همه چیز درباره زخم دیابت

همه چیز درباره زخم دیابت


3/5 - (1 امتیاز)

همه چیز درباره زخم دیابت

بیماری دیابت بطور کلی دفاع ایمنی بدن را کاهش میدهد.بیماری دیابت در بلند مدت موجب کم شدن جریان خون در همه بدن میشود ولی این مشکل در پا بیشتر از جاهای دیگر خودش را نشان میدهد.
گسترش عفونت در زخم و تاخیر در بهبود آن از عوارض دیابت محسوب می شود.
حضور آسیب‌های دیابتی مختلف در پا٬ سندرم پای دیابتی نامیده می‌شود.

اتیولوژی زخم‌های دیابتی شامل موارد بسیاری است. در یک مطالعه، ‎۶۳ درصد زخم‌های دیابتی به ۳ مورد نوروپاتی حس محیطی، دفرمیتی (تغییرشکل) و تروما نسبت داده شده‌اند که بیشترین پاتولوژی و آسیب در پای بیمار اتفاق می‌افتد.
اگر انگشت پای شما کوبیده شد و یا در اثر پوشیدن کفش تنگ تاول زد و یا اگر موقع زدودن موهای زائد با تیغ، پوست خود را بریدید، این ها را دست کم نگیرید. اگر مبتلا به دیابت هستید، باید فوراً زخم های پوستی خود را درمان کنید.
درمان زخم های کوچک، از عفونت آن ها جلوگیری کرده و روند بهبودی را تسریع می کند.

زخم پای دیابتی خطرناک هستند

پاهای بیماران دیابتی، بیشتر از بقیه جاهای بدن در معرض آسیب مشکلات ناشی از زخم های دیابتی هستند.
در اثر آسیب اعصاب پا در بیماران دیابتی، این بیماران دچار بی حسی و کرختی پاها می شوند. در نتیجه خیلی دیر متوجه زخم پای خود می گردند.
پاها بیشتر دچار ورم می شوند که این ورم از بهبودی زخم ها جلوگیری می کند.
همچنین اگر زخمی روی دست ایجاد شود، می توانید دست خود را تکان دهید. ولی اگر کف پا زخم شود، حرکت دادن پا خیلی سخت است.
محققان نشان دادند، بروز زخم های باز پوستی بیشترین علت قطع پا در بیماران دیابتی است. به همین دلیل مراقبت و بهبودی زخم در بیماران دیابتی خیلی مهم است تا جدی و خطرناک نشود و تا حد امکان باید از بروز زخم پا در بیماران دیابتی جلوگیری کرد.

برای درمان زخم دیابتی ، زخم بستر کیمیا سدید دارو پماد عسل کیمیا را که با سال ها تحقیق  و پژوهش به دست آورده است در اختیار شما همراهان همیشگی قرار میدهد.

تا شما به راحتی با استفاده از این پماد عسل کیمیا تاثیرات آن را خواهید دید. برای اطلاعات بیشتر با کیمیا سدید دارو در تماس باشید. راه های ارتباطی در پایین صفحه ذکر شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.