درمان انواع زخم پوستی و دلیل ایجاد آن

درمان انواع زخم پوستی و دلیل ایجاد آن


Rate this post

درمان انواع زخم پوستی با پماد عسل کیمیا و دلیل ایجاد آن

 

شکل ظاهری زخم های پوستی

معمولا شکل ظاهری زخمها گرد یا نامنظم است و با تخریب کامل سطح پوست و قسمتهایی از میان پوست ایجاد میشود. اندازه زخمها از چند میلی متر تا چند سانتی متر متغیر است و ممکن است شل یا سفت باشد.
زخم پوستی به صورت التهاب و قرمزی بیشتر و اغلب زخمهای پوستی در مواجهه با گرما، سرما، تحریک با وسایل بیرونی یا اختلال در جریان گردش خون پوست ایجاد میشود.

اگر زخمها عفونی شود، عمق، وسعت و شدتش بیشتر میشود. از نحوه، نوع و رنگ ترشحات زخم تا حدی میتوان به نوع یا دلیل آن پی برد.

زخم بستر

در حالی که بررسی آزمایشگاهی برای یافتن علت زخم انجام میشود، بلافاصله باید زخم را با مواد ضدعفونی آب اکسیژنه، بتادین و… شست و بافتهای مرده یا اجسام خارجی احتمالی را به ویژه در زخم ناشی از تصادفها خارج و سپس زخم را با مواد خشک کننده و آنتی بیوتیکهای موضعی پانسمان کرد. البته این پانسمان هم هر روز باید تعویض شود. باید مراقب باشیم جریان خون در محل زخم وجود داشته باشد.

مثلا بیمار دچار زخم بستر را مدام باید جا به جا کرد تا مدت طولانی به محل زخم فشار نیاید و امکان ترمیم زخم فراهم شود

مهمترین دلیل ایجاد زخم پوستی

مهمترین دلیل ایجاد زخم پوستی صدمه دیدن جریان گردش خون است، به ویژه زخمهای مزمن، جریان گردش خون کمی دارد. از علل دیگر زخمها عفونتهای باکتریایی، ویروسی، قارچی یا سرطان هاست. زخم وریدی هم به دلیل جریان ناکافی خون ایجاد میشود که در سالمندان شایع است.

علاوه بر این، در بسیاری از بیماریهای پوستی نیز زخم پوستی یکی از نشانه های بیماری است. بدیهی است در این صورت باید ضمن مراقبت کلی از زخمها، بیماری اصلی درمان شود.

درمان انواع زخم پوستی با پماد عسل کیمیا بهترین گزینه است که میتوانید با یک دوره درمان کوتاه مصرف پماد عسل کیمیا پوست خود را بدون هیچ زخمی مشاهده کنید.

برای سفارش و خرید پماد عسل کیمیا میتوانید با کیمیا سدید دارو  در ارتباط باشید تا پماد را اورجینال دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.