توصیه های پیشگیری از زخم دیابت-درمان زخم دیابت

توصیه های پیشگیری از زخم دیابت-درمان زخم دیابت


Rate this post

توصیه های پیشگیری از زخم دیابت

توصیه های پیشگیری از زخم دیابت را حتما جدی بگیری تا دچار به قطع عضو نشوید و اینکه زخم دیابت یک زنگ خطر برای افراد دیابتی به حساب می آید که باید آن را جدی بگیرید اگر جدی نگیرید ممکن است حتی منجر به مرگ شود. همانطور که میدانید دیابت یک بیماری خاموش است و بهتر است اگر هم دچار زخم دیابت هنوز نشده اید راه های پیشگیری از آن را حتما جدی بگیرید.

هیچوقت کسانی که به دیابت مبتلا هستند نباید حتی از زخم های بسیار کوچک و سطحی چشم پوشی نمایید چون زخم های بسیار ریز هم نیاز به مراقبت های پزشکی دارد و اینکه هیچوقت پشت گوش نیندازید و توصیه های پیشگیری از زخم دیابت را جدی بگیرید. همراه ما تا آخر مطلب باشید تا روش های پیشگیری از زخم دیابت را بدانید. بازهم تاکید می کنیم که اگر دچار بیماری زخم دیابت هستید زخم های سطحی را جدی بگیرید.

دلایل پیشگیری از زخم دیابت در پا چیست؟

به نظر شما چه دلیلی وجود دارد که آنقدر دکتر ها و سایت های پزشکی تاکید می کنند که  وقتی دچار بیماری دیابت هستید پاهای خود را مورد بررسی قرار دهید که اگر دچار زخم دیابت شد سریعاً باید درمان زخم دیابت را انجام دهید.همانطور که می دانید کف پا دورترین قسمت بدن از قلب است و نسبت به دیگر بافت های بدن خون کمی دریافت میکند. به همین علت است که در هوای سرد اولین جایی از اندام که سرد میشود پا است.

بیماری دیابت در بلند مدت موجب کم شدن جریان خون در همه بدن میشود ولی این مشکل در پا بیشتر از جاهای دیگر خودش را نشان میدهد.

همین امر موجب میشود که زخم هایی که بطور مرتب در اثر آسیب های محیطی در پای همه افراد ایجاد میشوند ولی به سرعت خوب میشوند در پای این افراد خوب نشود چون درمان زخم دیابت به مواد غذایی و اکسیژن نیاز دارد که از راه خون به بافت ها میرسد.

خود بیماری دیابت هم بطور کلی دفاع ایمنی بدن را کاهش میدهد. این امر موجب گسترش عفونت در زخم و تاخیر در درمان زخم دیابت میشود پس حتما این موضوع را جدی بگیرید و درمان زخم دیابت را هر موقع که متوجه شدید زخم کوچکی در پایتان ایجاد شده است انجام دهید.

پس متوجه این موضوع شدید که چرا باید حتما پاهای خود هر روز مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید پیشگیری از زخم دیابت را انجام دهید. اگر متوجه زخم کوچکی شدید حتما درمان زخم دیابت را انجام دهید.

مطالب پیشنهادی :

نتایج عدم درمان زخم دیابت کشنده

درمان زخم بستر و علت شایع آن

راه های درمان زخم دیابت

توصیه های پیشگیری از زخم دیابت

اولین راه های پیشگیری و درمان زخم دیابت چیست؟

راهی ساده برای پیشگیری از زخم دیابت : هیجوقت پابرهنه نباشید!

بهترین راه های ساده برای درمان زخم دیابت و پیشگیری از آن این است که هیچوقت در خانه یا هر مهمانی که میروید پابرهنه نباشید همیشه یک دمپایی روفرشی بپوشید چون حس در پاها از بین می رود و شما متوجه آن نمی شوید که تیزی یا شیئی داخل پای شما فرو رفته است و همین نفهمیدن باعث می شود زخم دیابت عمیق تر شود و زمانی متوجه شوید که کار از کار گذشته است و زخم دیابت شما عمیق تر شده و نیاز به جراحی یا قطع عضو پیدا خواهد کرد. پس بهترین راه درمان زخم دیابت این است که هیچوقت پا برهنه نباشید.

