اصول مراقبت و درمان زخم دیابت

اصول مراقبت و درمان زخم دیابت


Rate this post

اصول مراقبت و درمان زخم دیابت

دانستن اصول مراقبت و درمان زخم دیابت به شما کمک می کند که از پیشروی زخم دیابت خود جلوگیری کنید و بهترین روش درمان زخم دیابت را انجام دهید که مجبور نشوید قطع عضو را انجام دهید. همانطور که میدانید بیماری دیابت شایع ترین نوع بیماری در حال حاضر است که مشکلات مختص به خود را دارد. نقطه ای که دیابت روی آن تاثیر می گذارد پاها هستند. اگر یک بریدگی کوچک روی پای شما ایجاد شده است آنرا جدی بگیرید و هرچه سریعتر برای درمان آن اقدام کنید چون همان زخم کوچک به یک زخم بزرگ تبدیل می شود که در آخر مجبور می شوید پای خود را قطع کنید. دیابت به عصب پاهای شما آسیب می رساند که باعث می شود احساس پاهای شما از بین برود. برای اینکه اصول مراقبت و درمان زخم دیابت را متوجه شوید ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

برای پیشگیری از زخم دیابت حتما دیابت را کنترل کنید ! 

بیماری دیابت جریان خون در پاها را کاهش می دهد که باعث می شود ترمیم  آسیب دیدگی ، مقاومت در برابر عفونت را کاهش دهد همین موضوع باعث می شود که اگر دچار زخم دیابت هم شدید حس نکنید یا اینکه زمانی که اقدام به درمان زخم دیابت کردید خیلی دیر شده باشد. وقتی جسم تیزی یا چیز دیگری داخل کفشتان باشد به دلیل اینکه جریان خون در پاهایتان کاهش پیدا کرده حس نمی کنید بنابراین پای شما دچار تاول دیابتی و یا زخم دیابتی خواهد شد. اگر برای درمان زخم دیابت اقدامی نکنید ممکن است همان زخم عفونت کند و روند درمان را سخت تر کند همچنین قطع عضو نتیجه ی آن خواهد شد.

پیشگیری و درمان زخم دیابت را بسیار ضروری است و باید آن را جدی گرفت ، حتما میزان قند خون را کنترل کنید تا مشکلاتی مثل بی حسی کف پا پیش نیاید که وقتی دچار زخم دیابت شدید بفهمید و کار به قطع عضو نکشد. هرچقدر به میزان قند خون خود رسیدگی کنید می توانید به راحتی درمان زخم دیابت را انجام دهید و پیشروی آن جلوگیری کنید. درمان زخم دیابت را هرچقدر سریعتر انجام دهید به راحتی می توانید از پیشروی آن جلوگیری کنید.

هر روز پاهای خود را حتما چک کنید تا هرچه سریعتر درمان زخم دیابت را انجام دهید !

هر روز پاهای خود را به خصوص بین انگشتان پای خود را چک کنید که اگر دچار زخم دیابت شده اید پیشگیری را انجام دهید و هر چه سریعتر برای درمان زخم دیابت اقدام کنید و اینکه پاهای خود را با آب گرم حتما بشویید آب گرم مظورمان آب جوش نیست ، بعد از شستشو هم مطمئن شوید که بین انگشتان پاهایتان کاملاً خشک شده باشد . قسمت کف پا و بین انگشتان را حتما توجه نشان دهید تا اگر دچار زخم دیابت هم شده بودید سریعاً برای درمان آن اقدام کنید. هرچقدر سریعتر متوجه زخم دیابت شوید و برای درمان زخم دیابتتان اقدام کنید راحت تر می توانید آن را مداوا کنید ولی اگر متوجه زخم دیابت ایجاد شده نباشید نمی توانید به راحتی از شر آن خلاص شوید و دردی که منجر به پیشروی از زخم دیابت را می کشید.

پس بهتر است پاهای خود را هر روز چک کنید تا بتوانید درمان زخم دیابت را به موقع انجام دهید تا نیازی نباشد در مدت طولانی درد زخم دیابت را تحمل کنید و این مورد را هم میدانید که اگر پاهای شما دچار مشکل شود شما از کار و زندگی می افتید چون نمی توانید به راحتی روی پای خود راه بروید.

مواردی دیگری که می توانید به درمان زخم دیابت کمک کنید  :

پوست خود را مرطوب نگه دارید تا پیشگیری از زخم دیابت را انجام دهید :

همیشه پوست پاهای خود را مرطوب نگه دارید ، اگر از لوسیون استفاده می کند نباید بین انگشتان پا لوسیون بزنید فقط یک لایه ی نازک روی پا و کف پا بزنید که مرطوب باشد. اگرپاهایتان هم پینه زده است با سنگ پا به آرامی آن را صاف کنید در صورت نیاز برای اینکار حتما به پزشک مراجعه کنید و هیچوقت پدیکور انجام ندهید چون آن ها از وسایلی که استفاده می کنند ممکن است زخم شود و دچار زخم دیابت شوید.

