Rate this post

درمان زخم بستر مدرن با پماد عسل کیمیا

زخم بستر در نتیجه کمبود جریان خون و ا فشار به پوست و بافت های نواحی استخوانی است که برای مدت طولانی تحت فشار بوده ایجاد می شود. اگر جریان خون به قسمتی از پوست کاهش یابد و حداقل بیش از ۲ یا ۳ ساعت به پوست اکسیژن نرسد دچار زخم می شود علاوه بر این، هنگامی که پایین تخت و یا صندلی، به لایه بیرونی پوست برخورد کند باعث زخم شدن پوست می شود. قرار گرفتن در معرض بیش از حد رطوبت نیز پوست را زخم میکند

زخم بستر مرحله I و II معمولا در عرض چند هفته تا ماه ها با مراقبت های محافظه کارانه از زخم و انجام، مراقبت های عمومی مناسب التیام می یابد. در درمان زخم بستر مرحله III و IV زخم بستر به درمان سخت تر جواب می دهد.

عواملی كه باعث كاهش تشدیدكننده ها می شوند عبارتند از:

*استراحت
*بالا بردن پا و یا استفاده از جوراب كشی برای كاهش ورم پا
* برطرف كردن فشارهای غیرطبیعی روی پا
* تعویض كفش تنگ با كفش طبی
• كنترل قند

اقدامات کلی برای درمان زخم بستر:

۱- جابجایی بیمار هر ۲ ساعت بدون آنکه پوست بیمار کشیده یا زخم شود
۲- درمان زخم بستر و حفظ رطوبت پوست
۳- سرتخت بیمار بالا نباشد
۴- از نظر بهداشت و دفع ادرار و مدفوع کنترل شود
۵- از ویتامین C روزانه ۲قرص ۵۰۰ میلیگرمی و غذای مقوی و حاوی پروتیین زیاد استفاده نمایید.
پانسمان بسته زخم در درمان زخم بستر:
پوششهای جدید زخم که بخار از آن عبور می کند در تسریع درمان زخم بستر موثر است . این پانسمان حتی برای زخمهای عفونی موثر است ولی در صورت بروز سلولیت نباید بکار گرفته شود.
جهت پانسمان بسته بایستی پوشش پانسمان را با یک حاشیه ۲تا ۳ سانتی برید و آن را روی زخم گذاشت و هر ۵ تا ۷ روز یا زودتر در صورت جمع شدن ترشحات تعویض کرد و تا درمان زخم بستر کامل ادامه داد.

برای درمان زخم بستر به صورت قطعی میتوانید با استفاده از پماد عسل کیمیا بدون جا ماندن اثری از زخم بستر استفاده کنید و برای خرید و سفارش پماد عسل کیمیا با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.