درمان زخم بستر , درمان زخم بستر و راهکارهای آن


Rate this post

درمان زخم بستر و راهکارهای آن
۱-  برای درمان زخم بستر به جابجا کردن بیماری که قادر به حرکت نیست روی تشک به چهار طرف طی شبانه‌روز (هر هشت ساعت یک بار حداقل)

۲-  برای درمان زخم بستر ملافه تشک نباید خیس باشد. نباید سُر باشد تا مریض روی آن سُر بخورد. زیرا باعث اصطکاک پوست و آسیب آن می‌شود. نباید چروک باشد.

۳-  برای درمان زخم بستر کنترل مداوم نواحی تحت فشار از نظر حرارت و خون‌رسانی بافت با لمس ناحیه. محل نباید داغ باشد. اگر انگشت خود را روی آن کمی فشار دادید و برداشتید باید سریع صورتی شود.(درمان زخم بستر و راهکارهای آن)

۴-  برای درمان زخم بستر ماساژ مداوم نواحی تحت فشار.

۵-  برای درمان زخم بستر استفاده از تشک‌های هوا که فشار را یک نقطه متمرکز نمی‌کنند. در این نوع تشک‌ها قابلیت تنظیم فشار و وزن و وضعیت بیمار توسط پمپ به طور مکانیکی و یا نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک (توسط سنسورهای فشار) وجود دارد و می‌توان در مراکز درمانی، بیمارستانی و حتی در منازل استفاده نمود. سیکل تناوبی تغییر فشار ۳، ۵، ۷ و یا ۱۰ دقیقه است.

همچنین حفرات ریز لیزری به گونه‌ای روی تشک تعبیه شده است که با وجود ضد آب بودن امکان هواگیری مناسب را فراهم کرده و مانع از تعرق بیمار و ایجاد رطوبت در بستر می‌شود.(درمان زخم بستر و راهکارهای آن)

در یک چرخه زمانی متناوب، هوا می‌تواند از پشت بیمار عبور کند تا با کاهش فشار از بروز زخم بستر جلوگیری به عمل آید. جنس تشک‌ها از نایلون، PVC (پلی وینیل کلراید)، PU (پلی یورتان)، TPU (پلی یورتان ترموپلاستیک) بوده و دارای زیر لایه‌ای از جنس فوم است و قابلیت استفاده برای افراد با سنین مختلف را داراست.
پانسمان ویژه نواحی صدمه دیده باعث تسریع بهبود و جداسازی بافت مرده می‌شود.(درمان زخم بستر و راهکارهای آن)

برای درمان زخم بستر  لازم است منطقه وسیعی از بافت مرده از طریق جراحی و داروهای ویژه‌ای جدا شود.(درمان زخم بستر و راهکارهای آن)

برای درمان زخم بستر  زخم‌های عمقی نیازمند پیوند پوست و دیگر جراحی‌های بازسازی هستند.

در صورت عدم بهبود پوست طی چند روز بعد از شروع درمان، پزشک آنتی‌بیوتیک (پماد، قرص یا داروی داخل وریدی) تجویز می‌نماید. همچنین در صورت بروز علائم عفونت در  درمان زخم بستر  نیز آنتی بیوتیک تجویز می‌شود.(درمان زخم بستر و راهکارهای آن)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.