 

اصول مراقبت و درمان زخم دیابت-مرطوب نگه داشتن پاها
مرطوب نگه داشتن پاها
برای پیشگیری از زخم دیابت ناخن های پا را در موعدش کوتاه کنید و از کفش مناسب استفاده کنید :

ناخن های پاهایتان را مرتب کنید و با سوهان حتما ناخن های پا را مرتب و صاف کنید و نگذارید که ناخن پاهایتان بیش از حد بلند شود. پس هر موقع که احتیاج شد ناخن ها را کوتاه کنید اگر هم نمی توانید این کار را انجام دهید به کسی بسپارید که این کار را برای شما انجام دهد. همیشه کفش و جوراب بپوشید حتی در خانه هم پا برهنه راه نروید ، اگر هم راحت نیستید که با جوراب در خانه راه بروید از دمپایی استفاده کنید.

از کفش های مناسب که اندازه ی پاهایتان است بپوشید و مراقب پاهای خود باشید همچنین بهتر است قبل از اینکه اقدام به پوشیدن کفش های خود بکنید داخل آن را دست بکشید که جسمی داخل آن نباشد. جوراب هایتان هم حتما خشک باشد و روزانه آن را تعویض کنید. همچنین می توانید از جوراب هایی استفاده کنید که مخصوص کسانی است که از بیماری دیابت رنج می برند.

از پاهای خود در برابر گرما و سرما جلوگیری کنید :

از پاهای خود در برابر سرما و گرما حتما محافظت کنید. اگر پاهای شما در زمستان سرد است بهتر است جوراب بپوشید و از پدها گرم کننده استفاده کنید چون بدون این که بدانید پاهایتان میسوزد. جریان خون در پاها را حفظ کنید وقتی مینشینید بهتر است آن ها را بالا قرار دهید تا جریان خون در تمام نقاط پا مخصوصا کف پا هم جریان پیدا کند.

 

اصول مراقبت و درمان زخم دیابت-مراقبت از پاها در فصل گرما و سرما
مراقبت از پاها در فصل گرما و سرما
فعالیت بدنی را فراموش نکنید هم به درمان زخم دیابت کمک خواهید کرد هم به کاهش قند خون :

فعالیت بدنی را فراموش نکنید ، حتما دو سه بار مچ پاهای خود را بالا و پایین تکان دهید ، برای اینکه فعالیت بدنی مناسبی داشته باشید حتما به پزشکتان مراجعه کنید و براساس برنامه ریزی که او میدهد انجام دهید. مراجعه به پزشکتان را فراموش نکنید و برای کنترل قند خون ، و معاینه ی پاهایتان حتما هر ماه پیش پزشکتان بروید.

از همین حالا برای پیشگیری از زخم دیابت اقدام کنید :

همین امروز مراقب از پاهای خود را شروع کنید و پیشگیری از زخم دیابت را آغاز کنید تا همه بتوانیم از تعداد افرادی که دچار قطع عضو می شوند بکاهیم. هر روز یک زمان خاصی را برای چک کردن پاهای خود تنظیم کنید و سایر مواردی که ذکر کردیم را حتما انجام دهید.

برای مراقبت و درمان زخم دیابت از پماد کیمیا استفاده کنید !

اگر هنوز خوشبختانه دچار زخم دیابت نشدید و در فکر این هستید که پیشگیری از زخم دیابت را انجام دهید اول از هم بهتر است آن مواردی که در بالا ذکر شد را حتما انجام دهید و بعد از آن حتما از پماد کیمیا استفاده کنید . پماد کیمیا به دلیل خواص درمانی که دارد می تواند گردش خون در پای شما را افزایش دهد همین گردش خون در پاهای شما به بی حس نشدن کمک بزرگی می کند. اگر هم دچار زخم دیابت شدید نگران این موضوع نباشید و از پماد کیمیا برای درمان زخم دیابت استفاده کنید.

پاسخ سوال شما در بهبود زخم دیابت توسط پماد کیمیا :

یک موردی که بسیاری از شما عزیزان از ما سوال می کنید این است که : من از پماد کیمیا استفاده می کنم ولی یک ذره خوب شده فقط. در جواب این سوال شما بهتر است اول سوالاتی از خودتان بپرسید :

که زخم دیابت در چه سطحی است ؟ ، دکترتان به شما چه پیشنهادی داده است ؟ ، قند خونتان را اصلاً کنتر می کنید ، موارد بهداشتی برای تمیز نگه داشتن پاهایتان را انجام می دهید ؟ ، اگر جواب همه ی این سوالات منفی است یعنی خودتان جواب سوالتان را دادید پس منتظر معجزه نباشید که با دو روز مصرف کردن پماد فکر کنید همین الان یهویی خوب می شود ، اول اینکه قند خون را حتما باید کنترل کنید دوم اینکه پماد کیمیا را باید مداوم استفاده کنید نه دو روز استفاده کنید بگویید خوب نشد پس بیخیال ، بعد هم طول درمان دارد بعد از چند وقت استفاده متوجه تغییرات آن خواهید شد.

پس درمان زخم دیابت ، پیشگیری از زخم دیابت را همین حالا شروع کنید ، پماد کیمیا علاوه بر درمان زخم دیابت در درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم شقاق و … موثر است ، راه های سفارش پماد کیمیا هم به صورت آنلاین صورت می گیرد هم به صورت حضوری که بعضی داروخانه ها به عنوان نماینده برای فروش پماد کیمیا  اقدام کرده اند ، روی دکمه های زیر همین حالا کلیک کنید تا دیر نشده پماد کیمیا را سفارش دهید ، اگر هم از مالیدن پماد روی زخم دیابت حالتان بد می شود میتوانید از مراکز پرستاری یک پرستار را برای انجام این کار درخواست کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.