درمان زخم دیابت

درمان زخم دیابت


Rate this post

چرا در هنگام رخداد زخم دیابتی باید هرچه سریعتری برای درمان آن اقدام کرد ؟؟

 

اگر شما بیماری دیابت دارید، هیچ نوع زخم پوستی را نباید نادیده بگیرید، حتی اگر زخم کوچک و سطحی باشد. در صورت بزرگ شدن زخم دیابتیک امکان قطع عضو بیمار را تهدید میکند.

بالا بودن قند خون در بیماری مزمن دیابت باعث میشود بهبودی زخمها دیر تر و سختتر انجام میشود. لذا باید فورا به دنبال درمان زخم دیابت خود باشید.

در صورتی که مبتلا به دیابت هستید و پا های شما به دلیل پوشیدن کفش  های نامناسب تاول زد و یا پای شما در اثر ضربه زخم شد و… با ید آنها را جدی بگیرید و فورا زخم خود را درمان کنید.

درمان زخم دیابت  در مراحل اولیه خود، که آلوده به عفونت نمیباشد، راحتتر و سریعتر میباشد.

یکی از اولین نشانه ی زخم دیابتی :

یکی از اولین نشانه  های زخم بررسی پایتان است ،زیرا ممکن است جورابتان را لک کند و یا در کفشتان نشست کند همچنین ورم غیر معمول,تحریک و سوزش, قرمزی, و بو از یک یا هر دو پا نیز علائم اولیه زخم پا هستند.

نشانه ی قابل مشاهده و جدی زخم پا، بافتهای سیاه اطراف زخم است.(اثر زخم نامیده می شود) که به خاطر عدم وجود جریان خون سالم در ناحیه اطراف زخم است.
در دیابت کاهش حس به علل اختلال در عملکرد اعصاب محیطی وجود دارد.
مشکل دیگر افراد دیابتی اختلال در کارکرد اعصاب محیطی است که موجب کم شدن حس لمس در پای آن ها می شود. این کاهش حس موجب خشکی و ایجاد شکاف هایی در پوست شده که زمینه را برای ایجاد زخم فراهم می کند.

از طرف دیگر بیمار به علت کاهش حس کم تر متوجه آسیب  های محیطی می شود. مثلا پا بدون اینکه شخص متوجه شود در مجاورت شی داغ قرار گرفته و می سوزد و یا بر روی شی برنده رفته و زخم می شود.

وقتی هم که آسیبی به پوست می رسد به علت اختلال در حس درد بیمار تا مدت ها متوجه آن نمی شود و این موجب پیشرفت عفونت در زخم می شود.

برای درمان زخم دیابتی میتوانید از بهترین پماد یعنی پماد عسل کیمیا استفاده نمایید ، پماد عسل کیمیا میتواند به راحتی زخم دیابت شما را درمان کند و به سریعترین شکل ممکن بهبود بخشد.

با کیمیاد سدید دارو در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.