عوامل کندی درمان زخم دیابت

عوامل کندی درمان زخم دیابت


Rate this post

عوامل کندی درمان زخم دیابت چیست؟

عوامل کندی درمان زخم دیابت  از جمله مواردی است که باعث بهبود نیافتن زخم دیابت یا دیر بهبود یافتن آن می شود ، بهتر است برای درمان زخم دیابت این عوامل را بشناسید تا از آن ها جلوگیری کنید تا درمان زخم دیابت هرچه سریعتر بهبود پیدا کند. برای ادامه مطلب و شناسایی این عوامل با ما همراه باشید.

 

مطالب پر بازدید : 

درمان زخم دیابت طبیعی در خانه 

درجه بندی زخم های دیابتی

برخی از عوامل کندی درمان زخم دیابت :

گردش خون ضعیف : یکی از انواع بیماری های عروقی محسوب می شود که در آن خون به طور موثر در پاها جریان ندارد و همچنین روند درمان زخم دیابت را کندتر می کند.

قند خون بالا : قند خون بالا روند درمان زخم دیابت پا را کاهش کند می کند ، پس مدیریت قند خون از اهمیت زیادی برخوردار است. افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند زمان زیادی را صرف مبارزه با عفونت ناشی از زخم دیابت می گذرانند.

آسیب به عصب ها : یکی از عوارض قند خون بالا به حساب می آید که موجب از دست دادن احساس و اعصاب پاها خواهد شد. در بیشتر موارد ، در ابتدا وقتی اعصاب پا آسیب ببیند احساس سوزش و درد می کنید اما به مرور زمان و در طولانی مدت احساس درد پا کاهش میابد و منجر به زخم دیابتی می شود.

التهاب پا و زخم دیابت : برخی از زخم های دیابتی می توانند بر اثر ترشحات و گاهی وقت ها به صورت یک توده نمایان شوند به این نکته هم توجه داشته باشید که این زخم ها همیشه دردناک نیستند پس به بررسی پا چند بار در طی روز را انجام دهید.

خشکی پوست در افرادی که دیابت دارند شایع است . پای شما ممکن است بیشتر در معرض ترک خوردن باشد و پینه ، میخچه ، زخم های ریز و در نهایت خونریزی ممکن است اتفاق بیفتد.

عوامل کندی درمان زخم دیابت- پماد کیمیا 22720868

موارد شناسایی زخم دیابت

یکی از اولین مورد نشانه های زخم دیابت پا ، ترشح مایعات است که ممکن است جورابتان لکه دار شود یا کف کفش شما خیس شود. تورم غیر معمولی ، التهاب ، قرمزی و بوی بد از علائم اولیه زخم دیابت پا محسوب می شود.

علاوه بر این موارد یکی از واضح ترین علائم زخم دیابتی پا ، سیاه شدن بافت اطراف زخم است. دلیل سیاه شدن بافت عدم وجود جریان خون در اطراف زخم است.

قانقاریا یا تحلیل رفتن بافت به علت عفونت به صورت جزئی یا کامل در اطراف زخم ظاهر خواهد شد، در این حالت ممکن است ترشحات ، درد و بی حسی در آن نقطه رخ دهد.

نشانه های زخم دیابت پا همیشه آشکار نیستند. بعضی وقتها علائم زخم دیابت تا زمانی که عفونت نکند قابل رویت نمیباشد. بنابراین بهتر است در صورت مشاهده هرگونه تغییر رنگ پوست به ویژه سیاه شدن یا احساس درد در ناحیه ملتهب شده سریعا با پزشک خود درمیان بگذارید.

زخم دیابت به نظر پزشکان در مقیاس ۰ تا ۵ درجه بندی می شود :

۰ – زخم دیابتی وجود ندارد اما پا در معرض خطر قرار دارد.

۱-زخم دیابت وجود دارد ولی عفونتی ندارد.

۲-زخم دیابت پا عمیق است ، تاندون ، کپسول مفصلی بدون آبسه یا عفونت استخوان مشاهده می شود.

۳-زخم عمیق همراه با آبسه ، عفونت استخوان میباشد.

