درمان زخم بستر بدون دانستن سطح آن

درمان زخم بستر بدون دانستن سطح آن


3/5 - (1 امتیاز)

درمان زخم بستر بدون دانستن سطح آن

درمان زخم بستر بدون دانستن سطح آن ، بعضی از زخم های بسشتر هستند که سطح آن را نمیتونیم تشخیص دهیم یعنی نوع آن قابل شناسایی نیست بین سطح ۱ و ۲ مانده است برای درمان زخم بستر نمیدانیم که چه راهی را پیش ببریم پس میتوانید از پماد عیل کیمیا به عنوان بهترین راه درمان زخم بستر استفاده کنید. در ادامه شما را بیشتر با درمان زخم بستر بدون سطح آشنا میکنیم پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانیم : راه های درمان زخم بستر را میدانید؟

درمان زخم بستر بدون دانستن سطح آن

زخم بستر بدون سطح چه نوع زخمی است و راه درمان آن چیست؟

زخم های پوشیده شده با اسلاف یا اسکار (پوشش های سفت یا نرم بر روی زخم به رنگ های قهوه ای، سیاه، سبز یا زرد) به عنوان زخم های بستر بدون درجه شناخته میشوند، چرا که معاینه زخم برای تعیین سطح آسیب بافتی امکان پذیر نیست. پایه زخم باید به منظور تشخیص درست درجه زخم بستر قابل مشاهده باشد. هرچند که زخم حداقل در مرحله سوم درجه بندی است، زیرا اسلاف و اسکار در آسیب های مرحله ۱ یا ۲ زخم بستر ایجاد نمیشوند.

از بین رفتن ضخامت-کامل پوست و بافت که در آن میزان آسیب بافتی در زخم نمیتواند تأیید شود، زیرا توسط اسلاف یا اسکار نهان شده است. اگر اسلاف یا اسکار برداشته شود، زخم بستر مرحله ۳ یا مرحله ۴ مشخص خواهد شد.

 

سه دلیل رایج ایجاد زخم بستر چیست؟

فشار طولانی مدت: در اغلب موارد زمانی که بیمار در مدت زمان طولانی در موقعیت نشسته یا خوابیده قرار میگیرد، این فشار توسط نیروی استخوان در برابر یک سطح خارجی ایجاد میشود. هنگامیکه این فشار بیش از فشار مویرگی بافتی است، بافت های اطراف را از اکسیژن محروم میکند و در صورت عدم درمان زخم بستر ، منجر به مرگ بافت میشود.

علاوه بر این رطوبت ناشی از بی اختیاری ادراری، تعریق یا ترشحات میتواند ضریب اصطکاک بین پوست و سطح را افزایش دهد و باعث بروز آسیب بیشتر به سبب اصطکاک شود. افزایش رطوبت هم چنین میتواند پیوندهای بین سلول های اپیتلیال را تضعیف کند و باعث شده که پوست خیس خورده شود و این خیس خوردگی پوست میتواند پوست را نسبت به فشار، برش و یا اصطکاک آسیب پذیرتر نماید.

درمان زخم بستر بدون دانستن سطح آن

اگر درمان زخم بستر را جدی نگیریم چه اتفاقی می افتد ؟

آسیب نخاعی ، بیماری هایی که گردش خون را تحت تاثیر قرار میدهند، مانند دیابت یا آترواسکلروز (تصلب شراین) ، پوست شکننده ، تغذیه ضعیف یا کم آبی بدن ، کاهش سطح هوشیاری ، چاقی ، نوروپاتی ، تب ، کم خونی ، عفونت ، بیماری های عصبی

اگر میخواهید به این بیماری ها دچار نشوید پس هرچه سریعتر برای درمان زخم بستر با پماد کیمیا اقدام کنید تا از شر بیماری های دیگری که به سراغتان می آید خلاص شوید و از درد و زجر زخم بستر رهایی پیدا کنید ، بعضی از بیماران هستند که با اینکه میدانند زخم بسترشان شدید است به استخوان رسیده است اما توقع دارند یک روزه بهبود پیا کنند هیچ پمادی وجود ندارد که معجزه کند و یک روزه زخم بستر را درمان کند پس توقع های نا به جا نداشته باشید هر بیماری حتی سرماخوردگی هم یک طول درمان دارد پس صبر کنید تا طول درمان زخم بستر پیش برود و کم کم بهبود را مشاهده کنید.

راه های به حداقل رساندن علائم زخم بستر در بیماران 

👈هر دو ساعت بیمار را جا به جا کنید.
👈پوست را تمیز و خشک نگه دارید.
👈از ماساژ بر روی مناطق استخوانی اجتناب کنید.
👈پروتئین و کالری را به میزان کافی مصرف نمایید.
👈سطح فعالیت فعلی، تحرک و محدوده حرکت خود را حفظ نمایید.
👈از دستگاه های حفظ حالت برای جلوگیری از فشار های طولانی مدت بر روی استخوان ها استفاده کنید.
👈برای کاهش خطر برش سر تخت را تا جای ممکن پایین نگه دارید.
👈ملحفه ها را خشک و بدون چروک نگه دارید.

علاوه براین موارد حتما از پماد کیمیا استفاده کنید تا بتوانید از عوارض زخم بستر و علائم آن جلوگیری کنید . پماد کیمیا با خواص دارویی قوی که دارد بافت از بین رفته بر اثر تشدید شدن زخم بستر را جبران میکند و خونرسانی به بافت ها را انجام میدهد ، زخم بستری که سطح آن شدید شده است ممکن است دچار عفونت شود اما پماد کیمیا این اجازه را نخواهد داد ، موادی که در پماد کیمیا است اجازه ی عفونت و  یا چرک کردن را نمیدهد .

پماد کیمیا علاوه بر درمان زخم بستر به درمان زخم دیابت که خبر چندین میلیون قطع عضو به گوشمان میخورد ، درمان زخم شقاق ، درمان زرد زخم ، درمان زخم بورگر و … را هم درمان زمیکند پس میتوانید هر نوع زخمی که داشتید از این پماد استفاده کنید.

برای سفارش پماد کیمیا هرچه سریعتر اقدام کنید تا بیمار خود را از شر زخم بستر رها کنید و خودتان از بوی بد زخم خلاص شوید سریعتر لینک زیر را فشار دهید تا مستقیما پماد کیمیا را سفارش دهید 👇

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.