راه دوم برای پیشگیری از زخم دیابت : شستشوی پا

دومین راه بسیار ساده که می توانید برای پیشگیری از زخم دیابت انجام دهید این است که با آب گرم و صابون حتما کف پا را شستشو دهید و همیشه حرارت آب را با دست چک کنید نه با پا چون پا حس درست حسابی ندارد ، بعد از آن شروع کنید پاهای خود را ماساژ دهید و با صابون بشویید حتما بین انگشتان پای خود را هم شستشو دهید چون بعضی از افراد هستند که بین انگشتان پا را هیچوقت نمیبینند و همین موضوع باعث می شود هیچوقت متوجه زخم دیابتی که بین انگشتان پا ایجاد شده است نشوند پس بین انگشتان پا را حتما مورد بررسی و تمیز کنید. بعد از شستشو حوله را به آرامی روی پوست پا فشار دهید و خشک کنید بین انگشتان را با دقت بیشتری خشک کنید.

راه های دیگر برای پیشگیری از زخم دیابت : درست کوتاه کردن ناخن پا و جلوگیری از خشک شدن پا

راه دیگر این است که هیچوقت نگذارید پوست کف پا ترک بخورد یا خشک شود .حتما از لوسیون ها و کرم های مرطوب کننده ی مناسب استفاده کنید چون هرچقدر پوست پا خشک باشد زودتر دچار زخم دیابت خواهیدشد.

در زمان کوتاه کردن ناخن های خود هم حتما دقت کنید و تا گوشت پا هیچوقت ناخن را کوتاه نکنید. اگر این موارد را جدی بگیرید صد در صد می توانید درمان زخم دیابت و پیشگیری از آن را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه :

روش تازه برای درمان زخم دیابت

درمان زخم دیابت و نشانه های آن

توصیه های پیشگیری از زخم دیابت-پماد کیمیا

درمان زخم دیابت همین حالا انجام دهید !

راه دیگری از درمان زخم دیابت این است که پماد کیمیا استفاده کنید ، پماد کیمیا باعث می شود که شما هم پیشگیری  و هم اینکه درمان قطعی زخم دیابت را انجام دهید. پماد کیمیا خواص دارویی قوی دارد که باعث میشود شما به راحتی درمان زخم دیابت را انجام دهید.

همیشه این نکته را هم در نظر بگیرید که میزان دیابت خونتان را در وقت هایی که دکتر متخصص به شما می گوید مورد بررسی قرار دهید تا قند خون افزایش پیدا نکند پس حتما این مورد را جدی بگیرید چون اگر نتوانید قند خون را کاهش دهید نمیتوانید در مورد درمان زخم دیابت هم موفق شوید. پس اولین کاری که میکنید این باشد که قند خون را کاهش دهید و بعد از آن درمان زخم دیابت را انجام دهید.

برای اینکه هر چه سریعتر برای درمان زخم دیابت اقدام کنید و از شر آن خلاص شوید همین حالا برای خرید پماد کیمیا اقدام کنید ، از خرید پماد کیمیا پشیمان نمی شوید بلکه آن را به دوستان و آشنایانتان پیشنهاد خواهید کرد.

درمان زخم دیابت ، پیشگیری از زخم دیابت را همین حالا شروع کنید ، پماد کیمیا علاوه بر درمان زخم دیابت در درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم شقاق و … موثر است ، راه های سفارش پماد کیمیا هم به صورت آنلاین صورت می گیرد هم به صورت حضوری که بعضی داروخانه ها به عنوان نماینده برای فروش پماد کیمیا  اقدام کرده اند ، روی دکمه های زیر همین حالا کلیک کنید تا دیر نشده پماد کیمیا را سفارش دهید ، اگر هم از مالیدن پماد روی زخم دیابت حالتان بد می شود میتوانید از مراکز پرستاری یک پرستار را برای انجام این کار درخواست کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.