جلوگیری از عفونت و درمان زخم بستر

جلوگیری از عفونت و درمان زخم بستر


Rate this post

جلوگیری از عفونت و درمان زخم بستر با پماد عسل کیمیا

زخم بستر در افرادی که مدتهای طولانی بستری هستند یا بر روی صندلی می نشینند به وجود می آید.این عارضه بیشتر در افراد سالخورده و بر روی برآمدگی های استخوانی ایجاد می شود . کم خونی موضعی منجر به نکروز پوست و ایجاد زخم عمیق شونده و مقاوم به در درمان زخم بستر میگردد که به آن زخم بستر یا فشاری می گویند.

اقدامات لازم برای پیشگیری از زخم بستر

🔸️ فرد بیمار دچار زخم بستر را به ملایمی بشویید واز خاراندن و محکم شستن پوست خودداری نماییدوپس از شستشو با پماد مناسب “پماد کیمیا” برای تمام نواحی تحت فشار استفاده کنید.
🔸️ پوست بیمار را بامواد شیمیایی تحریک نکنید.
🔸️ بررسی روزانه پوست و تمیز نگاهداشتن آن
🔸️ ورزش از افزایش جریان خون روند بهبود زخم بستر را تسریع مینماید در بیماران بستری درتخت نرمشهای کششی توصیه میشود.
🔸️ وضعیت بدن درتخت یا نشسته بر صندلی را هر دوساعت تغییر داده و برای بالابردن دست ،پا ولگن از بالش استفاده کنید
🔸️ استفاده از پماد مناسب “پماد کیمیا” روی نواحی تحت فشار و دادن ماساژ ملایم ، باعث افزایش جریان خون و تغذیه بافت و پیشگیری از قرمزی روی پوست که خود منجر به زخم بستر جدید درنواحی تحت فشار میگردد.

مکانیسم پماد کیمیا در درمان زخم بستر

👈  نکته مهمی که در برخورد بااین زخم های بستر باید مورد توجه قرار گیرد این است که درمان صحیح و به موقع میتواند از بروز عوارض شدید و مرحله پایانی (end-stage) بیماری جلوگیری کند .
” پماد کیمیا ” که یک فرآورده گیاهی و طبیعی است درسالهای اخیر در پزشکی مدرن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
✍️ “پماد عسل کیمیا” کمک به دبریدمان (برداشتن بافتهای مرده زرد و سیاه رنگ یا همان نکروز در ناحیه زخم بستر) می نماید.
✍️ پس از دبریدمان زخم بستر ” پماد کیمیا “باعث جذب اگزودا (ترشحات چرکی روی زخم ) کموکاین ها ( پروتئین های ترشح شده توسط سلولها که داخل بافتها منتشرشده رابه مکان عفونت زخم بستر هدایت میکند) میشود.
✍️جذب مایع سرم زخم بسترکه باعث کاهش سفت شدن و تورم میشود.
✍️ برای درمان زخم های بستر مزمن پانسمان باید علاوه بر توانایی بهبود زخم ، توانایی از بین بردن میکروب ها و  استریلیزاسیون محل زخم بستر را نیز داشته باشد.  استفاده از “پماد کیمیا”ممانعت از ایجاد عفونت به دلیل خواص آنتی باکتریایی ( انهدام باکتری) و جلوگیری از رشد باکتری درزخم بستر می کند.
✍️ از عملکردهای مهم” پماد کیمیا ” اکسیژن رسانی و افزایش گردش خون و ترمیم بافتهای آسیب دیده زخم بستر می باشد.
🔍 استفاده از پماد حاوی ترکیبات گیاهی وطبیعی (پماد کیمیا) و طبق کارآزمایی بالینی انجام شده نشان داده اند که به دلیل تحریک رشد بافت وکاهش ایجاد اسکار می تو اند نقش مهمی در بهبود سریع تر ومطلوب تر زخم بسترداشته باشد.

علاوه بر اینکه این پماد زخم بستر را کاملا بهبود میبخشد به پیشگیری از زخم بستر هم کمک می کند ، جلوگیری از عفونت و درمان زخم بستر هم کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.