همه چیز درباره زخم بستر

همه چیز درباره زخم بستر


Rate this post

همه چیز درباره زخم بستر

 

زخم بستر یا زخم فشاری نواحی از پوست گسیخته هستند که در افراد زیر بروز میکند :

بستری طولانی مدت در تخت ناتوانی در حرکت به مدت کوتاه به ویژه دربیماران عروق خونی یا عصبی استفاده از ویلچر یا صندلی کنار تختزخم بستري در نقاطی از بدن که فشار وزن بدن بیماررا تحمل میکند دیده میشود.

در بیماران بستري درتخت، زخم بستر به طور شایع در لگن، ستون مهره ها،قسمت تحتانی کمر، شانه ها، آرنج و سرین ها دیده می شود .

در بیمارانی که ویلچر استفاده میکنند زخم بستردر پائین کمر،کفل و پاها دیده میشود.
این فشار موقتی جریان خون پوست را متوقف مینمایدکه در نتیجه سلول های پوستی صدمه دیده و میمیرند.
با برداشتن فشار جریان خونرسانی به پوست بهبود یافته و پوست علائم و نشانه های صدمه را نشان میدهد.
در بی تحرکیهای دراز مدت یا بستری شدنهای طولانی مدت، فشار وارده بر یک ناحیه باعث اختلال و کاهش خون‌رسانی و در نتیجه تخریب پوست و لایه‌های آن شده که ابتدا در این نواحی لک قرمز رنگ و دردناک، به عنوان نشان اولیه زخم بستر ایجاد میشود،
این لک به راحتی برطرف نمیشود و در صورتی که جدی گرفته نشده و درمان نشود باعث ایجاد ترک در پوست و نهایتا تبدیل به زخم‌های عفونی میشود.
در آغاز ممکن است زخم بستر فقط یک لکه قرمز پوستی باشد.

زخم بستر اغلب در بخشهای استخوانی بدن ایجاد میشود زیرا در این قسمتها فشار بیش تری بر پوست وارد میشود و چربی کم تری برای محافظت از این ناحیه وجود دارد.

شایع ترین نقاط ایجادی زخم بستر

زخم بستر در بیش تر موارد در ناحیه کمر، استخوان خاجی و باسن به وجود می آید، البته این جراحت ممکن است روی زانو، قوزک، پاشنه پا و پشت سر نیز رخ دهد و در بین افراد مسن به دلیل کاهش فعالیت و نازک شدن پوست آن ها که توان و تحمل پوستشان در مقابل فشار کاهش یافته، شایعتر است.
رمان این زخمها به مراقبت زیادی نیاز دارد که چندین بخش مهم دارد.
در درمان این بیماران تغذیه ، جلوگیری از عفونت (شستشوی زخم با سرم) ،استفاده از لگن بیمار مناسب و تغییر پوزیشن بیمار به صورت مداوم اهمیت زیادی دارد امروزه از روشهای نوینی برای درمان این زخم ها استفاده میشود که تاثیر بسزایی در پیشرفت بهبودی آن ها دارد

برای درمان زخم دیابتی ، زخم بستر کیمیا سدید دارو پماد عسل کیمیا را که با سال ها تحقیق  و پژوهش به دست آورده است در اختیار شما همراهان همیشگی قرار میدهد.

تا شما به راحتی با استفاده از این پماد عسل کیمیا تاثیرات آن را خواهید دید. برای اطلاعات بیشتر با کیمیا سدید دارو در تماس باشید. راه های ارتباطی در پایین صفحه ذکر شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.