راهی برای کمک به درمان زخم بستر

راهی برای کمک به درمان زخم بستر


Rate this post

راهی برای کمک به درمان زخم بستر

کسانی که دچار زخم بستر هستند به دنبال راهی برای کمک به درمان زخم بستر می باشند. معمولا بیش از ۸۰ درصد بیمارانی که فلج هستند ، جراحت های شدید دارند ، بیماران مسنی که در بستر افتاده اند دچار زخم بستر می شوند. این امر باعث می شود بیمار از نظر جسمی و روانی تحت فشار قرار بگیرد و حتی اطرافیانش را هم درگیر کند. اما در این مطلب با ما همراه باشید تا راهی برای کمک به درمان زخم بستر به شما پیشنهاد کنیم.

برای کمک به درمان زخم بستر باید علت ایجاد آن را بدانیم!

فشار مداوم در یک ناحیه باعث ایجاد زخم بستر می شود ! 

اولین دلیلی که باعث ایجاد زخم بستر می شود فشار بیش از حد در یک ناحیه از بدن است ، زخم بستر معمولا در جایی رخ می دهد که استخوان به سطح پوست نزدیک است ، این استخوان از داخل به پوست فشار می آورد. با فشار بیش از حد گردش خون در آن ناحیه کاهش میابد و به این ترتیب قدرت پوست کم می شود. بدن هم تلاش می کند با فرستادن خون بیشتر به آن نقطه این مشکل را برطرف کند. این امر باعث می شود پوست فشرده شود ، فشار بیشتری بر عروق خونی وارد می شود و سلامت پوست آسیب می کند که موجب ایجاد زخم بستر می شود.

پس الان متوجه میشویم که وقتی دکتر می گوید بیمار را هر چند ساعت یکبار جابجا کنید و نگذارید همیشه در یک حالت بماند چیست. بهتر است بیمار را به طوری که اذیت نشود هر چند ساعت یک بار جابجا کنید تا دچار زخم بستر نشود بهتر استو اگر هم شده است به روند بهبود زخم بستر آن کمک کنید.

تغذیه نامناسب باعث اختلال در روند بهبود زخم بستر 

از جمله دلایل دیگری که موجب ایجاد زخم بستر می شود این است که تغذیه مناسب ندارند. تعذیه نامناسب نه تنها یک تهدید جدی برای سلامت عمومی فرد است بلکه باعث خطر ابتلا به زخم بستر می شود. برای اینکه به درمان زخم بستر کمک کنید باید بدن را تقویت کنید همانطور که میدانید بدن برای اینکه با هر عفونتی مقابله کند نیاز به مواد مغذی بیشتری خواهد داشت. پس برای درمان زخم بستر حتما به تغذیه تان اهمیت بدهید.

دلایلی دیگری هم موجب ایجاد زخم بستر می شود که شامل : اوضاع نامناسب روانی ، عدم رعایت بهداشت ، سیگار کشیدن ، کم خونی ، داشتن بیماری دیابت ، داشتن اضافه وزن ، رطوبت بیش از حد ، خراشیده شدن پوست ، ناتوانی در استفاده از عضلات و..

مطالب پر بازدید : 

ترمیم زخم بستر با پماد عسل کیمیا

بهبود زخم بورگر برای پماد عسل کیمیا

درمان زخم دیابت و عفونت آن

راهی برای کمک به درمان زخم بستر-پماد کیمیا

چه راه ها یی برای کمک به درمان زخم بستر خانگی وجود دارد؟

برای درمان زخم بستر خانگی اولین راه شستشوی زخم است : 

اولین کاری که می توانید برای درمان زخم بستر خانگی انجام دهید این است که زخم را شستشو دهید این شستشو را باید با سرم انجام شود این شستشو باعث می شود که از عفونت زخم جلوگیری شود.