۴-قانقاریا در قسمتی از کف پا یا پاشنه پا بروز پیدا کرده است.

۵-قانقاریا شدید است و تمام کف پا را درگیر کرده است.

 

مطالب پیشنهادی : 

علت درد پا و درمان زخم دیابت 

درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی

عوامل کندی درمان زخم دیابت- پماد کیمیا

روش های کنترل عفونت زخم دیابت پا چیست؟

حمام کردن به موقع و شستن پاها

ضدعفونی کردن پوست در مقابل زخم دیابت

تعویض به موقع پانسمان و خشک نگه داشتن زخم دیابت

آنزیم درمانی

استفاده از مخلوط دارای آلژینات کلسیم برای جلوگیری از رشد باکتری ها

استفاده از پماد کیمیا برای افزایش گردش خون و جلوگیری از عفونت زخم دیابت

راه موثر برای جلوگیری از مشکلات پای دیابتی 

طبق گزارشات جمع آوری شده ۲ میلیون نفر در سال در اثر زخم دیابت پا دچار قطع عضو می شوند. مراقبت های پیشگیری از زخم دیابت اهمیت زیادی دارد و بهتر است آنها را جدی بگیرید. قند خون را به طور دقیق کنترل کنید و زیر نظر یک پزشک متخصص باشید ، وقتی که قند خون شما کنترل شود ابتلا به زخم دیابت کم خواهد شد.

برای پیشگیری از زخم دیابت میتوانید از راه های زیر کمک بگیرید :

شستن روزانه پا

کوتاه نگه داشتن ناخن پا ولی نه خیلی کوتاه

خشک نگه داشتن پاها

تعویض مرتب جوراب ها

مراقبت زیاد از پینه ها و میخچه ها

عدم انجام  پدیکور

پوشیدن کفش های مناسب

زخم دیابت پا ممکن است بعد از درمان دوباره به حالت اولیه باز گردد و بافت اسکار ( بافت سیاه شده ) در صورت آلوده بودن شدید پا دوباره تشدید شود بنابراین ممکن است پزشک شما را تشویق به پوشیدن کفش های دیابتی کند تا از بازگشت مجدد زخم دیابتی پا و عفونت پیشگیری شود.

البته بازهم این کار صد در صدی نیست و نمیتوان گفت که با پوشیدن یک جفت کفش دیابتی هیچوقت زخم دیابت باز نمیگردد ، شما با مصرف پماد کیمیا میتوانید از بازگشت دوباره زخم دیابت جلوگیری کنید و خود را برای یک خداحافظی برای همیشه آماده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه :  روند درمان زخم دیابت با پماد کیمیا

عوامل کندی درمان زخم دیابت را میدانید؟

درمان زخم دیابت با پماد کیمیا 

پماد کیمیا با مکانیسم درمانی قوی که دارد باعث درمان زخم دیابت قطعی و بدون بازگشت خواهد شد و بدون اینکه به بیمارستان بروید درمان زخم دیابت را درخانه انجام دهند. اگر هم هنوز دچار زخم دیابت نشده اید از پماد کیمیا برای پیشگیری از زخم دیابت استفاده کنید تا از زخم دیابت خلاص شوید.

با پماد کیمیا برای همیشه از زخم دیابت خداحافظی کنید که دیگر بعد از بهبودی کامل به سراغتان نخواهد آمد .

پماد کیمیا علاوه بر درمان زخم دیابت در درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم سوختگی ، درمان زخم شقاق و … بسیار موثر است.

برای سفارش پماد کیمیا میتوانید از دو راه اقدام نمایید یکی به صورت آنلاین و دیگری به صورت حضوری است که می توانید به داروخانه هایی که نمایندگی فروش پماد کیمیا را قبول کرده اند مراجعه نمایید و برای خرید پماد کیمیا اقدام کنید.

1 دیدگاه

  • خیلی مطلب خوبی بود! من بعد از بارداری م دچار دیابت شدم و خیلی دنبال اینم که راه درمان مناسب دیابت رو پیدا کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.