راه های درمان و پیشگیری از زخم بستر با پماد کیمیا

راه های درمان و پیشگیری از زخم بستر با پماد کیمیا


Rate this post

راه های پیشگیری از زخم بستر چیست ؟

۱-آزاد کردن قسمت های تحت فشار

اولین راه راه درمان و پیشگیری از زخم بستر این است که سعی کنید فشار را از قسمتهای آسیب پذیر بردارید. اینکار را با قراردادن بالشت و کوسن های نرم در زیر یا بین قسمتهای مستعد انجام بدید. زمانی که دو پا کنار هم هستند برای زخم نشدن بالشتی بین دو زانو و مچ پا قراربدید و بجای گذاشتن بالش زیر زانو که موجب فشار به پاشنه ها میشود بالشت را زیر پاشنه بگذارید و از تشک هایی با جنس فوم، بادی یا ژله ای استفاده کنید تا پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید.

۲- تغییر وضعیت بیمار برای پیشگیری از زخم بستر

کسی که از ویلچر استفاده میکند برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر باید در هر ساعت حداقل یک بار جابجا شود همچنین بیمارانی که در رختخواب هستند هر دوساعت یک باز تغییر وضعیت دهند. در هنگام جابجایی از حرکات لغزشی و کششی که موجب سایش و تحریک پوست میشه، استفاده نکنید اگر توانایی جابه جایی بیمار را یک نفره ندارید حتما از یک نفر برای کمک استفاده کنید.

این تغییر وضعیت باعث می شود تا نقطه ی تحت فشار تغییر پیدا کند و ایجاد زخم بستر را کمتر کند ، این امر باعث می شود کمی پیشگیری از زخم بستر را انجام دهید.

۳-مراقبت از پوست ، تغذیه عواملی برای پیشگیری از زخم بستر

بعد از هربار دستشویی رفتن حتما سطح پوست رو کاملا تمیز کنید و برای شست و شو و استحمام به آرامی و بدون استفاده از صابون و شوینده هایی که باعث خشکی و حساسیت پوست میشوند و با صابون و شامپوی مخصوص حمام کنید و دائم سطح پوست رو مرطوب نگهدارید. همچنین نوشیدن آب کافی در شبانه روز یعنی ۸ الی ۱۰ لیوان برای حفظ طراوت پوست بسیار موثر است و سعی کنید تغذیه مناسبی از مواد مغذی، پروتئین و کالری ها مخصوصا ویتامین C ، E ، B را فراهم کنید.

مطلب پیشنهادی : پمادی برای درمان زخم بستر 

راه های درمان و پیشگیری از زخم بستر-پماد کیمیا

اصلی ترین راه پیشگیری از زخم بستر و درمان آن 

شاید راه درمان و پیشگیری از زخم بستر که در بالا اشاره شد را مطالعه کردید به این فکر کردید که همه ی این کار های را خودتان به صورت روتین انجام میدهید اما یک راه کار اصلی میخواهید که ان را پیش ببرید تا به صورت قطعی بیمار شما دچار زخم بستر نشود ، بهترین راه قطعی آن استفاده از پماد کیمیا است . این پماد خاصیت مکانیسمی و دارویی که دارد باعث می شود که بیمار شما در طول زمان بستر دچار زخم بستر نشود.

اگر هم بیمارتان دچار زخم بستر شد نگران نباشید ، پماد کیمیا به درمان زخم بستر به صورت قطعی کمک میکند .

پیشنهاد ویژه : مراقبت از بیمار زخم بستر سالمند

 

راه های درمان و پیشگیری از زخم بستر پماد کیمیا

مکانیسم پماد کیمیا برای درمان زخم بستر 

مکانیسم پماد کیمیا باعث می شود بافت های مرده در ناحیه زخم که معمولا به رنگ زرد و سیاه هستند برداشته شود ، و میدانید که اگر این بافت ها بر روی زخم بماند باعث گسترش این لایه ها در سطح زخم و همچنین باعث تخریب و فاسد شدن منطقه درگیر میگردد و مانع ترمیم و درمان زخم بستر می شود.

همچنین ماده  ی پراکسید هیدروژن موجود در پماد کیمیا خاصیت ضد میکروبی و ترمیم زخم را دارد. این ماده رگ های خونی را تحریک می کند تا اکسیژن ، مواد غذایی و سلولهایی به نام فیبروپلاست که به بافت جدیدی میسازند به محل زخم هدایت می کنند و سلوهای ایمنی به نام منوسیت را فعال می کند این سلولها عامل رشد را آزاد و سلوهای پوششی را تحریک می کنند تا تقسیم شوند و زخم را ببندند.

اگر از سوزش و التهای زخم بستر زجر می کشید باید بگویم که با مصرف پماد کیمیا میتوانید از تاول زدن جلوگیری کنید و از درد و سوزش و التهاب کم کنید.

زمانی که حس میکنید سطح پوست بسیار خشک شده است و ممکن است ملتهب شود پماد کیمیا در روند ترمیم سریع زخم بستر  و پوست سازی کمک می کند و به علاوه رطوبتی که پماد کیمیا ایجاد میکیند از تخریب سلولها حین تعویض پانسمان های خشک جلوگیری می کند و التهاب زخم بستر را کاهش می دهد.

مطلب پر بازدید : درمان قطعی و فوری زخم بستر 

راه های درمان و پیشگیری از زخم بستر

همین حالا پماد کیمیا را برای درمان زخم بستر سفارش دهید ! 

اگر به درمان زخم بستر قطعی با پماد کیمیا فکر میکنید پس بهتر است وقت را تلف نکنید همین حالا پماد کیمیا رار سفارش دهید ، مطمئن باشید که پماد کیمیا بهترین راه درمان زخم بستر شما و یا بیمارتان است ، اگر بیمارتان برایتان مهم است بهتر است از این پماد به عنوان راه درمان و پیشگیری از زخم بستر قطعی استفاده کنید یا اگر هم دچار زخم بستر نشده است برای پیشگیری از زخم بستر استفاده کنید تا از درد و زجر کشیدن بیمارتان جلوگیری کنید.

همین حالا با کلیک بر روی دکمه ی زیر برای سفارش پماد کیمیا اقدام کنید 👇

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.