ارتباط درمان زخم دیابت و قند خون

ارتباط درمان زخم دیابت و قند خون


Rate this post

ارتباط درمان زخم دیابت و قند خون چیست؟

ارتباط درمان زخم دیابت و قند خون مثل الاکلنگ است هرچقدر میزان قند خون بیشتر باشد زخم دیابت شما عمیق تر خواهد شد پس هرچقدر که در توانتان است میزان قند خون را کنترل کنید تا بتوانید درمان زخم دیابت را راحت تر انجام دهید و اینکه اگر هم از پماد کیمیا استفاده کنید ولی در کاهش قند خون کم کاری کنید روند درمان زخم دیابت کندتر خواهد شد.

دیابت نتیجه عدم توانایی بدن در تولید یا استفاده از انسولین است. انسولین هورمونی است که به بدن شما اجازه می دهد گلوکز یا قند را به انرژی تبدیل کند. اگر بدن شما در متابولیسم گلوکز مشکل داشته باشد ، می تواند منجر به بالا رفتن قند خون شود. این می تواند بر توانایی بدن شما در بهبود زخم دیابت و دیگر زخم ها تاثیر داشته باشد.

مطالعه ی این مطلب را ادامه دهید تا در مورد روند بهبودی ، راههای سرعت بخشیدن به روند بهبود و همچنین چگونگی بهبود قدرت درمانی بدن در طولانی مدت بیشتر بدانید.

چرا باید میزان قند خون را برای درمان زخم دیابت کنترل کرد؟

در مبتلایان به دیابت ، زخم ها به آرامی بهبود می یابند و سریعتر پیشرفت می کنند ، بنابراین مهم است بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید.اگرچه بریدگی ، چرای خراش ، خراش و تاول می تواند در هر نقطه از بدن اتفاق بیفتد ، اما پاها یکی از شایع ترین مکان های آسیب دیدگی هستند. یک زخم کوچک روی پا می تواند به سرعت در زخم پا ایجاد شود.

در صورت عدم درمان زخم دیابت ، زخم دیابت پا می تواند عمیق تر شود و همین امر به مشکلی بزرگ تبدیل خواهد شد. بین ۱۴ تا ۲۴ درصد افرادی که به دیابت مبتلا هستند و به زخم مبتلا می شوند ، قطع عضو از اندام تحتانی مثل پا، انگشتان پا خواهند بود. به همین دلیل ، بسیار مهم است که شما به طور منظم میزان قند خون را چک کنید و هرگونه زخم را که در  پا ایجاد شده است را اطلاع دهید تا پزشک برای معالجه ی زخم راهی پیش روی شما بگذارد. ابتلا به زخم های اولیه که هنوز عمیق نشده اند را می توانید به راحتی درمان کنید.

حتما میزان قند خون را کنترل کنید و هر سه ماه یا ۶ ماه آزمایش دیابت بدهید و آن را به پزشک خود نشان دهید تا دکتر با اطلاع از میزان قند خون شما دارو بدهد که بتوانید میزان دیابت را کم کنید.  درمان زخم دیابت و هر زخم دیگری که دچار آن می شوید را جدی بگیرید تا عمیق تر نشده است درمان را انجام دهید.

مطالب پیشنهادی :

چرا درمان زخم بستر مهم است؟

نتایج عدم درمان زخم دیابت کشنده

درمان زخم بستر و علت شایع آن

ارتباط درمان زخم دیابت و قند خون-پیشگیری از زخم دیابت

دلیل روند آرام درمان زخم دیابت چیست؟

هنگامی که مبتلا به دیابت هستید ، چندین عامل می توانند بر توانایی بدن شما در بهبود زخم دیابت تأثیر بگذارند که شامل موارد زیر می شود :

قند خون زیاد است ، که تاثیر مستقیمی در روند درمان زخم دیابت می گذارد و همانطور که میدانید سطح قند خون عامل اصلی در بهبودی سریع زخم ها و زخم دیابت شماست.

