درمان زخم دیابت به صورت قطعی

درمان زخم دیابت به صورت قطعی


Rate this post

درمان زخم دیابت به صورت قطعی

درمان زخم دیابت به صورت قطعی ، اگر به دنبال درمان قطعی زخم دیابت میگردید ؟  درمان زخم دیابت با پماد کیمیا میتواند بهترین راه درمانی برای زخم دیابت شما باشد فرقی نمیکند که زخم دیابت در چه سطحی است به راحتی میتوانید درمان زخم دیابت را شروع کنید.

بیشتر بخوانیم : درمان نوین زخم دیابت با روش قطعی

درمان زخم دیابت به صورت قطعی

چرا زخم های دیابتی مشکل زا هستند؟

دیابت یک بیماری مزمن است. در این بیماری بدن قادر نیست از گلوکز یا قند خون به نحوه مطلوب استفاده کند. لذا میزان قندخون بالا می رود و با ایجاد مشکلاتی باعث می شود که زخم دیابت سخت تر بهبود بیابند. این مشکلات در بیماری دیابت عبارتند از:

– آسیب اعصاب (نوروپاتی) : وقتی در نوروپاتی، اعصاب بدن آسیب می بینند مثل بی حسی پاها، درد ناشی از بریدگی یا تاول پوستی را احساس نمی کنید تا اینکه آن زخم یا تاول بدتر می شود و یا عفونت می کند.

– ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن : وقتی سطح دفاع طبیعی بدن کاهش می یابد، حتی یک زخم کوچک هم می تواند عفونت کند.

کمی پماد عسل کیمیا روی زخم دیابت خود بمالید تا عفونت نکند و روی زخم را با گاز استریل یا چسب زخم یا پانسمان تمیز بپوشانید. هر روز پانسمان زخم را عوض کنید.
–  تنگ شدن عروق خونی : گرفتگی و تنگی شریان های (سرخرگ) پا باعث بدتر شدن زخم ها، عفونت شدید زخم ها و ممانعت از بهبودی آن ها می شود.

تنگ شدن شریان ها باعث می شود خون سخت تر و کمتر به زخم ها برسد. جریان خون، روند درمان زخم دیابت را تسریع می کند، لذا گرفتگی رگ های خونی، باعث عفونت و دیر بهبود یافتن زخم ها می گردد.

بیشتر بدانیم : روش درمان زخم دیابت موثر

درمان زخم دیابت به صورت قطعی

پیشگیری از ایجاد زخم  دیابت

پیشگیری از زخم دیابت آسان نیست، زیرا این افراد بیشتر از بقیه دچار تاول و پینه پا، خشکی پوست و تخریب اعصاب می شوند. همه این موارد باعث افزایش خطر ایجاد زخم باز پوستی و بروز عفونت می گردد.

علاوه بر بی حسی پاها در بیماران دیابتی، این افراد دچار مشکلات بینایی نیز هستند. لذا زخم های کوچک پا را نه حس می کنند و نه می بینند تا اینکه زخم جدی و خطرناک می شود.

وقتی زخم خطرناک می شود، فقط درد و ناراحتی ندارد، بلکه باعث تخریب عضلات و حتی استخوان ها می گردد و تنها راه درمان، قطع عضو (قطع کردن پا) می باشد.

محققان نشان دادند، بروز زخم های باز پوستی بیشترین علت قطع پا در بیماران دیابتی است. به همین دلیل مراقبت و درمان زخم دیابتی خیلی مهم است تا جدی و خطرناک نشود و تا حد امکان باید از بروز زخم پا در بیماران دیابتی جلوگیری کرد.

