راه های درمان زخم بستر را میدانید ؟

راه های درمان زخم بستر را میدانید ؟


Rate this post

راه های درمان زخم بستر را میدانید ؟

راه های درمان زخم بستر را میدانید ؟ ، اگر میدانید تا چه حد تاثیر گذار بوده است ؟ مطمئن هستید که درمانی که پیش رفته اید به صورت صد در صد اثر می کند ؟ اگر جواب این سوالات منفی است بهتر است با ما همراه باشید تا یک راه درمان قطعی زخم بستر را به شما پیشنهاد کنیم. اول بهتر است کمی راجع به زخم بستر بدانیم.

زخم بستر به آسیب بافت بدن (شامل پوست٬ درم٬ اپیدرم و ماهیچه) در اثر ایجاد فشار دراز مدت بر یک یا چند نقطه از بدن گفته میشود. خوابیدن طولانی‌ مدت در یک وضعیت ثابت، سائیدگی در صندلی یا بستر، استفاده از لگن بیمار نامناسب یا کشیدگی با ملحفه میتواند به بخشی از پوست یا بافت بدن آسیب بزند.

زخم بستر اغلب در بخشهای استخوانی بدن ایجاد میشود زیرا در این قسمتها فشار بیشتری بر پوست وارد میشود و چربی کمتری برای محافظت از این ناحیه وجود دارد. باید بدانید که مشکل زخم بستر اغلب در نقاط باسن، شانه، پوست، در امتداد ستون فقرات، پشت دست و یا کمر، پاشنه، مچ پا و یا پوست پشت زانو اتفاق می افتد .

اگر درمان زخم بستر به موقع نباشد میتواند به یک زخم عمیق منجر شود و علائم عفونت مانند چرک نیز در این زخم ها ایجاد شود.

بیشتر بدانیم : 

گام به گام تا درمان زخم بستر 

راه های درمان زخم بستر را میدانید ؟

شرایطی که موجب ایجاد زخم بستر در بیماران خواهد شد ؟

۱- بستری طولانی مدت

۲- بستری در حالت کما یا بیهوشی

۳- قطع نخاع یا فلج عضلانی

۴- افراد مسن

۵- ابتلا به دیابت

۶- ابتلا به نفروپاتی

۷- ضعف سیستم ایمنی

۸- نقص گردش خون

۹- تصلب شریانی

۱۰- کمبود توده بدنی و تحلیل عضلانی

زخم بستر که با عنوان زخم فشاری نیز شناخته می شود، زخمی است که در اثر فشارهای طولانی مدت بر نقاط مختلف بدن، به خصوص نقاطی که دچار زخم و یا جراحت شده اند، ایجاد می شود. گرچه این زخم ها معمولا به دنبال جراحت پوستی ایجاد می شوند، اما می توانند عمیق شده و به استخوان نیز برسند. در صورتی که  درمان زخم بستر انجام نشود ، می تواند با جان فرد بازی کند.

بیشتر بدانیم : 

راهکار درمان زخم بستر قطعی 

راه های درمان زخم بستر را میدانید ؟

بدانیم زخم بستر در چه مرحله ای است تا درمان زخم بستر را پیش ببریم:

مرحله ی اولیه :

در این مرحله، متوجه تغییر رنگ و بی رنگ شدن پوست ناحیه درگیر خواهید شد. در چنین حالتی، زخم کمترین عوارض را به همراه دارد، و طی چند روز بهبود می‌یابد.

مرحله دوم :

در این مرحله، پوست ناحیه باز، و علائمی از مرگ و نکروزه شدن بافت اطراف زخم مشاهده می‌شود، احتمال عفونی شدن در این چنین حالتی افزایش می‌یابد، و بستر زخم به رنگ صورتی و قرمز در می‌آید. بهبود زخم در این مرحله چند هفته‌ای طول می‌کشد.

مرحله سوم :

در این مرحله، زخم عمیق می‌شود و بر لایه‌های چربی نیز تأثیر می‌گذارد. معمولاً چند ماه درمان برای زخم‌ها در این مرحله، زمان نیاز می‌باشد.

مرحله چهارم:

از دست دادن بافت در مقیاس بزرگ را نشان می دهد. زخم ممکن است عضله، استخوان و تاندون را گرفتار کند. پایین زخم به احتمال زیاد شامل بافت مرده که مایل به زرد یا تیره و خشن است. خسارت، اغلب فراتر از زخم اولیه زیر لایه های پوست سالم گسترش می یابد.

علائم عفونت در زخم بستر میتواند شامل:

تخلیه چرک از زخم

بوی بد از زخم

حساسیت به لمس، گرما و افزایش قرمزی در پوست اطراف

تب شدید

 

بیشتر بخوانیم : 

آیا زخم بستر درمان دارد ؟

راه های درمان زخم بستر را میدانید ؟

راه درمان زخم بستر به صورت قطعی ؟

برای اینکه زخم بستر به صورت قطعی درمان شود میتوانید از روشی مطمئن استفاده کنید ، این روش یعنی استفاده از پماد عسل کیمیا است ، پماد کیمیا با توجه به خواص دارویی که داخل آن وجود دارد باعث شده است تا درمان زخم بستر را به صورت قطعی انجام دهد .

درمان قطعی زخم بستر را با روش های طبیعی هیچ تاثیری ندارد و جواب نخواهید گرفت ، بنابراین بهتر است از روشی استفاده کنید که بدانید از آن نتیجه میگیرید ، پس وقت خود را با روش های قدیمی تلف نکنید ، هرچه زخم بستر شدید تر شود بافت ها نابود می شود به استخوان می رسد ، درد و زجری که بیمار می کشد ارزش امتحان کردن روش های قدیمی را ندارد ، همچنین بوی بدی که داخل فضای میپیچد باعث آزار و اذیت خود بیمار و اطرافیان خواهد شد پس بهتر است از روش مطمئن یعنی از پماد کیمیا استفاده کنید.

همچنین اگر بیمار شما هنوز دچار زخم بستر نشده است جهت پیشگیری از زخم بستر هم میتوانید از پماد کیمیا استفاده کنید ، پماد کیمیا به خونرسانی به بافت های کمک میکند و نمیگذارد که بیمار شما دچار زخم بستر شود .

برای سفارش پماد کیمیا میتوانید لینک زیر را دنبال کنید تا هرچه سریعتر به این پماد دست پیدا کنید…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.