اطلاع می دهد که زخم بستر در حال تشکیل شدن است و باید پیشگیری را هر چه سریعتر انجام دهید تا کار به جاهای باریک تر نکشد. معمولا بیماران وقتی زخم بستر ایجاد شود در آن نقطه سوزشی احساس می کنند شما با مشاهده ی آن نقطه متوجه خواهید شد که قرمز و متورم شده است بنابراین باید راه پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه :

راهنمای پیشگیری از زخم بستر

راه های پیشگیری از زخم بستر

پیشگیری از زخم بستر -جابجایی بیمار

اولین راه پیشگیری از زخم بستر : تغییر وضعیت بیمار

اولین راه پیشگیری از زخم بستر این است که بیمار را هر یک ساعت تا دو ساعت یک بار جابجا کنید ، طوریکه اصطکاکی ایجاد نشود معمولا بیمارانی که در کما هستند یا نمیتوانند از جایشان تکان بخورند را باید جابجا کنید و افرادی که روی ویلچر مینشینند را حتما چند بار در روز بهتر است روی تخت دراز بکشد و از حالت نشسته دربیاید. این راهکار می تواند به بیمار کمک کند که دچار زخم بستر نشود. پس یادتان نرود که بیمار  را هر چند ساعت یکبار جابجا کنید. اگر کمکاری کنید بیمار دچار زخم بستر می شود و آن موقع بیمار درد بیشتری را تحمل می کند.

پیشگیری از زخم بستر-تغییر وضعیت بیمار

دومین راه پیشگیری از زخم بستر : مراقبت از پوست

دومین راه پیشگیری از زخم بستر این است که از پوست بدنتان مراقبت کنید.  پوست را تمیز و خشک نگه دارید. پوست را با پاک کننده ملایم بشویید و آن را خشک کنید. این روش تمیز کردن را به طور مرتب انجام دهید تا در معرض رطوبت ، ادرار و مدفوع پوست از حالت خیس بودن خارج شود.

خشک نگه داشتن پوست از تشکیل شدن زخم بستر جلوگیری می کند. رطوبت زیاد سبب افزایش احتمال آسیب پذیری پوست میشود پس تا جایی که می توانید پوست را همیشه خشک نگه دارید اگر هم فرد دچار زخم بستر شده است بازهم روند شستشو و خشک کردن روی زخم را انجام دهید تا عفونت نکند البته بعد از شستشو میتوانید از پماد کیمیا استفاده کنید با استفاده از این پماد به راحتی درمان زخم بستر قطعی را انجام می دهید و دیگر نیازی نیست بیمار درد زیادی را تحمل کند.

معمولا وقتی بیمار را جابجا میکنید ممکن است رویه ی تخت چروک شود و همان چروک ها باعث اصطکاک بیشتر می شود بنابراین بهتر است همیشه رویه ی تخت همیشه صاف باشد تا اصطکاک باعث تشکیل زخم بستر نشود.

پوست بیمار را هر روز بررسی کنید ، این کار باعث می شود که اگر بیمار دچار زخم شد برای درمان همان لحظه اقدام کنید تا پیشروی نکند برای درمان زخم بستر هم کافیست مقداری پماد کیمیا روی زخم بمالید و بعد روی آن را پانسمان کنید این کار باعث می شود همان لحظه درمان را آغاز کنید و از عفونت و پیشرفت زخم جلوگیری کنید.

پیشگیری از زخم بستر-داشتن رژیم غذایی مناسب

سومین راه پیشگیری از زخم بستر : داشتن رژیم غذایی مناسب 

زمانی که در حالت خوابیده یا نشسته هستید بهتر است به تغذیه و رژیم غذایی خود توجه داشته باشید از غذاهای چرب دوری کنید ، چون ممکن است در حالت خوابیده چاق شوید و چاقی هم یک عاملی برای ایجاد زخم بستر است. به جای غذاهای چرب از مواد غذایی که حاوی ویتامین های C و E ، کلسیم هستند استفاده کنید. از مصرف غذای بیش از اندازه خودداری کنید میوه و سبزیجات مصرف کنید، علاوه بر این موارد  بهتر است روزانه خوردن ۸ تا ۱۰ لیوان آب را فراموش نکنید.

داشتن رژیم غذایی به شما کمک می کند که دچار زخم بستر نشوید و با خیالی آسوده دوران نقاهت خود را بگذرانید. از خوردن ویتامین کوتاهی نکنید حتما در مصرف غذاهایی که ویتامین های ذکر شده را دارند استفاده کنید ماهی یکی از غذاهایی است که هم لذیذ است هم اینکه ویتامین دارد.

مطلب پیشنهادی :

راه درمان و پیشگیری از زخم بستر

روش دیگری هم برای درمان زخم بستر و پیشگیری از آن وجود دارد؟

بله وجود دارد ، آن هم پماد کیمیا است. پماد کیمیا خواص دارویی بسیار مناسبی دارد که می تواند پیشگیری از زخم بستر را برای شما بیماران عزیز انجام دهد. پس افرادی که در معرض درگیری با زخم بستر هستند لازم نیست نگران باشید چون پماد کیمیا از شما حفاظت می کند تا دچار این زخم دردآورد نشوید. البته موارد بالا را حتما باید انجام دهید اگر از رطوبت جلوگیری نکنید یا رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید پماد کیمیا به تنهایی نمی تواند برای شما معجزه کند.

اگر هم دچار این زخم شدید و کار از کار گذشته است که دیگر باید به فکر درمان باشید بازهم مواردی که ذکر شد را انجام دهید تا از پیشرقتش حداقل جلوگیری کنید ، اگر درمان زخم بستر را انجام ندهید و اجازه ی پیشروی را به آن بدهید ممکن است بیمار را از دست بدهید ، زخم بستر بعد از مدتی شدت پیدا می کند طوری که تمام بافت پوست از بین می رود ، دچار عفونت می شود که اگر این عفونت تشدید پیدا کند مرگ بیمار حتمی است. پس از پماد کیمیا استفاده کنید تا درمان زخم بستر و پیشگیری از زخم بستر را به خوبی انجام دهید. تاکید ما برای اینکه از پماد کیمیا استفاده کنید این است که بسیاری از افراد بودند که دچار زخم بستر شده بودند و با مصرف این پماد کاملا بهبود پیدا کردند و هیچگونه بازگشتی هم دیده نشد.

سفارش پماد کیمیا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.