نقش ویتامین سی در درمان زخم دیابت

نقش ویتامین سی در درمان زخم دیابت


2/5 - (1 امتیاز)

نقش ویتامین سی در درمان زخم دیابت

دیابت یک بیماری است که با کاهش حساسیت به عمل بر روی انسولین به منظور تقویت قند (گلوکز) و آرام سازی خون (واژینیت) در عضله شناخته می شود. توانایی انسولین برای آرام سازی رگهای خونی، به طور جزئی توسط اکسید نیتریک (NO) کنترل می شود.

اکسید نیتریک ماده ای است که توسط دیواره سلول های خون (اندوتلیوم) تهیه  شده و باعث افزایش جریان خون به عضلات برای افزایش قند (گلوکز) به مناطق بدن میشود. بنابراین، اگر سلول های دیواره رگ های خون (اندوتلیوم) به درستی کار نمی کنند، ممکن است به مقاومت در برابر انسولین کمک کند.

تزریق ویتامین C به طور مستقیم به شریان ها نشان داده است که واکنش های رگ های خونی به اکسید نیتریک در بیماران دیابتی بهبود یافته است. محققان معتقدند این ممکن است به علت توانایی ویتامین C در افزایش سطح اکسید نیتریک در عروق خونی باشد. هدف از این مطالعه تعیین اثرات ویتامین C بر حساسیت به انسولین و عملکرد اندوتلیوم بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ است.

در درمان زخم دیابت در زخم‌های بزرگ و یا در کسانی که پزشک معالج با بررسی‌های بیشتر متوجه می‌شود وضعیت عروقی پای آنها ناکافی است معمولاً اقدام به قطع قسمتی از پا که زخم در آن قرار دارد می‌شود.

نقش ویتامین سی در درمان زخم دیابت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.