هنگامی که سطح قند خون شما بالاتر از حد معمول است ، این موارد رخ می دهد :

قند خون بالا مانع از انرژی زایی مواد مغذی و اکسیژن می شود.
مانع عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.
التهاب را در سلولهای بدن افزایش می دهد.

این موارد باعث روند آرام بهبود زخم دیابت می شود که هر چقدر دیرتر زخم دیابت بهبود پیدا کند باعث می شود که شما زجر طولانی مدتی را تحمل کنید فکر نکنید که زخم دیابت ساده است خیلی زجر آور است برای همین تاکید میکنیم که حتما قند خون را چک کنید.

نوروپاتی (از بین رفتن اعصاب در بعضی از نقاط بدن)

نوروپاتی محیطی همچنین می تواند ناشی از وجود قند خون باشد که به طور مداوم بالاتر از حد طبیعی است. با گذشت زمان ، آسیب به اعصاب و عروق وارد می شود. که این امر می تواند باعث از بین رفتن اعصاب مناطق آسیب دیده شود. نوروپاتی به ویژه در دست و پا شایع است. هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است در هنگام بروز زخم ، هیچ احساسی نداشته باشید. این یکی از دلایلی است که باعث می شود زخم دیابت پا در افراد مبتلا به دیابت شایع تر باشد.

ارتباط درمان زخم دیابت و قند خون-پماد کیمیا
گردش خون ضعیف تاثیر مستقیم در روند در مان زخم دیابت دارد!

مبتلایان به دیابت ، دو برابر احتمال ابتلا به بیماری عروق محیطی را دارند ، این یک وضعیت گردش خون ضعیف است. بیماری عروقی محیطی باعث باریک شدن رگهای خونی شما می شود که این امر باعث کاهش جریان خون به اندام ها می شود. بیماری دیابت آن هم با قند خون بالا بر گلبول های قرمز تأثیر می گذارد تا بتوانند به راحتی از طریق رگ ها عبور کنند  و سطح قند خون بالاتر از حد معمول ضخامت خون را افزایش می دهد و جریان خون بدن را حتی بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد که باعث می شود درمان زخم دیابت روند آرامتری داشته باشد.

مطالبی که مطالعه آن پیشنهاد می شود:

توصیه های پیشگیری از زخم دیابت

مراحل و راه های درمان زخم بستر

راه درمان زخم دیابت سریع

چگونه به روند درمان زخم دیابت کمک کنیم؟

برای کمک به روند درمان زخم دیابت ، این نکات را دنبال کنید :

*اول از همه چک کردن کردن میزان قند خون را فراموش نکنید. هرچقدر زودتر از وجود زخم دیابت مطلع شوید باعث می شود که از عفونت ها و عوارض آن پیشگیری کنید. پس برای پیشگیری از زخم دیابت حتماً روزانه میزان قند خون را در خانه با دستگاه های قند خون اگر دارید چک کنید و همیشه پاهای خود را چک کنید که اگر زخمی را مشاهده کردید برای درمان زخم دیابت اقدام کنید و  فراموش نکنید که چک کردن بین انگشتان و کف پای خود را از قلم نیندازید.

*پانسمانی که برای درمان زخم دیابت روی زخم قرار دادید را حتما عوض کنید و بیشتر دکترها پیشنهادی می کنند که حتما از پانسمان هایی که مخصوص به زخم هستند استفاده کنید.

راه درمان زخم دیابت که جوابگو است و بیشتر افراد از آن تاثیر مثبتی را دریافت کردند استفاده از پماد کیمیا است. پماد کیمیا به روند درمان زخم دیابت کمک می کند که میتوانید برای سفارش هم از داروخانه ها اقدام کنید هم به صورت آنلاین سفارش دهید که در ادامه برای دسترسی سریع و راحت شما عزیزان لینک هایش قرار داده شده است که هر چه سریعتر اقدام به دریافت پماد کیمیا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.