درمان زخم بستر


Rate this post

درمان زخم بستر

یک متخصص پوست و زیبایی گفت : زخم بستر بیش از آن که به دلیل مقابله پوست و بستر باشد، ناشی از مقابله استخوان و پوست است چرا که هنگامی که برای مدتی طولانی بدون حرکت بر روی یک نقطه از بدن می‌خوابید، منطقه‌ای که به استخوان نزدیک‌تر است قرمز و دردناک می‌شود ، دلیل حساس شدن پوست، فشرده شدن آن در بین استخوان و بستر است.

دکتر رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کردستان، با اشاره به اینکه زخم بستر عموماً در نواحی از بدن اتفاق می‌افتد که استخوان زیرین آن نسبتاً به پوست نزدیکتر است، عنوان کرد: در بسیاری موارد فشار موجب می‌شود پوست تحریک و ملتهب شود.

وی با بیان اینکه نام گذاری زخم بستر اشتباه است، تصریح کرد: این ضایعه تنها در افرادی که کاملاً گرفتار بستر هستند رخ نمی‌دهد، بلکه افرادی که بر روی صندلی چرخدار می‌نشیند نیز چنین مشکلی دارند، حتی در بسیاری موارد هنگامی که این افراد بر روی صندلی چرخدار هستند نیز چنین مشکلی دارند، حتی در بسیاری موارد هنگامی که این افراد بر روی صندلی نشسته‌اند فشاری که به یک نقطه خاص از بدن آنان وارد می شود، بیشتر است.

وی با بیان این که بهتر است زخم بستر را زخم فشاری بنامیم، افزود: این زخم در مراحل اولیه می‌تواند به صورت یک لکه قرمز که محو نمی‌شود بروز کند و در صورت عدم درمان ضایعه گسترش پیدا کرده و در نهایت پوست ترک خواهد خورد و به یک زخم عفونی باز تبدیل خواهد شد.

این متخصص با بیان اینکه این زخم در موارد بسیار شدید می‌تواند منجر به از بین رفتن بافت‌ها و حتی استخوان و عضلات شود، اظهار کرد: با آن که زخم بستر در بین افرادی که گرفتار بستر هستند شایع‌تر است، اما هر کس که چندین هفته در بیمارستان بستری شده و یا حتی ممکن است پس از یک ساعت پس از وارد آوردن فشار به پوست، ظاهر شود.

رضایی با اشاره به اینکه این ضایعات می توانند در اثر سایش بر روی پوست تشدید شوند، گفت: عدم رعایت بهداشت، رطوبت ناشی از بی اختیاری، ضعف جریان خون و ساییدگی ناشی از جابجا شدن در بستر همگی مشکلات شایعی هستند که در افرادی با بیماری شدید رخ می دهند.

درمان زخم بستر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.