Rate this post

درمان زخم دیابت

دارو های آنتی بیوتیک

اگر پزشک متوجه ی زخم یا جراحت عفونی بروی پای بیمار شود یا اگر احتمال عفونی شدن زخم پای دیابتی زیاد باشد، آنتی بیوتیک را برای درمان زخم دیابت یا جلوگیری از ایجاد عفونت تجویز خواهد نمود. در تمام این بیماران باید برای مدتی از آنتی بیوتیک تزریقی و سپس خوراکی استفاده کرد . مصرف کل دوره ی آنتی بیوتیک بسیار مهم است معمولاً بیمار باید آثار بهبود زخم را درطی ۲ تا ۳ روز از مصرف آنتی بیوتیک مشاهده کند. در مورد عفونت های خطرناک باید بیمار در بیمارستان بستری شده و آنتی بیوتیک را از طریق داخل رگی دریافت کند . درمورد عفونت هایی که خطر کمتری دارند مصرف کپسول بصورت درمان سرپایی معمولاً موثر است. پزشک معالج ممکن است یک دوز تک از آنتی بیوتیک را بصورت تزریقی یا بصورت IVدر بخش اورژانس قبل از شروع قرص تجویز نماید.

مراقبت درخانه

پزشک معالج ممکن است یک پرستار برای کمک به درمان زخم دیابت و پانسمان آن در خانه به شما معرفی کند، پرستار می تواند با مراقبت صحیح از زخم و پانسمان و شستشوی صحیح و افزایش بهداشت پا، مراقبت از مقدار قندخون و مراقبت از مصرف صحیح آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای بیمار در کاهش مدت زمان بهبود زخم موثر باشد.

به صورت خلاصه اگر شما مبتلا به زخم پای دیابتی هستید و علائم و نشانه هایی مانند ورم، سوزش، تاول، ترک پوستی، بی حسی پا ، سیاه شدن و کبودی در پای خود دارید باید به پزشکان متخصص و فوق تخصص در کلینیک ها و مراکز درمانی مراجعه کنید تا علت یا علل بیماری شما تشخیص داده شود و اقدامات درمانی لازم با صلاح دید پزشک متخصص برای شما به کار گرفته شود. این درمان زخم دیابت می تواند به صورت جراحی باشند که توسط جراحان ارتوپدی انجام می گیرند یا درمان های بدون جراحی شامل درمان دارویی ، استفاده از جوراب، کفش و کفی طبی و همچنین مشاوره و راهنمایی در زمینه مراقبت از پا و نحوه و روش شستشو و پانسمان پاها برای کمک به بهبود زخم ها و پیشگیری از عود مجدد زخم ها.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.