برای شستشوی زخم اول از همه باید روی آن را با گاز پانسمان پاک کنید و سپس به آرامی روی آن را با سرم شستشو دهید. این کار باعث می شود به درمان زخم بستر کمک کند. محلول های دیگری هم برای شستشوی زخم بستر وجود دارند که آن را باید نظر پزشک استفاده کنید.

ماساژ محل زخم به روند بهبودی زخم بستر کمک می کند !

از جمله کارهای دیگری که می توانید انجام دهید این است که اطراف محل زخم را ماساژ دهید این کار باعث می شود که به گردش خون در ناحیه آسیب دیده کمک کند.

رژیم غذایی مناسب بهترین روش برای درمان زخم بستر خانگی : 

رژیم غذایی مناسب یکی از موثرترین راه ها برای کمک به درمان زخم بستر است. رژیم غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی از هرگونه عارضه ی زخم بستر جلوگیری می کند. رژیم غذایی مناسب برای سلامت پوستتان هم بسیار مهم است و فشاری که روزانه بر روی پوستتان ایجاد می کند مقاومت آن را بالا می برد.

ویتامین C و E از جمله ویتامین های مهمی هستند که حتما در رژیم غذاییتان باید گنجانده شود ، غذاهای دریایی که سرشار از پروتئین است هم باید مصرف کنید چون برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است ، مواد غذایی های دیگری از جمله : گوشت ، گل کلم ، موز ، ذرت شیرین ، اسفناج ، آووکادو ، سیب ، پرتقال و … می تواند تاثیر بسیار بالایی در روند درمان زخم بستر داشته باشد.

استفاده از پماد کیمیا برای درمان زخم بستر قطعی 

از جمله دیگر درمان زخم بستر خانگی استفاده از پماد کیمیا  است ، پماد کیمیا براساس سالها تحقیق و پژوهش بدست آمده است که باعث درمان زخم بستر به صورت قطعی می شود. این پماد حاوی مکانیسم دارویی است که باعث جلوگیری از عفونت ، پیشگیری از زخم بستر ، خونرسانی به محل آسیب دیده و موارد دیگری که در روند بهبود قطعی زخم بستر موثر است.

مطالب پیشنهادی : 

درمان عفونت زخم دیابت

درمان زخم دیابتیک

همه چیز درباره زخم بستر

راهی برای کمک به درمان زخم بستر-پماد عسل کیمیا

برای کمک به درمان زخم بستر همین حالا پماد کیمیا را سفارش دهید!

همانطور که در متن بالا خواندید پماد کیمیا می تواند به روند بهبود زخم بستر کمک بزرگی بکند ، پس برای اینکه درمان زخم بستر به صورت قطعی صورت گیرد بهتر است از پماد کیمیا استفاده است.

اگر زخم بستر شما در سطح عمیقی باشد و امیدی به بهبودی آن نداشتید می توانید از پماد کیمیا برای درمان زخم بستر به عنوان درمان قطعی استفاده کنید. اگر هم خودتان نمی توانید این پماد را روی سطح زخم بمالید می توانید مراکز پرستاری را مشاهده کنید و با هرکدام که خواستید تماس بگیرید تا پرستار این کار را برای شما به طور دقیق انجام دهد.

پماد کیمیا علاوه بر درمان زخم بستر برای درمان زخم دیابت ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم شقاق و … بسیار موثر است پس همین حالا می توانید این پماد را به دو روش آنلاین و حضوری سفارش دهید. کارتان را هم راحت کردیم می توانید با کلیک بر روی دکمه های زیر از هر طریقی که خواهید پماد کیمیا را سفارش دهید تا دیر نشده همین حالا اقدام کنید.

1 دیدگاه

  • من به شخصه خودم هیچوقت فکر نمی کردم که جوونا هم زخم بستر بگیرن و وقتی بعد از تصادفی که داشتم همش خونه نشین شدم، تازه فهمیدم که چقدر زخم پر دردسریه! مرسی از مطلب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.