عسل و زخم های پوستی

عسل و زخم های پوستی


Rate this post

معجزات عسل در درمان زخم های پوستی

 

خواص عسل

خواص عسل و زخمهای پوستی : از خواص عسل  میتوان به این اشاره کرد که عسل دارای خواص ضدعفونی‌ کننده قوی است. این خاصیت شاید به دلیل اثر اسمتیک و PH پایین و اسیدی عسل باشد.

از این رو عسل را میتوان برای ضد عفونی‌ کردن زخمها استفاده کرد. حاوی عوامل ضد التهابی است که ورم را کاهش میدهند.

این کار موجب کاهش فشار وارد بر عروق خونی کوچک میشود ،جریان خون را افزایش میدهد و در نتیجه اکسیژن و مواد مغذی ورودی به سلولها را بیش تر میکند.

عسل در درمان سوختگی ها ، زخمهای عفوني جراحي و موارد اینچنینی موثر است .

عسل بسيار چسبناک بوده و آب را از بافت ملتهب جذب مي کند .زمانی که عسل با رطوبت بدن تماس پیدا میکند.

آنزیم گلوکز اکسیداز که توسط زنبور ها در عسل ایجاد شده است به آرامی آزاد شده و پر اکسید هیدروژن ضد عفونی کننده به میزان زیادی آزاد میشود و میتواند در حدی که به خود بافت آسیب نرساند، باکتریها را نابود کند.

در ادامه با جذب مایعات و مواد مقوی به منطقه آسیب دیده باعث رشد سلولی و جلوگیری از خشک شدن زخم میشود.این ماده نه تنها عفونت زخم را از بین میبرد بلکه از عفونت کردن مجدد زخم نیز جلوگیری میکند.
علاوه بر این عسل بافتهای مرده زخم را که میتوانند عوامل بیماری زا را در خود جای دهد از بین میبرد و با خاصیت ضد التهاب خود از شدت ورم در موضع زخم کاسته و آثار به جا مانده از زخم بر روی پوست را به حداقل میرساند.

معجزات دیگر عسل :

از معجزات دیگر عسل می توان به این اشاره کرد که بافتهای سالم مجاور زخم با سرعت بیش تری رشد کنند و بافتهای پوشش با سرعت بیش تری جای بافتهای نابود شده را بگیرند.
استفاده از عسل در پانسمان زخمها باعث از بین رفتن بوی بد زخم میشود. همچنین هنگام تعویض پانسمان، به زخم نمیچسبد و درد کم تری برای بیمار ایجاد میکند.

برای درمان انواع زخم های پوستی میتوانید از پماد عسل کیمیا برای بهبود زخم استفاده کنید و جهت سفارش و خرید پماد عسل کیمیا میتوانید با راه های ارتباطی

کیمیا سدید دارو در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.