اصول اساسی برای درمان زخم پای دیابتی

  • جلوگیری از فشار آوردن به زخم دیابت : هنگام فعالیت‌های روزانه مثل راه رفتن، نباید به محل زخم فشاری وارد شود تا امکان درمان زخم دیابت فراهم شود. گچ گرفتن، آتل‌بندی و استفاده از کفش‌های مخصوص از راه‌های حذف فشار هستند.
  • کنترل عفونت: از آنجا که سیستم دفاعی بدن بیمار دیابتی ضعیف شده و نمی‌تواند به طور طبیعی عفونت‌ها را از بین ببرد، در بسیاری از موارد (هنگامی که عمق زخم بیش از لایه سطحی پوست باشد) از پماد عسل کیمیا به عنوان پیشگیری از عفونت زخم دیابت استفاده نمایید.
  • خونرسانی کافی به زخم دیابت : تا زمانی که خونرسانی مناسب به محل زخم وجود نداشته باشد، زخم ترمیم نخواهد شد. گاهی برای تامین خونرسانی کافی، به پیوند عروق نیاز است که پماد عسل کیمیا با خواص دارویی که دارد به راحتی به بافت های آسیب دیده خونرسانی میکند.
  • دبریدمان: حتما باید تمام نسوج مرده و له‌ شده یا عفونی تا حد امکان از محل لبه‌های زخم و کف زخم برداشته شوند. باید نحوه مراقبت از پاها به بیمار دیابتی دقیقا آموزش داده شود با مصرف پماد عسل کیمیا دبریدمان زخم یابت به طور کامل برداشته یم شود و بافت های جدیدی شروع به تشکیل دوباره می کند

بیشتر بدانیم : درمان زخم دیابت با یک پماد شگفت انگیز

مانیکور و پدیکور برای دیابتی ‌ها ممنوع است ! 

پدیکور برای افرادی که دچار بیماری دیابت هستند ممنوع میباشد!

مانیکور به معنی مرتب کردن ناخن ‌های دست و کلا رسیدگی به زیبایی دست و ناخن‌ هاست. پدیکور هم مراقبت و تامین زیبایی پاها و ناخن ‌های آن است.

این دستکاری ‌ها و سایش سطح پوست یا ناخن، با استفاده از برس‌ های زبر یا ساینده‌ ها، برای بیماران دیابتی ممنوع است.

چه بسیارند افراد دیابتی که با عدم مراقبت از خود و رعایت نکردن اصولی ساده هنگام گرفتن ناخن‌ها، انگشتان دست یا پای خود را زخم می ‌کنند و چون مبتلا به دیابت و قند خون بالا هستند، زخم‌ های آن ها دیر ترمیم می یابد و همین زخم‌ های کوچک عفونت کرده و منشا دردسرهای بزرگ می‌ شوند.

بنابراین به مبتلایان دیابت تذکر می دهم که از این کار صرف ‌نظر کرده و تنها به کوتاه کردن اصولی ناخن ‌ها اکتفا کنند، یعنی ناخن‌ها را حتما صاف بگیرند و هرگز کناره‌های آنها را نگیرند.

دستکاری و سایش سطح پوست یا ناخن، با استفاده از برس‌ های زبر یا ساینده‌ ها، برای بیماران دیابتی ممنوع است.
علاوه بر این، ناخن‌ های پا را طوری کوتاه کنند که کناره‌ های آن وارد گوشت نشود. از این گذشته، حتما پاهایشان را با کرم مرطوب ‌کننده یا وازلین چرب کرده و از دمپایی استفاده کنند.

درمان زخم دیابت به صورت قطعی

درمان زخم دیابت با روش نوین ( پماد عسل کیمیا ) 

راه نوین درمان زخم دیابت استفاده از پماد کیمیا است فرقی نمیکند که دیابت شما از چه نوعی و زخم دیابت در جه سطحی باشد ، پماد کیمیا به عنوان بهترین راه حل برای درمان زخم دیابت است ، زخم دیابت به علت پیشرفت سریعی که دارد باعث می شود تا به نقطه ی عفونت و از بین رفتن بافت های برسد پس بهتر است راه نوین درمان زخم دیابت را پیش بگیرید تا از این عوارض جلوگیری کنید ، اگر از پماد کیمیا برای درمان زخم دیابت استفاده نکنید باید به فکر قطع عضو باشید پس بهتر است یک عضو از بدنتان را از دست ندهید و درمان قطعی را شروع کنید .

درمان زخم دیابت با پماد کیمیا یک روش نوین به حساب می آید که توانسته هزاران بیمار را از شر این زخم نجات داده و از قطع عضو جلوگیری کند ، پماد کیمیا علاوه بر درمان زخم دیابت به درمان زخم بستر ، درمان زخم بورگر ، درمان زخم شقاق و … کمک میکند خواص درمانی موجود در این پماد به شدت بالاست پس برای سفارش پماد کیمیا لینک زیر را دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.